Poster: JollyJunkie
Ik wil nu ook gaan produceren en zet het maar even in dit topic.Ik kan maar geen sequencer kiezen, want Cubase lijkt me erg mooi, het is alleen ook erg duur en ik lees dat er nauwelijks VST's bij zitten.Alleen als ik dan op de Cubase website kijk dan lijken mij dat er toch aardig veel, zijn deze dan onbruikbaar ofzo?Sonar lijkt me ook een fijn programma, zitten hier al wat meer (bruikbare) VST's bij?Reason weet ik niet wat ik er van moet vinden, het uiterlijk spreekt me ook niet aan, nou weet ik dat dat bijzaak is, maar dan nog vind ik het er ook niet logisch uit zien, lijkt me minder fijn werken dus.Ableton wordt het sowieso niet, ziet er verschrikkelijk onoverzichtelijk uit, vind ik.Nou zag ik ook nog M-Audio Pro Tools 8, dit programma is een stuk goedkoper dan de andere, is dit dan ook minder goed, of kan je het gewoon vergelijken, heeft iemand er ervaringen mee?
Poster: MellePoster: JollyJunkie
Ik wil nu ook gaan produceren en zet het maar even in dit topic.
Ik kan maar geen sequencer kiezen, want Cubase lijkt me erg mooi,
het is alleen ook erg duur en ik lees dat er nauwelijks VST's bij
zitten.
Alleen als ik dan op de Cubase website kijk dan lijken mij dat er toch aardig veel, zijn deze dan onbruikbaar ofzo?
Sonar lijkt me ook een fijn programma, zitten hier al wat meer (bruikbare) VST's bij?
Reason weet ik niet wat ik er van moet vinden, het uiterlijk
spreekt me ook niet aan, nou weet ik dat dat bijzaak is, maar dan nog
vind ik het er ook niet logisch uit zien, lijkt me minder fijn werken
dus.
Ableton wordt het sowieso niet, ziet er verschrikkelijk onoverzichtelijk uit, vind ik.
Nou zag ik ook nog M-Audio Pro Tools 8, dit programma is een stuk
goedkoper dan de andere, is dit dan ook minder goed, of kan je het
gewoon vergelijken, heeft iemand er ervaringen mee?
Nou heb ik weinig ervaring met de sequencers die je hebt op genoemd, maar heb je al van alle een demo/trial gedownload? Of ken je echt geen mensen in je buurt die 1 van deze programma's gebruiken?
Je hebt trouwens ook nog logic en fruity loops, al 1 van die uitgeprobeerd?
Van Pro Tools weet ik helemaal niks, maar volgens mij is deze sequencer handiger voor als je een synthesizer gebruikt voor je sounds, of als je echte instrumenten gebruikt.
Je moet idd mss best eens de trials bekijken. Bovendien kan hun uiterlijk een belangrijk effect hebben op je creativiteit.
M-audio pro tools is gwn de stripped down versie van pro tools en is zeker niet minderwaaardig, je hebt enkel wat beperkingen. Pro tools is een programma waarvoor je vastzit aan bepaalde hardware, voor deze versie is dat de m-audio geluidskaarten. Pro tools is ongeveer d? standaard in de recordingwereld (waar weinig midi wordt gebruikt).
Gagarin
Poster: JollyJunkie
zitten.
Alleen als ik dan op de Cubase website kijk dan lijken mij dat er toch aardig veel, zijn deze dan onbruikbaar ofzo?
Sonar lijkt me ook een fijn programma, zitten hier al wat meer (bruikbare) VST's bij?
dus.
Ableton wordt het sowieso niet, ziet er verschrikkelijk onoverzichtelijk uit, vind ik.
Nou heb ik weinig ervaring met de sequencers die je hebt op genoemd, maar heb je al van alle een demo/trial gedownload? Of ken je echt geen mensen in je buurt die 1 van deze programma's gebruiken?
Van Pro Tools weet ik helemaal niks, maar volgens mij is deze sequencer handiger voor als je een synthesizer gebruikt voor je sounds, of als je echte instrumenten gebruikt.
Poster: main
ik produce nu maandje ongeveer en werk met fruity loops, maar iedereen zegt dat dit een 'begginers' programma is.? is dit een beginners programma ja of nee?
Poster: Tomazos
laidback luke produceerd al zijn platen met fruityloops,
het enige dat hij heeft is een laptop, een keybord, en een mic..
zo zei hij ook: het maakt niet uit wat je voor programma gebruikt.. maar wat je ermee kan en doet
Poster: MellePoster: JollyJunkie
zitten.
dus.
Van Pro Tools weet ik helemaal niks, maar volgens mij is deze sequencer handiger voor als je een synthesizer gebruikt voor je sounds, of als je echte instrumenten gebruikt.Ja ik heb al wat demo's geprobeerd.Fruity Loops demo kan je het meest mee, maar ik vind het echt kut om mee te werken, en Logic wordt het niet want ik heb geen Mac en ook geen geld om er een aan te schaffen.Thanks Gagarin, denk dat Pro Tools het dan niet gaat worden, ik wil graag nog wat vrijheid.Ik zoek nu vooral ervaringen naar Sonar, ben ik erg benieuwd naar.Maakt het trouwens nog uit wat voor muziek je maakt, of is dat geen factor bij het kiezen van een sequencer?
Poster: djdolivieira
Daar zit ik ook over te denken. Rodger, weetje? eigelijk zijn wij er te laat mee begonnen. Maar ja D Ramirez maakte ook na zijn 40ste pas een klapper. Of wat dacht je van Peter Gelderblom. Ook pas na 40ste?zijn grote Hit. Dus er is nog Hoop. En zonder hoop geen weg. Nooit geschoten is altijd Mis/ ??
Poster: Tekhead
Tja, maar die jonkies hebben onze periode nooit meegemaakt, hebben nooit de trix moeten gebruiken om een exclusief klankje of zo te krijgen, wij moesten dat allemaal zelf bedenken en manueel uitvoeren, vele jonkies verschieten ervan als je zegt dat muziek niet altijd met computers werdt of wordt gemaakt. En vroeger was het een helse klus om nog maar een demo-tje ineen te flansen en aan een platenfirma te bezorgen. Nu gooi je het gewoon op het net en klaar is kees.
Het gaat voor mij idd wat langer duren voor ik die muzieksoftware onder de knie zal hebben, maar dat gaat lukken, weet ik zeker, ben intelligent genoeg, en ik doe dit ook voor mijn zoontjes, zodat ik ze het ook kan leren.
Poster: MoXeGy
ik werk nu ook al een redelijke tijd met ableton en als je vragen hebt mag je me altijd pm'en