Goeie muziek om te draaien! (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

niiicola    posted on 05-06-2009 22:58
Hallo djr,

Ik heb ooit een keer een topic op djr gezien waar allemaal nummers werden genoemd die goed zijn om te draaien. Alleen ik kan het topic niet meer vinden dus leek het me leuk om zelf zo'n soort topic te openen. Het is niet hetzelfde als Voorspel De Hit!!!. Want hier kan je ook gewoon nummers noemen die het altijd goed doen als je draait. (Bijv. Riverside. Je mag dus ook populaire muziek noemen of wat oudere). Vergeet niet het genre te melden!

Hier is de mijne (Genre dikgedrukt en daaronder de artiest met nummer):

Hard-dance
Manian - Welcome To The Club (Radio Edit)

Grtz.
Gewoon.
User edit by niiicola on 14-08-2009 @ 20:02:14 (5%)

What do you think about Goeie muziek om te draaien! ??

Vote :   
niiicola    posted on 15-08-2009 12:22
Qua Hip-Hop hoef ik niet echt meer muziek, dat heb ik al genoeg... Het gaat mij meer om de dance, house, techno etc. Maar geen Trance!
Gewoon.
trustt    posted on 15-08-2009 15:47
trance = dance Happy, laughing
voltcontrol    posted on 15-08-2009 16:27
Poster: niiicola
Want hier kan je ook gewoon nummers noemen die het altijd goed doen als je draait.

Op absolute popklassiekers na (Michael Jackson - Billie Jean bijvoorbeeld) is er geen enkele muziek die je echt op elk feest aan kan zetten. (Kijk maar es wat er gebeurde toen Beyer 'm aanzwengelde op het laatste Awakefest bijv..)
User edit by voltcontrol on 15-08-2009 @ 16:36:49 (1%)
Esmee    posted on 15-08-2009 16:42
Qua Hip-Hop hoef ik niet echt meer muziek, dat heb ik al genoeg... Het gaat mij meer om de dance, house, techno etc. Maar geen Trance!

maar aangezien ik het handig vind als algemeen topic, heb ik liever dat alle stylen er bij zitten, dus ook urban en trance Winking my eye
qntr0l    posted on 15-08-2009 16:47

En als jij nu ook even jou collectie hip-hop en r&b met ons deelt (een aantal knaltitels), zou dat helemaal mooi zijn. Ook omdat ik het altijd moeilijk vind goede tracks te vinden in deze genres!
Esmee    posted on 15-08-2009 17:23
precies
in ruil voor mijn hele lijstje Happy, laughing
of vertel me anders waar ik t zelf kan vinden, vind ik ook niet erg. Maar gewoon van die lekkere club trakcs als low, yeah, cyclone, snap yo fingerz en? get up
Dolivieira    posted on 15-08-2009 17:26
Kijk ff bij Dancetunes, Beatport, Traxsource en?DJ Downlaods ?en je ben gelijk op de hoogte wat er speelt en je kunt ze gelijk kopen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
niiicola    posted on 15-08-2009 17:27
Op de site hieronder, daar vind je niet alleen Hip-Hop maar ook andere genres, ongeveer 4/5 is hip-hop! Zet deze site bij je favorieten en hij wordt elke maand geupdate!

EDIT: Oeps! vergeten de site weer te gevenTongue
http://www.popculturemadness.com/Music/Pop-Modern/2009.html
Gewoon.
User edit by niiicola on 15-08-2009 @ 17:28:04 (64%)
niiicola    posted on 15-08-2009 18:41
Nelly ft. Fergie - Party People
is toch wel een van m'n favoriete Hip-Hop nummers!
EDIT: Sorry, dubbelpost...
Gewoon.
User edit by niiicola on 15-08-2009 @ 18:41:47 (33%)
niiicola    posted on 20-08-2009 09:08
Kickje, heb echt wat nummers nodig...
Gewoon.
Esmee    posted on 20-08-2009 09:30
welk genre?
en als je nou es zelf zoekt, dat hoortbij dj'en, zelf je muziek vinden.
kijk hip-hop draai ik niet... en ik weet er darom dus ook zo goed als niets van af en verdiep me er niet in. daarom ken ik de tracks niet.
voorderst staat op een willekeurige cd van tegenwoordig alle hitjes wel.
niiicola    posted on 20-08-2009 09:43
Dat zoeken is bijna het enige wat ik doe, maar ik kan het toch het beste vragen aan de dj's zelf? Tongue
Gewoon.
WalterRavensberg    posted on 20-08-2009 09:44
Als dj behoor je toch wel een bepaalde basiskennis van muziek te hebben. Het is bijna niet een doen een lijst te maken met nrs die het altijd goed doen.

Je zult tijdens het draaien je publiek moeten aanvullen en daar je platenkeus op moeten afstellen.
Wat je wel kan doen is VOOR JEZELF een paar lijstjes maken met de beste all-time knallers in bepaalde genre's (dit zijn over het algemeen platen ouder dan 1 jaar).

bv:
Dance Classics:
dan Hartman - Relight my fire
Aretha Franklin - Think
Pointer sisters - I'm so exited

Urban:
sean paul - temperature
fatman scoop - be faithfull

House:
bob sinclar - roch this party
southside spinners - luvstruck
gigi d'ag - l'amour toujour

dit is dus even als voorbeeld genomen!!!
maar van elk genre 2 best off cd's met elk slechts 5 nummers er op!!!! niet meer!!!
op deze manier krijg je je eigen best off cd's welke je in noodsituaties goed kunne helpen.

Vaak is het namelijk makkelijker zoeken tussen een paar nummerstjes dan tussen die 30.000 nummers op je laptop...

succes!!

greetz
djwally
Xtremer    posted on 20-08-2009 09:44
Probeer google eensSmile
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
WalterRavensberg    posted on 20-08-2009 09:47
Poster: Xtremer
Probeer google eensSmile

jij tikt dan zeker "goeie muziek" in je zoekbalk...
gaat niet werken kerel...

wees wel ff wat specifieker svp...met deze uitspraken kunnen we niet zoveel
niiicola    posted on 20-08-2009 09:49
Hebben jullie anders een site voor me waar je veel goeie House/Dance/Techno etc. muziek vind?
Gewoon.
Esmee    posted on 20-08-2009 09:51
google dan eens op dance top 100, dance classics, house classics,
best of house.
allemaal dat soort cd's en lijstjes.
Xtremer    posted on 20-08-2009 09:52
Zo moeilijk is het toch niet of ligt het aan mij.
Je gaat naar www.google.nl je zoekt een bepaalde artiest of genre, kijkt of je het goed vind en koop deze.

Voorbeeld: GOOGLE
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 20-08-2009 @ 09:54:13 (14%)
Lawrenz    posted on 20-08-2009 09:53
Hebben jullie anders een site voor me waar je veel goeie House/Dance/Techno etc. muziek vind?

Beatport/Dance Tunes/DJDownload/weet ik veel welk download portal, zoek op je favoriete plaat en kijk bij "Users also bought..."
Esmee    posted on 20-08-2009 09:56
youtube is ook handig. ken je 1 nummer wat je leuk vind kijk je daarna bij gerelateerde nummers en zo kan je doorzoeken.
WalterRavensberg    posted on 20-08-2009 10:00
Je gaat naar www.google.nl je zoekt een bepaalde artiest of genre, kijkt of je het goed vind en koop deze.

kijk! nu begin je het te snappen. je geeft aan wat je in moet tikken...
als je nu ook nog wat sites kan posten (zoals djr)?waar men goede tips vandaan kan halen zijn we helemaal goed op weg...

thanks voor je input alvast
niiicola    posted on 20-08-2009 10:03

Maar zo bedoel ik het dus niet, ik zoek nummers die ik nog niet ken, om m'n afspeellijst wat te vergroten, en niet nummers die ik al ken...

EDIT: Alvast aan iedereen bedankt voor de hulp!
Gewoon.
User edit by niiicola on 20-08-2009 @ 10:03:42 (14%)
Esmee    posted on 20-08-2009 10:17
ja maar als je dus nummers zoekt die je kent, kun ej verder zoeken in dat genre.
Dolivieira    posted on 20-08-2009 12:42
Er zijn ienderddaad verschillende manieren om aan de herderdaagse dance muziek te komen en ik?lees?hier boven zeer goede tips. Namelijk dat er Beatport, Dance tunes en dat soort portals er zitten daar ook lijstjes van top100s tot top tiens van bekende DJs. Ook google kan je veel vinden.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
niiicola    posted on 20-08-2009 13:06
Ok bedankt daar voor, maar zullen we dit topic dan houden als algemeen topic, dus dat je gewoon je eigen favoriete nummers zegt... Dus niet speciaal "voor mij"?
Gewoon.

This is an old Topic

No new postings for 5.738 days.
 Post CommentThat would be 191.3 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

88 Users online: 30 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 13.614
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.193.483