om te beginnen met producties, wat nodig (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmamo    posted on 09-06-2009 18:27
Ik weet niet of hier al een topic over is. ik heb gezocht maar niets gevonden.

Draaien kan ik nu wel en ben nu aan het kijken of ik kan gaan produceren.
en hiervoor zoek ik een software pakket en en een midi besturing.

Ik wil het, om te beginnen, makkelijk houden en overzichtelijk.

Wat is een goed en makkelijk sofware pakket, en daarvoor een goede besturing.

Hoor graag wat er allemaal is.
www.moonentertainment.nl

What do you think about om te beginnen met producties, wat nodig ??

Vote :   

Sammow    posted on 09-06-2009 18:29
Ik ben de laatste tijd net hetzelfde aan het denken en ben vandaag aan het zoeken gegaan! Great minds think alike :D

Ik zoek trouwens net hetzelfde, budget speelt hier niet zo'n enorme rol
djmamo    posted on 09-06-2009 18:30
Poster: Sammow
Ik ben de laatste tijd net hetzelfde aan het denken en ben vandaag aan het zoeken gegaan! Great minds think alike :D

Ik zoek trouwens net hetzelfde, budget speelt hier niet zo'n enorme rol

budget en great mind gelden ook voor mij Winking my eye
www.moonentertainment.nl
Stefjuuh    posted on 09-06-2009 18:34
Ik gebruik ableton. Waarom?:

Duidelijke interface
Kanaal per instrument
Ook voor mashups/bootleg en live dingen
Je kan er ontzettend gezellig routing mee uithalen, maar het blijft wel redelijk overzichtelijk!
Makkelijk midimappen/keymappen

Minpunten:
Interface niet/nauwelijks aanpasbaar
2de scherm is enkel handig voor VST's

Ik heb hier een korg Nanokey aan hangen..

Abram    posted on 09-06-2009 18:47
Ableton en/of Logic Express indien je een Mac hebt.
Als midi controller:
Heel goedkoop en klein: Korg nanokey - 45 euro
Iets duurder en een stuk meer toetsen: M-Audio Keystation 49e - 75 euro
Duurder en nog een stuk meer toetsen: M-Audio Keystation 88es - 189 euro
Snoey    posted on 09-06-2009 19:11
Ik heb nu ervaring met drie sequencers: Reason 3.0, Ableton en Fruiyloops

Met reason ben ik begonnen, zo'n anderhalf jaar niks anders gebruikt (vriend en een kennis waren rond die periode ook doorgebroken als bekende trance Dj's) en leerde mij de basis. Naarmate ik beter werd en ik serieus dacht dat ik eindelijk had wat labels wouden hebben, zijden zij dat de synths te 'reason' waren.?

+ punten: Ik mis de eenvoud van synths maken in andere sequencers

- punten: Geen vst, geen makkelijke manier door je vangaence mappen heen scrollen en instrumenten te beluisteren.?

Vervolgens ben ik in december me eerste remix in Ableton gaan maken, stond al een tijd op me pc, weinig mee gedaan. Na avondje bobs waar volop baltimore gedraaid werd, kreeg ik de inspiratie om smells like teen spirit in een baltimore jasje te gooien.?

+ punten, heel makkelijk programma om stukken uit platen te knippen, makkelijk toegang tot samplepacks en alle effecten die echt heel degelijk en vooral zeer eenvoudig toe te passen zijn.?

- punten, ik heb geen goede syntheseizer kunnen ontdekken in het programma zelf. En ik vind het geen volledige producer sequencer.

In januari ben begonnen met FL Studio 8, ik heb toen besloten om met een andere jongen eens een paar dagen een houseplaat te maken. In het begin vond ik het echt ruk, maar nu wil ik niks anders meer.?

+ punten, met FL kan ik bijna alles doen wat ik met samples wil doen. Zelfde met de synths alles wat ik er mee wil doen kan ik er mee doen. Vocals die mp3 geript zijn, geen probleem, ik kan er mee doen wat ik wil.

- punten, ik had er eerst wel een paar, maar doordat ik nu flink gewend ben aan fl, kan ik die nu niet zo snel ontdekken.?

Ik vind op het moment fruityloops in combinatie met flink wat sample packs en vst's die ideale sequencer.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Sammow    posted on 09-06-2009 19:24
Zo'n keyboards sluit je gewoon aan via usb?
Snoey    posted on 09-06-2009 19:44
Ja, ik doe dat wel en heb geen latency
djmamo    posted on 09-06-2009 19:58
oke, wat heb jij er voor controller aan hangen voor fl 8?
www.moonentertainment.nl
Stagiar    posted on 10-06-2009 16:29
Poster: djmamo
oke, wat heb jij er voor controller aan hangen voor fl 8?

Ik heb een M-Audio Axiom-49.

Ideaal voor het aan en uitzetten van effecten tijdens livesets e.d. Maar ook erg fijn in de studio, knoppen en faders toewijzen aan functies op je PC en klaar Happy, laughing
Sammow    posted on 10-06-2009 17:42
Ik heb gisteren Bambam eens gecontacteerd, ik ben zelfs van plan eens een cursus te volgen bij hem. Kan nooit kwaad denk ik dan, en het is in Eindhoven, dus voor jou ook niet zo ver, toch?

Misschien kan je ook raad vragen bij hem? Zijn ervaring is altijd handig denk ik
ScottB    posted on 10-06-2009 17:54
Ik heb gisteren Bambam eens gecontacteerd, ik ben zelfs van plan eens een cursus te volgen bij hem

Voor welk programma?
Cubase lijkt me ook een mooi programma. Alleen weet ik niet of Cubase zelf goede instrumenten(synths) heeft. Want dan moet je die Vst-i weer erbij kopen.?
Ableton vind ik ook erg overzichtelijk. Alleen vind ik de synths(operator, tension, etc) te elektronisch klinken. Effecten zijn wel goed! Vandaar dat mijn interesse in dat pakket afneemt. Of Logic maar dat ken ik helemaal niet(hoewel ik wel een mac heb?Cool)
User edit by ScottB on 10-06-2009 @ 17:54:51 (1%)
main    posted on 10-06-2009 17:56
Poster: Snoey
Ik heb nu ervaring met drie sequencers: Reason 3.0, Ableton en Fruiyloops

Met reason ben ik begonnen, zo'n anderhalf jaar niks anders gebruikt (vriend en een kennis waren rond die periode ook doorgebroken als bekende trance Dj's) en leerde mij de basis. Naarmate ik beter werd en ik serieus dacht dat ik eindelijk had wat labels wouden hebben, zijden zij dat de synths te 'reason' waren.?

+ punten: Ik mis de eenvoud van synths maken in andere sequencers

- punten: Geen vst, geen makkelijke manier door je vangaence mappen heen scrollen en instrumenten te beluisteren.?

Vervolgens ben ik in december me eerste remix in Ableton gaan maken, stond al een tijd op me pc, weinig mee gedaan. Na avondje bobs waar volop baltimore gedraaid werd, kreeg ik de inspiratie om smells like teen spirit in een baltimore jasje te gooien.?

+ punten, heel makkelijk programma om stukken uit platen te knippen, makkelijk toegang tot samplepacks en alle effecten die echt heel degelijk en vooral zeer eenvoudig toe te passen zijn.?

- punten, ik heb geen goede syntheseizer kunnen ontdekken in het programma zelf. En ik vind het geen volledige producer sequencer.

In januari ben begonnen met FL Studio 8, ik heb toen besloten om met een andere jongen eens een paar dagen een houseplaat te maken. In het begin vond ik het echt ruk, maar nu wil ik niks anders meer.?

+ punten, met FL kan ik bijna alles doen wat ik met samples wil doen. Zelfde met de synths alles wat ik er mee wil doen kan ik er mee doen. Vocals die mp3 geript zijn, geen probleem, ik kan er mee doen wat ik wil.

- punten, ik had er eerst wel een paar, maar doordat ik nu flink gewend ben aan fl, kan ik die nu niet zo snel ontdekken.?

Ik vind op het moment fruityloops in combinatie met flink wat sample packs en vst's die ideale sequencer.
  ik produce nu maandje ongeveer en werk met fruity loops, maar iedereen zegt dat dit een 'begginers' programma is.? is dit een beginners programma ja of nee?
Bloedworst    posted on 10-06-2009 18:06
Cubase kan ik aanraden erg goede seqencer
als vst plugins,,,,echte toppers zijn hypersonic2=synt, nexus=synt, stylus=drum, gladiator=morph synt.
iets meer betaalbaar, poizon=zynt, toxic=zynt, plus er zijn veel freeware plugins te vinden op internet voor vst
Voor je efx is waves gold pack erg goed.
succes
Snoey    posted on 10-06-2009 18:25
@ Main,

Wat is precies een beginnersprogramma?

Ik ben het daar niet mee eens. Ik vind het wel een eenvoudig programma om mee te werken, FL heeft veel presets en werkt heel lekker met samplepacks en vst's en andere plugins. Iets wat ik bijvoorbeeld bij Reason niet zo makkelijk is. Sinds ik FL gebruik, krijg ik veel betere feedback op mijn producties.?
Daarnaast wat ik eerst gigantisch iritant vond, maar nu helemaal geweldig zijn de patterns. Ik sleep uit me samplepack bijvoorbeeld 8 percussies en heb binnen een paar minuten me groove gemaakt.

Uiteindelijk gaat het om de chef en niet om de keuken, laidback luke werkt met fruity loops en scoorde vorig jaar dikke clubhits. Andere mensen werken met Cubase of Reason en maken daar weer dikke tracks mee.?

Dus nee ik vind FL geen beginnersprogramma, maar wel een heel eenvoudige en complete sequencer (programma) om mee te werken.
main    posted on 10-06-2009 18:54
Poster: Snoey
@ Main,

Wat is precies een beginnersprogramma?

Ik ben het daar niet mee eens. Ik vind het wel een eenvoudig programma om mee te werken, FL heeft veel presets en werkt heel lekker met samplepacks en vst's en andere plugins. Iets wat ik bijvoorbeeld bij Reason niet zo makkelijk is. Sinds ik FL gebruik, krijg ik veel betere feedback op mijn producties.?
Daarnaast wat ik eerst gigantisch iritant vond, maar nu helemaal geweldig zijn de patterns. Ik sleep uit me samplepack bijvoorbeeld 8 percussies en heb binnen een paar minuten me groove gemaakt.

Uiteindelijk gaat het om de chef en niet om de keuken, laidback luke werkt met fruity loops en scoorde vorig jaar dikke clubhits. Andere mensen werken met Cubase of Reason en maken daar weer dikke tracks mee.?

Dus nee ik vind FL geen beginnersprogramma, maar wel een heel eenvoudige en complete sequencer (programma) om mee te werken.
  dus een soort van 'simpel pro' prgramma? ik vind m zelf wel lekker werken. zal volgende week even een uptodate muziekje uploaden bij productions Winking my eye
polly    posted on 10-06-2009 21:02
het klopt dat er mensen zijn die fruityloops een programma voor beginners vinden. Maar het gaat erom wat je ermee doet. Als jij daar de lekkere sounds mee kan maken is het goed toch? Ikzelf vind dat?het absoluut niet klopt. En het is maar net wat je gewend bent. En wat je fijn vind.
Phenix    posted on 10-06-2009 22:56
Poster: main
ik produce nu maandje ongeveer en werk met fruity loops, maar iedereen zegt dat dit een 'begginers' programma is.? is dit een beginners programma ja of nee?

.
Ik zag laatst een filmpje van Laidback Luke, die gebruikt ook Fruity Loops met een Midi Keyboard. Als je het zo bekijkt is het zeker geen beginners programma.
.
Ik heb tot nu toe alleen nog maar een beetje ervaring met FL studio en Reason.
Ik vond FL Studio toch wel het beste, je kan makkelijk in verschillende patterns werken en effecten hier overheen gooien en het werkt overzichtelijk.
.
Reason vond ik onduidelijk en kwam er niet echt achter hoe het werktte, maar ik heb er ook maar even naar gekeken (de demo) en er daarna weer mee gestopt, omdat ik het niet snapte. Winking my eye
http://www.djmillhouse.nl
User edit by Phenix on 10-06-2009 @ 22:56:36 (1%)
djmamo    posted on 11-06-2009 11:49
Ik heb gisteren Bambam eens gecontacteerd, ik ben zelfs van plan eens een cursus te volgen bij hem. Kan nooit kwaad denk ik dan, en het is in Eindhoven, dus voor jou ook niet zo ver, toch?

Misschien kan je ook raad vragen bij hem? Zijn ervaring is altijd handig denk ik

Dat is zeker wel intressant. voor welk(e) programma(s) is het
www.moonentertainment.nl
exca    posted on 10-07-2009 00:37
Fruityloops is zeker een krachtig programma, alleen liggen de echte bruikbare functies voor het professioneel muziek maken onderliggend aan de interface voor de amateur die wat wil prutsen en snel eens iets wil sequencen. Persoonlijk vind ik de audiokwaliteit van FL ook beneden alle peil. Voor mij zijn dat genoeg redenen om het programma links te laten liggen. Ik ben er ooit mee begonnen, maar mijn 'skills' zijn exponentieel verhoogd toen ik van die software ben afgestapt... ik dat kan ik ook iedereen aanraden

Zelf werk ik met Cubase SX3; een zeer populair programma in de studiowereld. Ik heb al gedacht om te upgraden naar de 5, maar die projecten zijn helaas niet compatibel met SX3 die de meesten nog steeds gebruiken. Cubase is wel rauw als je hem aankoopt, er zitten weinig VST's bij. Het is als een ruwbouw waar je zelf de afwerking moet aan maken... doch werkt het zeer intuitief en is het niet zo moeilijk om te leren. Alles wat je verwacht zit er op de juiste plaats en wanneer je alles weet staan is het even simpel als Paint Winking my eye

Logic heb ik hier ook staan, samen met Cubase vormt dit programma zowat alles waar de professionele studiowereld mee sequenced, echter dit heb ik nog maar een paar keer opengezet. Waar de geluidskwaliteit van Cubase uitstekend is, vind ik die van Logic eigenlijk nog beter. Maar als doorgewinterde Cubase gebruiker vind ik de quantize functie in Logic maar niks, en vind ik nog niet helemaal mijn weg (ik mis soms de Cubase logica) maar ik weet zeker dat wanneer ik mij er eens mee bezighou dat allemaal in orde komt.

Ik gebruik Logic trouwens op een PC via iAtkos, wat er uiteindelijk voor zorgt dat je Leopard OSX gewoon op de PC kan installeren door de installatie te laten geloven dat je met een Mac werkt (sinds mac binnenin gewoon een PC is werkt dat perfect) - Leopard en alles errond - ook Logic werken perfect. Indien je met Logic wil werken maar toch geen fortuin wil uitgeven aan een Mac kan je simpelweg op die manier voor een fractie van de nieuwprijs van een Apple; een eigen mac samenstellen en genieten van de betrouwbaarheid van het OS.

Veel succes!
User edit by exca on 10-07-2009 @ 00:45:21 (3%)
Twizz    posted on 14-07-2009 21:55
Ik raad Reason aan. Hiermee haal je als 'beginner' (mag ik dat zeggen?) het snelste een hoger niveau qua producing. Ik heb jaren (met plezier) met FL studio gewerkt, maar het geluid dat ?k eruit krijg was altijd nog gewoon het poing poing geluidje hier geluidje daar. De stukkies die ik nu in Reason maak, klinken voor mijn gevoel(maar tevens ook bevestigd door anderen) veel professioneler.
Verder vind ik het een v?????????l uniekere feeling hebben.Happy, laughing
Veel mensen zullen hier op tegenin gaan; het is net als downloaden, omdat je er geen geld(dus indirect ook moeite) voor heb betaald/gegeven, denk je bij een programma soms; oh geluidje bevalt me niet, ik download wel weer een andere. Maar dan kom je dus nergens. Wat je moet doen is zorgen dat je verder in een bepaald stuk software wil duiken, ook al vind je dat niet altijd even leuk. Met illegaal downloaden wil dit dus zeggen; hoppa ander programma dan maar, maar zo zie ik het eigenlijk ook als het verschil tussen Reason, en de rest van de DAW's out there. Laat me dit even uitleggen.

Reason geeft je een beperkt pakket van 'instrumenten/effecten' die je kunt gebruiken(denk je in eerste instantie), en aangezien je voor de software betaald hebt(gaan we nu vanuit) wil je niet meteen overstappen op een ander. Een plugin van 50E of wat gratis plugins downloaden gaat ook niet, want daar werkt Reason niet mee. Je hebt dus een probleem, dit probleem zal er later tot leiden dat jij je eigen sounds zal maken. Dit probleem ga je dus oplossen door te roeien met de riemen die je hebt. Uit een bepaald stuk software probeer je het meeste te halen, en hoe meer je oefent, hoe beter dit lukt, en hoe meer je je eigen sound maakt. Uiteindelijk zul je zien dat je met Reason n?g zo goed als alle sounds kunt maken die je wilt, maar daar moet je dus eerst de ervaring voor opdoen. De manier waarop je op die sound komt, zal leiden tot andere idee?n, en aangezien idee?n per persoon verschillen, zal jou track ook ?cht van j?u zijn.

Verder: Reason klinkt gewoon gew?ldig; Snoey noemt misschien wel dat zijn tracks te 'reason' achtig klonken, maar als je ervaren genoeg bent, zal dit echt niet meer opvallen. Ik weet niet in hoeverre Snoey presets van Reason gebruikt heeft? Presets van reason zijn top, maar probeer er altijd zoveel mogelijk je eigen draai aan te geven.

Ik hoop je hiermee verder geholpen te hebbenHappy, laughing Ik ben zelf trouwens op zoek naar een goeie USB-midicontroller. Ik heb zitten denken aan de Nanokey, maar aangezien ik met Reason werk, zijn controls ook wel een pre.
Thomassz    posted on 14-07-2009 22:05
Ik gebruik een umx-25 (behringer) icm fruityloops, ableton en Cubase(waar ik niks van snap!!)

Behringer umx-25 en umx-49 zijn beide toch wel aardige midi-keyboards voor een zacht prijsje.
Twizz    posted on 14-07-2009 22:06
Poster: Thomassz
Ik gebruik een umx-25 (behringer) icm fruityloops, ableton en Cubase(waar ik niks van snap!!)

Behringer umx-25 en umx-49 zijn beide toch wel aardige midi-keyboards voor een zacht prijsje.

Die heb ik inderdaad aan zitten kijken, maar iets in me zegt dat ik dat niet moet doen. Dan koop ik eigenlijk liever 2dehands een xBoard49 voor het geld van een nieuwe UMX25...
no-rush    posted on 15-07-2009 23:46
ik heb fl studio + edirol midi keyboard (pcr-m50) +korg pad kontrol +heel veel vst's (steinsberg hypersonic 2 is de beste vind ik)
User edit by no-rush on 15-07-2009 @ 23:46:49 (2%)
Ilja    posted on 16-07-2009 00:11
Ga zelf voor MacBook pro ( kan via mijn werk voor 500 euro kopen?Cool ) met van een torrent afgehaalde Logic Pro?Cool . ?Enige waar ik nog niet uit over ben is de Sync. ?
Twijfel tussen: ?Korg X50 en MicroX
Snoey    posted on 16-07-2009 06:44
Poster: Twizz
Ik raad Reason aan. Hiermee haal je als 'beginner' (mag ik dat zeggen?) het snelste een hoger niveau qua producing.?

Verder: Reason klinkt gewoon gew?ldig; Snoey noemt misschien wel dat zijn tracks te 'reason' achtig klonken, maar als je ervaren genoeg bent, zal dit echt niet meer opvallen. Ik weet niet in hoeverre Snoey presets van Reason gebruikt heeft? Presets van reason zijn top, maar probeer er altijd zoveel mogelijk je eigen draai aan te geven.

Ik hoop je hiermee verder geholpen te hebbenHappy, laughing Ik ben zelf trouwens op zoek naar een goeie USB-midicontroller. Ik heb zitten denken aan de Nanokey, maar aangezien ik met Reason werk, zijn controls ook wel een pre.

Met Reason kan je inderdaad hele toffe tracks maken en de sound engine van FL is indd niet de mooiste. Vrienden van mij maken hele vette tracks met Reason die door de halve wereld top gedraaid worden. Maar 1 daar van is van jongs af aan al bezig met Reason en komt uit een muzikale achtergrond, die weet dus wat die doet bij het maken van sounds. Maar als beginner, waarbij je veel technieken moet leren om een track te maken, is het verdomt moeilijk om zelf ook nog eens aan te leren hoe je een strak geluid maakt.?

De presets van Reason heb ik nooit gebruikt, ik maakte bijn alles in de malstrom en de subtractor en voegde daar de effecten aan toe, zoals verb, delay enz (die zijn erg gebruiksvriendelijk). En dan de drumrack waar je alle samples in kon gooien. (Als je nieuwschierig bent naar mijn reason producties check dan de tracks Estate en Liquidiazone in me hyves player [ www.ten-hooven.hyves.nl ].

Ik ben nu bezig met een cursus Ableton Live, waarbij diep op de techniek van het produceren wordt ingegaan. De soundengine is beter dan die van FL en vind ik Ableton gebruiksvriendelijker en een stuk minder beperkt dan FL.?

207 Users online: 147 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 13.830
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.907.375