Keuzen maken tussen Effect mixers
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-FLoriZ-    posted on 11-06-2009 17:21
Ik zit nu al een poosje te twijfelen welke mixer ik wil kopen, ik heb mezelf de keuze gegeven tussen de Behringer DFX 69 en de Roland SP555.
De behringer DFX 69 is goedkoper en minder professioneel ( in de zin van minder effecten Cool ) maar de Roland SP-555 is zelfs 2e hands nog over de 400 euro.
Wat zal ik doen, doorsparen voor de Roland SP 555 of minder lang hoeven te sparen en toch voor de DFX 69 gaan.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2

What do you think about Keuzen maken tussen Effect mixers ??

Vote :   

Estacy    posted on 11-06-2009 17:24
zo, dis wel appels met peren vergelijken. ff een ding duidelijk maken: dit zijn GEEN mixers. ik zou voor ong. 250 euro een EFX 500 kopen. Ik neem aan dat je een mixer hebt met send-return functie?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
-FLoriZ-    posted on 11-06-2009 17:32
Poster: Estacy
zo, dis wel appels met peren vergelijken. ff een ding duidelijk maken: dit zijn GEEN mixers. ik zou voor ong. 250 euro een EFX 500 kopen. Ik neem aan dat je een mixer hebt met send-return functie?

Geen flauw idee, het is meer voor een totale set en daarvan weet ik de specs. niet precies van.
Ik kan de EFX500 alleen maar vinden voor 300 euro, maar zou die ook passen tussen een set met HP laptop, Citronic 2 kanaals mengpaneel met 3 effects ofzo, Behringer BCD3000 en S75 Speakers van Bang & Olufsen?
Estacy    posted on 11-06-2009 17:41
ff iets duidelijk maken, want ik snap je post niet helemaal.
Je hebt dus een laptop, een 2 kanaals mixer, een BCD, en nog een versterker met speakers. Om optimaal van je effectenbak gebruik te kunnen maken, moet je een send/return functie hebben. Daarvoor adviseer ik om het geld te gebruiken voor een nieuwe mixer. Kun je ook makkelijker uitbreiden (tabletops bijv.) maar je kan de EFX ook tussen je master out en je versterker hangen, maar dan kun je de effecten niet toewijzen per kanaal. bovendien zitten er al effecten op Traktor.
-FLoriZ-    posted on 11-06-2009 17:51
ff iets duidelijk maken, want ik snap je post niet helemaal.
Je hebt dus een laptop, een 2 kanaals mixer, een BCD, en nog een versterker met speakers. Om optimaal van je effectenbak gebruik te kunnen maken, moet je een send/return functie hebben. Daarvoor adviseer ik om het geld te gebruiken voor een nieuwe mixer. Kun je ook makkelijker uitbreiden (tabletops bijv.) maar je kan de EFX ook tussen je master out en je versterker hangen, maar dan kun je de effecten niet toewijzen per kanaal. bovendien zitten er al effecten op Traktor.
  Welke mixer raad je dan aan?
Estacy    posted on 11-06-2009 18:00
tja, wat is je budget? hoeveel kanalen wil je? wil je op je mixer effecten?
main    posted on 11-06-2009 19:00
door sparen voor de roland, de roland is 200x beter dan de behringer en zijn eigenlijk niet met elkaar te vergelijken.
Ilja    posted on 11-06-2009 19:13
De beste 2 kanaals mixer met effecten is toch de DJM-909 en djm-400 meteen der achter aan.
Ilja    posted on 11-06-2009 19:14
De beste 2 kanaals mixer met effecten is toch de DJM-909 en djm-400 meteen der achter aan.
Luxx    posted on 11-06-2009 19:21
dit is de meest bizarre "ik heb hulp nodig bij een keuze' topic die ik ooit gezien heb.

je hebt dus niet een DJ set die uit losse onderdelen bestaat maar een compact alles in 1 ding,
ik zie daarnaast ook dat je 13 jaar bent (en dus vast niet zwemt in het geld) en pas net begint met DJ'n
daarnaast noem je deze effectors (en de roland is deels sampler) MIXERS.

volgens mij kan je beter gewoon oefenen met wat je hebt voordat je je neus in dit soort zaken gaat steken. heeft nu nog niet zoveel zin lijkt mij
www.mothermusic.nl
-FLoriZ-    posted on 11-06-2009 19:38
tja, wat is je budget? hoeveel kanalen wil je? wil je op je mixer effecten?
  Budget... tjah... toch wel max 350 euro en met effecten, daar doe ik het dan een beetje voor?Cool
Estacy    posted on 11-06-2009 19:41
gewoon doorsparen voor een setje tabletops! (zou ik doen) maar er zijn verder al talloze topics over 'welke mixer' En zoals Luxx al zei, verdiep je eerst ff in wat alle termen betekenen, kijk wat vids van Ellaskins (heeft mij erg geholpen) en kijk daarna verder.
Mixt-Ape    posted on 12-06-2009 11:47
Zou ik je ook anraden! Ik zou alleszins nooit ofte nimmer een DFX-69 kopen...
-FLoriZ-    posted on 12-06-2009 17:08
gewoon doorsparen voor een setje tabletops! (zou ik doen) maar er zijn verder al talloze topics over 'welke mixer' En zoals Luxx al zei, verdiep je eerst ff in wat alle termen betekenen, kijk wat vids van Ellaskins (heeft mij erg geholpen) en kijk daarna verder.
  Aan tabletops heb je niks als je digitaal draait Cool
Estacy    posted on 12-06-2009 17:36
jawel,
TIMECODE! lol, maargoed. Persoonlijk heb ik nog steeds een 'autosync' idee bij digitaal draaien. maargoed. Tabletops heb je dus wel iets aan.
tek-zotic    posted on 12-06-2009 17:54
ik heb hier een synq mixertje ( SMX 02 ) te koop staan, mag voor 300 euro wel weg
Mixt-Ape    posted on 12-06-2009 18:52
jawel,
Persoonlijk heb ik nog steeds een 'autosync' idee bij digitaal draaien.?

Wat heb je?daar dan tegen?
Estacy    posted on 12-06-2009 18:55
Autosync vindt ik nog een beetje nep-dj'en, wat helemaal niet zo is eigenlijk, ligt natuurlijk ook aan je trackkeuze enzo. Maar ja, de 'dj's' bij mij in het dorp zijn van die muis dj's, die bij het zien van een draaitafel niet snappen hoe die werkt. laat staan beatmatchen

This is an old Topic

No new postings for 5.933 days.
 Post CommentThat would be 197.8 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

421 Users online: 360 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 87.947
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.606.862

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use