AKAI APC40 [Ableton Performance Controller]
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ADMhS    posted on 06-06-2009 23:33
Hallo iedereen,

Gisteren kreeg ik heugelijk nieuws dat mijn AKAI APC40 geariveerd was.
Ben hem direct gaan halen.... Cool

Na een paar uurtjes erop?gespeeld te hebben kan ik uiteraard nog niet veel zeggen.?
De buttons voelen goed aan en natuur een tal van mogelijkheden in combinatie met Ableton Live.
Visualisatie van Ableton is idd veel handiger.

Welliswaar heb ik de APC40 toch 2 keer doen vastlopen!!!
Dit gebeurde tijdens het remappen van een macro (aantal effecten grouperen en de belangrijkste instellingen mappen)
Doordat je zeer snel met de APC40 weg bent heb je de neiging om ipv. met de muis de remapping te doen... met de knobs op de APC40 te draaien.

TIP: Bij het maken van een macro en het remappen ervan, even die fijne knopjes op de AKAI APC40 loslaten.
Kan je het toch niet laten en hij is vast gelopen. Kan je best de APC40 uitzetten. Uw project opslaan eventueel? Ableton afsluiten, terug opstarten en in de Preferences onder MIDI Sync terug de AKAI APC40 als Control surface selecteren.

Ik hou jullie hier nog op de hoogte over de verdere weetjes. Als andere mensen dingen weten ... laat ze maar komen.

Hier enkele foto's

In the box

APC 40

Ready to open

Goed ingepakt

Out the box

Groetjes,
User edit by ADMhS on 06-06-2009 @ 23:37:15 (25%)

What do you think about AKAI APC40 [Ableton Performance Controller] ??

Vote :   

Stefjuuh    posted on 07-06-2009 12:07
Ik wacht de updates af! Vraag me af hoe goed deze werkt icm producing in ableton. Er zijn betere controllers verkrijgbaar, maar wel voor het dubbele bedrag, en niet dedicated!
Mineral    posted on 07-06-2009 12:24
Funkagenda gebruikt deze ook volgens mij. Alleen gebruikt hij het live en niet voor producen.

This is an old Topic

No new postings for 5.818 days.
 Post CommentThat would be 193.9 months
or a whopping 15.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

166 Users online: 23 Guests (143 Unknown)
Pages generated today : 27.588
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.700.540