Geluid voor Drive In
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MaximDJ    posted on 11-06-2009 10:06
Hallo DJResourcer's
Ik zou graag jullie voorstellen horen. Ik ben opzoek naar een stevige actieve geluidsset voor een Drive In Show. De set moet ong. tot 200 personen kunnen. Hij moet wel actief zijn. Verder moet hij onder de ?2000 kosten. Echt hier niet boven. Qua wattage moet hij ong. 2000 watt RMS zijn. Iemand een suggestie of iemand wat te koop?

Ik hoor het wel!
Maxim DJ
Party Sensations. Excellence in entertainment.

What do you think about Geluid voor Drive In ??

Vote :   

Bartjens    posted on 11-06-2009 11:08
Hoi Maxim,

Zelf ben ik altijd gecharmeerd geweest van de Lem speakers, de D-400 en 1 of 2 TS5a subwoofers.
Hier heb ik zelf ervaring mee. Deze set knalt egt geweldig, laag draagt lekker door en de topjes komen mooi uit bij deze subs, de set is ook speciaal op elkaar afgestemd. De sub heeft speciale filter instellingen voor de D-400's

In Zwolle waar je woont bij Big One Music hebben (of hadden) ze de Lem series altij in de showroom staan. Ik weet niet of dat nu ook nog zo is omdat Lem falliet is.

Waar ik geen ervaring mee heb maar waar ik wel altijd goede verhalen over hoor is de ART serie van RCF. Die staan als ik me niet vergis? in Kampen bij een dealer. Ook in de buurt.

Het beste kun jezelf eens gaan luisteren bij een dealer en zelf beoordelen.

Succes

www.djbrowbeat.com
HouseArrest    posted on 11-06-2009 11:24
Zoals Bartjens al zegt zijn de RCF ART series ook zeker een goede optie voor jou Maxim.

Met een setje ART-705 subjes en ART-312 topjes moet je zeker 200 man aankunnen. Deze set gaat erg hard en blijft ook mooi zuiver in het hoog.

De subjes zijn bandpass kastjes en gaan ongeveer 3 tot 6 dB harder dan een frontloaded kast, met hetzelfde vermogen.

Ook is deze set zeer compact en makkelijk door 1 persoon op te bouwen.

Maar deze set komt wel boven je budget uit, het is wel zo dat je het dan gelijk goed doet en voor de komende periode voorzien bent van uitstekend geluid.

Een van de goedkoopst mogelijke opties is:

Prijs: ?3.199,95 (in de BTW) die misschien voor jou nog wel aftrekbaar is als je een BTW-nummer hebt Happy, laughing

Denk er eens over na Happy, laughing

Edit: Je kunt er trouwens ook voor kiezen in het begin met 1 subwoofer te werken en later
een 2e sub aan te schaffen.? Dan komt de totaalprijs ongeveer op ?2235,- (in de BTW)
User edit by HouseArrest on 11-06-2009 @ 11:29:00 (23%)
CoenBaas5300    posted on 11-06-2009 11:43
Je zou ook eens kunnen kijen naar HK Audio, deze zijn vaak als set erg goed en actief. Ze zitten kwa prijs in de richting van de RCF
WalterRavensberg    posted on 11-06-2009 12:32
laat ik om te beginnen zeggen dat het wattage niet interessant is. een EAW set van 2kW speelt echt vele malen harder en beter dan een 2kW Dap set.. even simpel gezegd; kijk goed naar het rendement van de speakers.

als het niet teveel mag kosten maar toch goed moet zijn kijk eens naar een HK setje, of erg goed is ook de nieuwe JBL EON serie. klinkt echt als een dijk.succes
CoenBaas5300    posted on 11-06-2009 12:58
Ik heb me ook wijs laten maken (door professionals) dat het tegenwoordig ook niet meer om het wattage gaat maar om het aantal decibel wat een luidspreker kan voortbrengen. Natuurlijk moet je ook kijken naar het wattage, maar het gaat tegenwoordig hoofdzakelijk om het aantal decibellen.
djmamo    posted on 11-06-2009 13:46
je SPL is het belangrijkste wat doet je geluid in Db, en wat doet je budget.

Moet de set ook groter gemaakt kunnen worden?
Dus als je een groter feest hebt dat je dan een set extra kan huren.
www.moonentertainment.nl
WalterRavensberg    posted on 11-06-2009 13:58
SPL staat voor Sound Pressure Level
oftewel geluidsdruk. een hoge SPL wil nog niet zeggen dat je geluid ook goed klinkt. Ga dus veel systemen luisteren welke binnen je budget vallen en maak daar een keuze uit.

Denk bv ook aan de situatie over een aantal jaar; wat is je installatie dan nog waard. Een installatie met een hoge restwaarde geeft dus minder afschrijving!!!

Als je voor drive-in werk gaat zou ik zeggen neem de nieuwe JBL EON. (2x 15" top +1x 18" sub). Dit klinkt goed, is kwa gewicht niet al te zwaar en doet het heel erg goed op de 2e hands markt.

Ikzelf draai met 4 JBL EON15 G2 speakers. Met gemak 200man. Als er veel house gedraaid wordt zet ik er 2 actieve subs bij (geeft ff het totaal net wat meer body).
djmamo    posted on 11-06-2009 14:33
Als je naar een goede set wilt kijken met veel rest waarden dan kun je het beste voor een?D&B set gaan.

Goed geluid, goede degelijke spullen, kan met digitale versterkers (d6) en geweldig spul
En na een paar jaar kun je het nog voor een mooie prijs verkopen en is makkelijk uit te breiden.

ook veel bedrijven verhuren D&B voornamelijk de C serie.

en een setje b1 b2 eronder is altijd leuk.

alleen is het wel zo dat het prijziger is, misschien 2e hands?
www.moonentertainment.nl
MaximDJ    posted on 11-06-2009 18:43
Bedankt voor jullie snelle reactie's!
@Walterravensberg, ja, ik zal zelf ook al te denken aan de JBL EON. Prijs valt nog wel mee, klinken als een dijk en zien er ook nog wel mooi uit.

Dat van SPL waarde wist ik al XD
Tekhead    posted on 11-06-2009 22:51
Poster: MaximDJ
Bedankt voor jullie snelle reactie's!
@Walterravensberg, ja, ik zal zelf ook al te denken aan de JBL EON. Prijs valt nog wel mee, klinken als een dijk en zien er ook nog wel mooi uit.

Dat van SPL waarde wist ik al XD

Dat zal wel dat die goed klinken, JBL Eon is SQL, (sound quality Level) in alle toonaarden. maar waarom moet de set Actief zijn ??
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Yorick    posted on 11-06-2009 22:54
Poster: Tekhead
Dat zal wel dat die goed klinken, JBL Eon is SQL, (sound quality Level) in alle toonaarden. maar waarom moet de set Actief zijn ??

Heb je geen gesleep met versterkers en etc..?
Zou wel een managment systeem er tussen zettenWinking my eye zodat je het zelf kan crossen, limiten, delayen etc!
MaximDJ    posted on 12-06-2009 07:58
@Tekhead, ik zit nog met een vervoerskwestie. Dus als ik ruimte kan besparen door ingebouwde versterkers te hebben, is dat zeer handig Happy, laughing
JazzyMax    posted on 12-06-2009 13:17
Eergisteren naar een demo avond geweest bij een dj-shop.
Voorstelling van de nieuwe Alto.
Die kun je vergelijken met de Mackie's 450 alleen klinkt deze Alto beter en kost het slecths 300 Euro!
zet die op een statiefje, baskast erbij en je kunt feesten aan tot 250 man

This is an old Topic

No new postings for 5.922 days.
 Post CommentThat would be 197.4 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

230 Users online: 122 Guests (108 Unknown)
Pages generated today : 81.401
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.438