Kan nergens draaien! (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

stefanpro    posted on 12-06-2009 12:48
hey mensen, ik ben stefan, ik draai inmiddels 4 jaar met cds en mijn probleem is dat ik aleen nog maar wat bij vrienden heb gedraait, ik heb ook een radioshow op trance.fm, krijg ik altijd zeer positieve reacties, ik draai techno,house,deep house en progressive house en dat alles met een funky tintje.?ik hoop dat?iemand mij aan een (vaste) draaiplek zou kunnen helpen.ik woon in omgeving Groningen.?

What do you think about Kan nergens draaien! ??

Vote :   

RAS    posted on 12-06-2009 12:52
Poster: stefanpro
... ik hoop dat?iemand mij aan een (vaste) draaiplek zou kunnen helpen....

En met jou hoopt het gehele forum een vaste draaiplek te vinden. Waarom zou iemand jou aan een draaiplek helpen? (serieuse vraag, wat maakt jou anders dan de rest)
stefanpro    posted on 12-06-2009 12:55
niet geschoten is altijd mis zeg ik altijd, en als je al 4 jaar draait zou ik wel eens in een club willen draaien, en btw er zijn hier genoeg mensen die wel een plek hebben om te draaien!
viva_la_bram    posted on 12-06-2009 12:58
Zoek enkele mensen die hetzelfde genre draaien als jijzelf en in de buurt wonen. Organiseer samen een leuk feest, flyer en poster ontwerpen en enkele lokaties in je buurt aanspreken.
Er zijn vast wel genoeg lokaties die hiervoor in zijn.
RAS    posted on 12-06-2009 13:03
niet geschoten is altijd mis zeg ik altijd, en als je al 4 jaar draait zou ik wel eens in een club willen draaien, en btw er zijn hier genoeg mensen die wel een plek hebben om te draaien!

Ik denk dat hier minder dan 5% een vaste draaiplek heeft, waarvan de meeste dj's allround of house draaien. Verder denk ik dat minstens de helft van alle bezoekers hier de grootste moeite heeft om een plaat binnen 1 minuut gelijk te zetten.

Daar is niks mis mee, dit forum is er om te leren, maar ik wil er maar mee aangeven dat je weinig kans hebt om op deze manier een plek in een club te vinden.

Je hebt wel gelijk, niet geschoten is altijd mis. Daarom bij deze ook een oproep van mijn kant: Ik zoek nog een plekkie in Utrecht voor allround, of progressive & trance. Cool
User edit by RAS on 12-06-2009 @ 15:06:21 (42%)
JazzyMax    posted on 12-06-2009 13:08
Wij hier in Belgi? zitten met nogal veel jeugdhuizen (ik weet niet hoe dat daar in Nederland zit) en die zijn volgens mij wel constant op zoek naar dj's om in't weekend wat muziek te draaien, desnoods als achtergrond muziek)
Maar als je daar staat (en als je goed bent) kan je veel sneller aangesproken worden om op grotere fuiven te draaien.
Wordt je daar ontdekt door clubs ofzo... Dan ben je vertrokken he
Flexii    posted on 12-06-2009 13:19
Het probleem is gewoon dat er tegenwoordig zo ongelofelijk veel dj's zijn (of jongeren die het willen/denken te zijn),

Daarom moet jij er dus uitspringen. Het begin is het moeilijkst denk maar aan een auto, er is veel meer energie nodig om de auto van zijn plaats af te krijgen maar als hij een maal rolt dan gaat het gemakkelijker. Zo is het bij dj'en ook. Als je eenmaal een paar feesten bijvoorbeeld van vrienden goed gedraaid hebt, dan zorgen de mensen op dat feest wel voor de rest. Als dan een van hen, of vrienden een dj nodig hebben, zullen ze vast terug denken aan jou. En zo moet je er komen.
Basrose    posted on 12-06-2009 13:30
er zijn meer djs dan werklozen en daarbij komt ook dat het slecht gaat met de horica. moeilijke tijden.
JazzyMax    posted on 12-06-2009 13:32
hotel ristorant en cafe :p
tek-zotic    posted on 12-06-2009 14:00
mixtapes sturen naar clubs etc, meer kan je niet doen
DJADMIN    posted on 12-06-2009 14:04
Je moet het niet vragen, je moet jezelf verkopen.

En je verkoopt jezelf door te laten zien dat je goed bent, en dat begint op de kleine feestjes. En ook als je ''talent'' daar niet opgemerkt word, gewoon doorgaan met je ding. Bij toeval zal je er tegenaanlopen.

Zo ook met vrouwen ; juist wanneer je er naar op zoek gaat, gaat het vaak mis, maar wanneer dit ''spontaan'' geburt....zal je denk ik meer succes hebben Winking my eye

Dus wacht je kans af, en bepaal zelf niet je kans.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
kuituhh    posted on 12-06-2009 14:28
helemaal met djadmin eens Happy, laughing niks aan toe te voegen Winking my eye
Spin that Sh!t BAM!
WalterRavensberg    posted on 12-06-2009 15:34
soms moet je een beetje brutaal zijn en geluk afdwingen. Je zoekt bv een discotheek op waar je graag komt en je op je gemak voelt.

Je vraagt bv naar de bedrijfsleider of iemand die de DJ-planning doet. doe dit op een rustig moment op de avond. bv binnen een uur na opening.

Geef aan dat je minstens net zo goed draaid als de huis dj. Vraag of je een uurtje mag laten zien wat je kan (in dit uur moet je alles uit de kast halen). Als dit bij het management bevalt kun je aanbieden een volledige avond gratis te draaien. als ze dit happen is dit je eerste stap naar binnen.

en geloof me. het werkt echt... bij mij althans...

succes
Stefjuuh    posted on 12-06-2009 15:44
Draai inderdaad gratis, of voor een klein bedrag tot ze je echt gaan vragen! Binnenkomen met Hoi! Ik kan draaien, 1 uurtje kost je 100 euro werkt niet echt....

(Eerder echt niet...)
main    posted on 12-06-2009 15:58
Poster: Stefjuuh
Draai inderdaad gratis, of voor een klein bedrag tot ze je echt gaan vragen! Binnenkomen met Hoi! Ik kan draaien, 1 uurtje kost je 100 euro werkt niet echt....

(Eerder echt niet...)
  binnen komen met: h? mag ik hier n uurtje draaien werkt volgens mij ook niet.. aangezien ze niet willen dat een of andere vage gast daar gaat draaien terwijl ze niet eens weten wat ie kan.
Snoey    posted on 12-06-2009 17:01
'Ik draai techno,house,deep house en progressive house'

Hier is het probleem al, je muziekkennis te beperkt voor een willekeurige discotheek. Voor de clubs en feesten (nationaal en internationaal) moet je naam hebben wil je daar draaien. Meeste van die artiesten hebben al een behoorlijke producer cariere of hebben zich zakelijk (labelmanagers bijv) omhooggewerkt naar die line ups.?
www.soundcloud.com/ten-hooven
nils7    posted on 13-06-2009 06:01
Mijn tip (al zullen sommigen het idee afschieten) is om wat breder te gaan draaien: meer all round... kan je een beetje in kroegjes of kleine clubs enzo.
Zo kan je bekender worden en staat leuker op je CV voor een club eigenaar als je al ergens draait of hebt gedraait voor publiek.
Roalin    posted on 13-06-2009 14:02
Haren?
Tof, daar ga ik naar school! (Zernike, laatste jaar Rummerinkhof)

Je moet heel veel geluk hebben, en er gewoon op een of andere manier tussenrollen.
Ik moest laatst op een schoolfeest draaien in Groningen (Helperbrink) en de man die het geluid regelde vroeg of ik elke maand voor hem wil draaien in Groningen in een soort muziekcaf?. Tuurlijk wil ik dat!
Dus gewoon veel geluk hebben!

Ik ben het wel met Snoey eens dat je stijl iets te beperkt zal zijn.
cross-over    posted on 13-06-2009 14:19
Ga eens langs bij een dj-management kantoor (zijn er ook in Groningen) met je DJ-cv.

Verder kun je inderdaad bij (kleinere) clubs waar je zelf veel komt gewoon eens informeren....
Begin gewoon bij kleinere kroegen (zoals nils7 ook al aangeeft)?op een beroerde tijd, werk je zelf "in the picture".
Verbeter je live skill door een hele avond te draaien en tegelijk je muziekkeuze aanpassen aan het publiek.
Grotere clubs nemen je meestal toch pas als je een behoorlijke 'live' ervaring hebt of als je een goede kruiwagen hebt? Cool.

Ik zelf heb het geluk gehad dat ik dat had plus er waren toendertijd nog niet zoveel "wannabees".

succes.
http://soundcloud.com/lau-daniels
DJ-Scratch    posted on 01-11-2009 08:54
Maak een mix, stuur hem door naar een paar producers, en kijken wat er van komt. Kijk op websites, die zoeken er nog genoeg!
Dolivieira    posted on 01-11-2009 11:09
Mix maken, moet je niet naar producers sturen. Meer naar Bardancings en kleine Clubs.
Grote clubs kun je ook overslaan want die boeken alleen grote namen en doen aan vriendjespolitiek. Daaarbij belanden deze Demotapes op de grote stapel.

Verder doe wat Snoey zei. Breder?muziek keuze werkt beter. Ook?las ik hier een paar goede tips zoals verkoop je zelf. Je moet een tkkeltje brutaal wezen. ?Spreek de eigenaar aan Bijvoorbeeld .. Ga ook produceren daar bereik je ook meer mee. ik ken DJ/Producers?die toch mindder draaien maar ze staan der omdat ze goed kunnen produceren.?

Ook zelf kleine feestjes organiseren helpt. leer daar mensen?kennen die dat bij jou in de omgeving doen. Schoolfeesten draaien. Kijk bij jongerencentra`s ?bij jou in de omgeving of je daar niet kan draaien. Meestal maak je daar grote kans. Zo ben ik ook hier in nederland begonnen. Thuis zitten en afwachten gaat niet lukken. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Thomassz    posted on 01-11-2009 11:20
idd. door feesten te organiseren cre?er je een breed netwerk van contacten die altijd van pas kunnen komen.
Jorrit    posted on 01-11-2009 12:59

Ik kreeg laatst een mailtje:
"Hee, check m'n mixtape. Kan ik misschien bij je draaien?"
Dan kan je beter niet schieten?Cool

Ik zie hier veel mensen zeggen dat je een mix moet versturen. Vergeet alleen nooit te vertellen wie je bent / wat je doet / waarom je het doet / etc etc etc. De verantwoordelijke voor de boekingen bij een concept of discotheek heeft geen reet aan je als hij/zij niet weet wat je in het verleden al hebt gedaan. Elke idioot kan een fatsoenlijke mixtape in elkaar draaien, dus op dat vlak ga je je niet onderscheiden, zorg dus dat je biografie uitsteekt en werk daaraan (dus dingen die op je 'DJ cv' goed staan, maar weinig opleveren op korte termijn, aannemen!).
Dolivieira    posted on 01-11-2009 13:51
Poster: Jorrit

Ik kreeg laatst een mailtje:
"Hee, check m'n mixtape. Kan ik misschien bij je draaien?"
Dan kan je beter niet schieten?Cool

Ik zie hier veel mensen zeggen dat je een mix moet versturen. Vergeet alleen nooit te vertellen wie je bent / wat je doet / waarom je het doet / etc etc etc. De verantwoordelijke voor de boekingen bij een concept of discotheek heeft geen reet aan je als hij/zij niet weet wat je in het verleden al hebt gedaan. Elke idioot kan een fatsoenlijke mixtape in elkaar draaien, dus op dat vlak ga je je niet onderscheiden, zorg dus dat je biografie uitsteekt en werk daaraan (dus dingen die op je 'DJ cv' goed staan, maar weinig opleveren op korte termijn, aannemen!).

Idd Jorrit.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
PaulBrugel    posted on 01-11-2009 14:04
Niet zo wanhopig worden joh. Komt vanzelf wel. Als je kan draaien kom je straks wel ergens terrecht. als je er op richt wordt je gefrustreerd en wanhopig. Ik zou doorgaan met je programma. Maak wat demo mix CD'tjes en ga langs bij kroegen of lokaties. En draai misschien wat commercieeler, pas je aan aan het publiek. ?Heel veel succes! Komt goed.....
T_G    posted on 01-11-2009 19:40

Ik draai al onderhand vanaf me 12de en ben nu 19 en ik heb pas sinds een half jaar een vaste draaiplek!

Doe mee aan contest, laat je kaartje achter. En dan als dat niet lukt probeer het dan nog een keer.
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G

156 Users online: 22 Guests (134 Unknown)
Pages generated today : 48.965
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.785.480