the new .... Numark HDX (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ilseentje    posted on 10-09-2005 07:08
http://www.skratchworx.com/news/comments.php4?id=342

ziet er veelbelovend uit....
de prijs ook vermoed ik...

- Info & Pics -

Product info:

The Numark HDX is the world’s first and only tabletop HD/CD/MP3 player. With an ultrahigh
torque motorized 12” platter, the HDX utilizes a real vinyl record for the ultimate vinyl feel. Now you can dramatically reduce the weight of the music you transport, and increase the volume and variety of your library.

Styled after Numark’s highly successful CDX player, the new HDX is the most advanced DJ media player available. Complete with an onboard hard drive, USB 2.0 ports, and an 8x CD reader, the HDX is the perfect tool for professional and aspiring performing DJs, mobile DJs, producers and club installers.

The HDX includes a removable 80 GB hard drive supporting MP3, WMA, and WAV media formats. The unit’s enhanced search capabilities facilitate easy file location by artist, album, genre, track, plus BPM. With high-speed USB 2.0 connectivity, you now have full access to the hard drive for both Mac and PC, making updating of content easier than ever.

Positioning

The new HDX is the ultimate digital turntable, providing you with the benefits of a “real” vinyl control surface, and giving you random access to audio that only a hard drive can provide.

Applications

From scratch and mobile DJs, to producers and DJs in live bands, the HDX is designed to support all the needs of the digital DJ of today and tomorrow.

Dimensions & Weight
Dimensions: 17.75" x 14.5" x 3.625"(HxWxD) (371mm x 451mm x 92mm)
Weight: 22 lbs / 10kg

Key Features & Benefits

1) Authentic turntable feel
• Ultra-high torque (4.7 kgf cm) direct drive motor
• Full size 12” platter holds a real user replaceable vinyl record

2) Extensive DSP functionality
• Scratching, looping, smart looping via Numark’s proprietary Beatkeeper™ technology, auto beat matching
• Beat-synched effects include sonar, slide, filter, echo, chop
• ±100% pitch control, Key Lock

3) Slot load CD transport
• Fast CD loading
• Front-load slot

4) I/O panel connections
- Audio input
- Audio Output (RCA)
- Midi In/Out
- Digital Output
- Fader Start
- USB 2.0
- PS/2 Keyboard

(source: http://www.skratchworx.com)
Mod edit by Nvie on 13-09-2005 20:28 (100%)
[MOD Edit] update + lay out

What do you think about the new .... Numark HDX ??

Vote :   

Camino    posted on 27-11-2005 18:19
ik vind het een heel redelijke prijs voor een harddisk speler... gezien dat het zo ongeveer de eerste van zijn soort is, vind ik het niet al te erg. Als je de tendensen bekijkt van de vorige paar jaar, schat ik dat de prijs wel fiks zal verlagen binnen een paar maanden. Zelf ben ik niet zo voor  met mp3's draaien... maar het heeft zn charme...
tommyde    posted on 01-12-2005 16:50
Ik heb gelezen dat er een laptop harde schijf inzit dus eigenlijk wel een klein nadeeltje omdat die nog niet zo groot zijn.

Hier nog een filmpje over de HDX

Numark HDX.wmv
User edit by tommyde on 01-12-2005 @ 17:04:29 (84%)
Mod edit by Lead on 26-12-2005 17:06 (23%)
Camino    posted on 01-12-2005 16:52
80 gig lijkt me wel genoeg op zich.... je kan ook nog cd's gewoon spelen
Lukaz    posted on 01-12-2005 21:13
dat gelukkig nog weer wel:P
Collin    posted on 26-12-2005 16:51
Poster: wilum
ik vind het jammer dat ze zoiets uitvinden (gewoon een soort pc)Happy, laughing
djen doe je met platen of cds en sons een laptop bijv
maar als je een cd speler met een harddisc erop koopt vind ik dat de lol eral van af is:S

ik vind dit niet mooi maar weer zo'n stomme Numark actie !
DJ_Inspiration    posted on 26-12-2005 16:57
Ik vind hem net heel praktisch, vooral voor Drive-In gebruik zodat je makkelijk je liedjes kan opzoeken. En als je de harddisk niet nodig hebt, koop je toch gewoon een CDX.
the-melody    posted on 26-12-2005 18:10
Wat ik mij allang afvraag en het is mss dom maar speelt het nu vinyl of cd af?
DJ_Inspiration    posted on 26-12-2005 18:28
CD! Er is geen mogelijkheid om vinyl af te spelen.
the-melody    posted on 26-12-2005 18:30
ah oke weer iets bijgeleerd:d

Abc123    posted on 28-12-2005 14:04
Ja is wel een lekker cd-spelertje...

Kzie hem hier al staan
HouseArrest    posted on 28-12-2005 15:55
Ai Ai Ai! Ziet er zooo lekker uit. Laten we maar geen uitspraken doen over de prijs voorlopig, voor mij is dit mooie appara'tje onbetaalbaar, haha! :P
Collin    posted on 28-12-2005 16:18
Poster: Atomix
Ai Ai Ai! Ziet er zooo lekker uit. Laten we maar geen uitspraken doen over de prijs voorlopig, voor mij is dit mooie appara'tje onbetaalbaar, haha! :P

nou Atomix , haha 1600 euro , is deze in NL weet nie waar  maar dat zag ik ergens
tommyde    posted on 08-01-2006 22:47
En hij komt begin maart op de markt dacht ik
Abc123    posted on 08-01-2006 23:18
Ja 1600 is veel Happy, laughing

Ma gebt er wel ne goeie kwaliteit voor denk ik :p
jordy    posted on 09-01-2006 01:15
jammer dat die plastic oogt voor dat geld... en een vrouwelijke dj ok... maar die lolly kan echt niet (hoe krijg je een kiddy image :S)

maar lijkt me buiten de HDD de HDX niet echt boeiend tegenover de TTX en tsja... om nou zoveel meerwaarde te geven een een HD
Reind    posted on 09-01-2006 03:24
Poster: jordy
jammer dat die plastic oogt voor dat geld...

Ooit wel eens een tik op de zijkant van een CDJ800 gegeven.... deed me erg veel denken aan mijn jip en janneke broodtrommel van vroeger

Dat het plastic aan voelt of ziet zegt in zulke prijsklassen weinig meer. De CDJ800 is ook een broodtrommeltje maar wel 1 van de betrouwbaarste spelers die ik ken.

Dan nog even over het laptop hd verhaal, er zijn tegenwoordig al 120gb laptop hard drives. Je wil niet weten hoeveel 192kb/s encoded mp3's daarop kunnen. Ik zou ze in ieder geval niet allemaal willen taggen/renamen.

Ik heb op mijn huidige HD een partitie muziek staan van 80gb, daar is pak hem beet de helft van gevuld en dat is non stop ongeveer een dag of 6 aan muziek...... lijkt me genoeg Winking my eye
jordy    posted on 09-01-2006 19:02
ik heb iets van de 30 gig 320 bp/s en heb ze voor de helft moeten re-namen... dats idd zwaar sux maja

en ik heb ook niet voor niets de 1000 Winking my eye

vond de 800 ook goedkoop ogen, en daar hou ik niet van dusjeh
1000 van zijkant ook maar van bovenop niet, en daar gaat het me om bij looks..

maar het blijft ondanks de crappy looks (persoonlijk) een leuk apparaat, wat naar mijn mening alleen wat te duur is
User edit by jordy on 09-01-2006 @ 19:03:46 (46%)
Reind    posted on 10-01-2006 01:33
Het gaat hier voorlopig om een advies verkoop prijs. Wat de uiteindelijke prijs doet is altijd nog maar weer af wachten wanneer ie echt te koop is.

Ik heb zelf een maand lang de CDX in huis gehad en het is naar mijn mening absoluut de beste draaitafel simulatie cd speler die er is. Ik vind het zelfs de speler waar je het meest aan creativiteit uit kunt halen als dj zijnde.

CDJ1000 vind ik ook prachtig maar voor thuis zou ik wat meer voor luxe kiezen (persoonlijk).

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

109 Users online: 23 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 34.057
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.422.431