om te beginnen met producties, wat nodig (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmamo    posted on 09-06-2009 18:27
Ik weet niet of hier al een topic over is. ik heb gezocht maar niets gevonden.

Draaien kan ik nu wel en ben nu aan het kijken of ik kan gaan produceren.
en hiervoor zoek ik een software pakket en en een midi besturing.

Ik wil het, om te beginnen, makkelijk houden en overzichtelijk.

Wat is een goed en makkelijk sofware pakket, en daarvoor een goede besturing.

Hoor graag wat er allemaal is.
www.moonentertainment.nl

What do you think about om te beginnen met producties, wat nodig ??

Vote :   

Nood    posted on 21-10-2009 20:21
Hoeveel geld moet je dan als een beginner neertellen voor een deftig softwarepakket en midi controller?

En als we over computerprestaties praten, wat is dan het minimum om zonder problemen je software te draaien? En is daar verschil in bij de verschillende software?
JollyJunkie    posted on 24-11-2009 20:56
Ik wil nu ook gaan produceren en zet het maar even in dit topic.
Ik kan maar geen sequencer kiezen, want Cubase lijkt me erg mooi, het is alleen ook erg duur en ik lees dat er nauwelijks VST's bij zitten.
Alleen als ik dan op de Cubase website kijk dan lijken mij dat er toch aardig veel, zijn deze dan onbruikbaar ofzo?
Sonar lijkt me ook een fijn programma, zitten hier al wat meer (bruikbare) VST's bij?
Reason weet ik niet wat ik er van moet vinden, het uiterlijk spreekt me ook niet aan, nou weet ik dat dat bijzaak is, maar dan nog vind ik het er ook niet logisch uit zien, lijkt me minder fijn werken dus.
Ableton wordt het sowieso niet, ziet er verschrikkelijk onoverzichtelijk uit, vind ik.
Nou zag ik ook nog M-Audio Pro Tools 8, dit programma is een stuk goedkoper dan de andere, is dit dan ook minder goed, of kan je het gewoon vergelijken, heeft iemand er ervaringen mee?
Melle    posted on 24-11-2009 22:39
Poster: JollyJunkie

Ik kan maar geen sequencer kiezen, want Cubase lijkt me erg mooi, het is alleen ook erg duur en ik lees dat er nauwelijks VST's bij zitten.
Alleen als ik dan op de Cubase website kijk dan lijken mij dat er toch aardig veel, zijn deze dan onbruikbaar ofzo?
Sonar lijkt me ook een fijn programma, zitten hier al wat meer (bruikbare) VST's bij?
Reason weet ik niet wat ik er van moet vinden, het uiterlijk spreekt me ook niet aan, nou weet ik dat dat bijzaak is, maar dan nog vind ik het er ook niet logisch uit zien, lijkt me minder fijn werken dus.
Ableton wordt het sowieso niet, ziet er verschrikkelijk onoverzichtelijk uit, vind ik.
Nou zag ik ook nog M-Audio Pro Tools 8, dit programma is een stuk goedkoper dan de andere, is dit dan ook minder goed, of kan je het gewoon vergelijken, heeft iemand er ervaringen mee?

Nou heb ik weinig ervaring met de sequencers die je hebt op genoemd, maar heb je al van alle een demo/trial gedownload? Of ken je echt geen mensen in je buurt die 1 van deze programma's gebruiken?

Je hebt trouwens ook nog logic en fruity loops, al 1 van die uitgeprobeerd?

Van Pro Tools weet ik helemaal niks, maar volgens mij is deze sequencer handiger voor als je een synthesizer gebruikt voor je sounds, of als je echte instrumenten gebruikt.
User edit by Melle on 24-11-2009 @ 22:39:38 (100%)
Gagarin12    posted on 25-11-2009 00:00
Poster: Melle

Ik kan maar geen sequencer kiezen, want Cubase lijkt me erg mooi,
het is alleen ook erg duur en ik lees dat er nauwelijks VST's bij
zitten.

Reason weet ik niet wat ik er van moet vinden, het uiterlijk
spreekt me ook niet aan, nou weet ik dat dat bijzaak is, maar dan nog
vind ik het er ook niet logisch uit zien, lijkt me minder fijn werken
dus.

Nou zag ik ook nog M-Audio Pro Tools 8, dit programma is een stuk
goedkoper dan de andere, is dit dan ook minder goed, of kan je het
gewoon vergelijken, heeft iemand er ervaringen mee?

Nou heb ik weinig ervaring met de sequencers die je hebt op genoemd, maar heb je al van alle een demo/trial gedownload? Of ken je echt geen mensen in je buurt die 1 van deze programma's gebruiken?

Van Pro Tools weet ik helemaal niks, maar volgens mij is deze sequencer handiger voor als je een synthesizer gebruikt voor je sounds, of als je echte instrumenten gebruikt.

Je moet idd mss best eens de trials bekijken. Bovendien kan hun uiterlijk een belangrijk effect hebben op je creativiteit.

M-audio pro tools is gwn de stripped down versie van pro tools en is zeker niet minderwaaardig, je hebt enkel wat beperkingen. Pro tools is een programma waarvoor je vastzit aan bepaalde hardware, voor deze versie is dat de m-audio geluidskaarten. Pro tools is ongeveer d? standaard in de recordingwereld (waar weinig midi wordt gebruikt).

Gagarin

Gagarin12    posted on 25-11-2009 00:01

zitten.

dus.

Je moet idd mss best eens de trials bekijken. Bovendien kan hun uiterlijk een belangrijk effect hebben op je creativiteit.

M-audio pro tools is gwn de stripped down versie van pro tools en is zeker niet minderwaaardig, je hebt enkel wat beperkingen. Pro tools is een programma waarvoor je vastzit aan bepaalde hardware, voor deze versie is dat de m-audio geluidskaarten. Pro tools is ongeveer d? standaard in de recordingwereld (waar weinig midi wordt gebruikt).

Gagarin
User edit by Gagarin12 on 25-11-2009 @ 00:01:36 (3%)
Tomazos    posted on 25-11-2009 00:35
Poster: main
ik produce nu maandje ongeveer en werk met fruity loops, maar iedereen zegt dat dit een 'begginers' programma is.? is dit een beginners programma ja of nee?

laidback luke produceerd al zijn platen met fruityloops,
het enige dat hij heeft is een laptop, een keybord, en een mic..

zo zei hij ook: het maakt niet uit wat je voor programma gebruikt.. maar wat je ermee kan en doet
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 25-11-2009 @ 00:36:14 (4%)
Stefjuuh    posted on 25-11-2009 10:14
Poster: Tomazos

laidback luke produceerd al zijn platen met fruityloops,
het enige dat hij heeft is een laptop, een keybord, en een mic..

zo zei hij ook: het maakt niet uit wat je voor programma gebruikt.. maar wat je ermee kan en doet

Al is hij overgestapt op ableton live..
JollyJunkie    posted on 25-11-2009 19:16
Poster: Melle

zitten.

dus.

Ja ik heb al wat demo's geprobeerd.
Fruity Loops demo kan je het meest mee, maar ik vind het echt kut om mee te werken, en Logic wordt het niet want ik heb geen Mac en ook geen geld om er een aan te schaffen.

Thanks Gagarin, denk dat Pro Tools het dan niet gaat worden, ik wil graag nog wat vrijheid.
Ik zoek nu vooral ervaringen naar Sonar, ben ik erg benieuwd naar.
Maakt het trouwens nog uit wat voor muziek je maakt, of is dat geen factor bij het kiezen van een sequencer?

Sandr    posted on 26-11-2009 09:04
Jij geeft aan graag met cubase te gaan werken maar bent bang dat de VST's die erbij zitten niet bruikbaar zijn.

Ik zou dan gewoon lekker voor cubase gaan en daarbij 1 of?2 VST's kopen die jou wel aanstaan. Dan kan je die VST's helemaal uit je kop leren en daar flink mee aan de slag!
Play that funky music white boy....
nils7    posted on 29-11-2009 15:11
Heb donderdag Cubase 5 Studio aangeschaft!

Ben er mee gaan spelen, voor de gein! En krijg er al meer geluid uit dan Logic Express :P (bij deze laatste lukte het me niet).

Ik ben trouwens zat software instrumenten tegen gekomen! Moet alleen even kijken hoe ik vanuit de beat designer die beats in een spoor krijg, want in de beatdesigner zitten lekkere sounds maar kan ze niet vinden in de sounds die ik "in kan spelen". En vanuit de beatdesigner krijg ik ze niet in een spoor (lees: weet ik nog niet hoe dat werkt).

Ben er nog niet achter hoe ik moet beatmatchen... heb al wat het eea. doorgelezen dus heb wel een idee hoe het moet, had het helaas "simpeler" verwacht!

Ik heb voor CB5studio gekozen omdat ik het op Mac en Windows kan installeren (weet niet of ik het op beide tegelijk, met de USB dongle kan gebruiken) maar omdat ik beide heb maar op mijn Windows pc een redelijk geluidssysteem heb staat het nu (tijdelijk) daarop (en een 22" + 15" scherm op zit).
Daarnaast gebruiken DJ's/Producer welke ik ken dit programma ook, is de uitwisseling wat makkelijker Winking my eye

Had gisteren een "remix" gemaakt (althans een vocal bij een track gevoegd) en deze geexporteerd als .wav maar Nero crashte bij het branden! Toen maar als MP3 geexporteerd en toen brandde Nero 'm wel!

Ik ga dadelijk weer ff pielen!?

Ik vraag me alleen af hoe ik effecten per sound/instrument kan aanpassen, maar dat komt allemaal nog wel Happy, laughing
Heb 1 min puntje is dat de sneltoetsen zoals crtl+C etc. niet werken, geen idee of het is fout gegaan in de installatie... heel irritant want crtl+z werkt ook niet Unhappy?
Kan wel via "edit" in het programma kopieren en plakken maar werkt wat vertragend Unhappy
User edit by nils7 on 29-11-2009 @ 15:15:57 (28%)
Tekhead    posted on 30-12-2009 06:17
nu heb ik een punthoofd van al deze post en reply, waar het om gaat is, een makkelijk (wat is makkelijk he),programma voor te producen, op maat voor 100% leken met producen, hier wordt met studio termen en jargon gegoocheld dat het een lieve lust is. Probeer toch die moeilijke woorden achterwege te houden, of verklaar ze dan tenminste, en leg het uit in gewone mensentaal ! btw is het niet zo, dat naargelang je muziekstijl je beter af bent met een bepaalde software, ik bedoel, dat als je housemuziek wil producen je andere soft gebruikt dan bv voor HIP-HOP ? (een blondjes vraag zeker ??Cool )
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 30-12-2009 09:19
Ja idd Rodger. Daar heb je wel een punt. Ze verwachten dat iedereen die termen kennen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 30-12-2009 17:43
ik ga een producers workshop volgen bij Trix in Antwerpen, die hebben de modernste Mac's en Software, zoals Cubase, Ableton, Logical, etc.. jammer en discriminerend is wel dat ik voor deze cursus 50,00 meer moet betalen dan de -20 jarige, en 25,00 euro meer dan de -30 jarige, zal wss te maken hebben met minder aantal gegadigden dan in de andere leeftijdscategorie's, maar ondanks dat blijf ik het discriminerend vinden, maar het is niet anders
Dolivieira    posted on 30-12-2009 17:52
Daar zit ik ook over te denken. Rodger, weetje? eigelijk zijn wij er te laat mee begonnen. Maar ja D Ramirez maakte ook na zijn 40ste pas een klapper. Of wat dacht je van Peter Gelderblom. Ook pas na 40ste?zijn grote Hit. Dus er is nog Hoop. En zonder hoop geen weg. Nooit geschoten is altijd Mis/ ??
LilQuint    posted on 30-12-2009 20:36
Abelton is zeer relaxt.
Dolivieira    posted on 30-12-2009 20:55
Ja weet ik. Maar ik moet nog steeds veel leren. Kijk veel van ons ouwe jongens (niet?allemaal) leren het niet zo snel als jullie jonkies, LilQuint. Jullie zijn met die computer geboren. Toen ik klein was had?haast niemand nog een computer.?En al had je er een veel kon die niet. Daarom ga ik ook binne kort een workshop of een cursus Ableton doen. Als ik zie hoe snel mijn kinderen dingen door hebben op die dingen, Daar schik ik van.
User edit by Dolivieira on 30-12-2009 @ 20:57:35 (25%)
MoXeGy    posted on 30-12-2009 21:54
ik werk nu ook al een redelijke tijd met ableton en als je vragen hebt mag je me altijd pm'en Happy, laughing
Tekhead    posted on 30-12-2009 22:03
Poster: djdolivieira
Daar zit ik ook over te denken. Rodger, weetje? eigelijk zijn wij er te laat mee begonnen. Maar ja D Ramirez maakte ook na zijn 40ste pas een klapper. Of wat dacht je van Peter Gelderblom. Ook pas na 40ste?zijn grote Hit. Dus er is nog Hoop. En zonder hoop geen weg. Nooit geschoten is altijd Mis/ ??

Tja, maar die jonkies hebben onze periode nooit meegemaakt, hebben nooit de trix moeten gebruiken om een exclusief klankje of zo te krijgen, wij moesten dat allemaal zelf bedenken en manueel uitvoeren, vele jonkies verschieten ervan als je zegt dat muziek niet altijd met computers werdt of wordt gemaakt. En vroeger was het een helse klus om nog maar een demo-tje ineen te flansen en aan een platenfirma te bezorgen. Nu gooi je het gewoon op het net en klaar is kees.
Het gaat voor mij idd wat langer duren voor ik die muzieksoftware onder de knie zal hebben, maar dat gaat lukken, weet ik zeker, ben intelligent genoeg, en ik doe dit ook voor mijn zoontjes, zodat ik ze het ook kan leren.
Dolivieira    posted on 31-12-2009 09:56
Poster: Tekhead

Tja, maar die jonkies hebben onze periode nooit meegemaakt, hebben nooit de trix moeten gebruiken om een exclusief klankje of zo te krijgen, wij moesten dat allemaal zelf bedenken en manueel uitvoeren, vele jonkies verschieten ervan als je zegt dat muziek niet altijd met computers werdt of wordt gemaakt. En vroeger was het een helse klus om nog maar een demo-tje ineen te flansen en aan een platenfirma te bezorgen. Nu gooi je het gewoon op het net en klaar is kees.
Het gaat voor mij idd wat langer duren voor ik die muzieksoftware onder de knie zal hebben, maar dat gaat lukken, weet ik zeker, ben intelligent genoeg, en ik doe dit ook voor mijn zoontjes, zodat ik ze het ook kan leren.

Idd roger maar zit niet in voor je zoontjes want dat zijn de nieuwe jonklies van?de toekomst.?

Poster: MoXeGy
ik werk nu ook al een redelijke tijd met ableton en als je vragen hebt mag je me altijd pm'en Happy, laughing

Top, zal ik doen
User edit by Dolivieira on 31-12-2009 @ 09:57:15 (20%)

This is an old Topic

No new postings for 5.721 days.
 Post CommentThat would be 190.7 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

218 Users online: 151 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 13.957
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.907.502