CDJ-800 correction
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

quack    posted on 09-09-2005 21:47
Hoi,

Ik heb sinds een paar weken 2 CDJ-800's aangeschaft, echt hele leuke dingen ! Kom zelf van het vinyl draaien en wil nu toch wat meer met CD's gaan draaien omdat je er eigelijk niet meer omheen kunt.

Met vinyl kan ik feiloos mixen waarbij ik bijna nooit hoef bij te sturen.
Echter nu ben ik een paar weken bezig met de CDJ's en krijg het corrigeren ermee steeds maar niet onder de knie. Of ik corrigeer te veel bij, of de JOG lijkt niet eens te reageren. Het is ook even wennen dat de pitchstep 0.05% is, waardoor je net niet nauwkeurig kunt matchen in miin ogen, althans als je lange overgangen wilt maken. Ik hou van lange overgangen (> 2 minuten) en met 0.05% blijf je maar bijsturen. zet je 'm bv. 0.05 lager dan issie net iets te langzaam, en zet je 'm 0.05 hoger dan issie net weer iets te snel. Op zich is nog niet eens het probleem, maar vraag me af hoe je het beste kunt corrigeren via de JOG. Dus als de beats een klein beetje uit elkaar beginnen te lopen, hoeveel corrigeer je dan met de JOG zonder dat het merkbaar is. Ik probeer nu korte 'stoten' te maken maar het lijkt wel of ie hier niet op reageert of te langzaam. Als je grote maakt dan hoor je dat meteen in de muziek natuurlijk.

Dus, iemand suggesties!

- quack
Mod edit by W.i.M on 09-09-2005 23:07 (1%)

What do you think about CDJ-800 correction ??

Vote :   

TheSupercrab    posted on 09-09-2005 22:02
heyz, heb zelf ook 2 CDJs 800 en als je de buiten rand van de jog gewoon net ietsjes sneller draait dan het draaiende licht in het midden die de snelheid aangeeft dan kun je het beste ietsjes corrigeren. tegen over gestelde als je het wil vertragen.. zo doe ik het iig altijd.
LauW    posted on 09-09-2005 22:10
Poster: quack

Het is ook even wennen dat de pitchstep 0.05% is, waardoor je net niet nauwkeurig kunt matchen in miin ogen, althans als je lange overgangen wilt maken. Ik hou van lange overgangen (> 2 minuten) en met 0.05% blijf je maar bijsturen.

Dat is onzin, met 0.05% kan je hem heel lang gelijk laten lopen. lukt vaak langer dan met me draaitafels. Maargoed corrigeren is idd even wennen als je vinyl gewend bent idd gewoon de buitenste rand gebruiken.. valt denk ik moeilijk uit te leggen, gewoon veel mee oefenen Happy, laughing
quack    posted on 09-09-2005 22:40
Bedankt voor de reacties tot nu toe! Zo'n onzin is dat nou ook weer niet, heb al vaker gelezen en gehoord dat 0.05% net niet voldoende is. Natuurlijk is het geen probleem voor snelle overgangen van een minuut of net iets langer maar voor echte lange overgangen (progressive bv.) red je het net niet om ze lang goed te laten lopen. Ik vind het juist knap dat het je wel lukt met een CDJ-800 maar niet met een draaitafel welke een oneindige pitchstep heeft .
Hoe dank ook, ik blijf even oefenen inderdaad en zal de buitenkant (met die ribbels en putjes) gebruiken.
LauW    posted on 09-09-2005 22:59
Of je zet hem op cd-mode, dan kan je heel je jog gebruiken, misschien makkelijker voor jou?

Maar een draaitafel heeft toch ook gewoon een soort van pitchstep . Heb hier wel is iets over gelezen op Reind zn site geloof ik. Zal het is opzoeken..

Met 0.05% kan je er niet meer dan 0.025% naast zitten, dat is nauwkeurig zat (voor mij iigWinking my eye)

Lead    posted on 10-09-2005 01:19
CDJ mode is NoNo Winking my eye

Je hebt de CDJ's toch voor het jogwheel Winking my eye

Maar gewoon rustig draaien en geen harde zwiepers tegen het jogwheel geven, en na een tijdje heb je het vanzelf te pakken... Die 0.05% pitch is nauwkeurig genoeg, ik hou platen op vaak CDJ's langer strak dan met vinyl. En als 2 CD's goed staan durf ik wel weg te lopen...
Let the BASS be louder
TheSupercrab    posted on 10-09-2005 08:07
ja ik denk dat 0.05% ook wel goed is.. je kan wel zeggen dat je op een TT oneindige kan pitchen, maar das natuurlijk ook niet zo, omdat je de pitch schuif echt niet 0.1 mm kan beweegen Happy, laughing. Dr is echt een maximum hoeveelhied van hoe ver je die pitch schuif nou netjes kan bewegen en ook echt een verandering in snelheid ziet.. Ik had ergens geleesen van iemand die dat had uitgerekent dat het dan ook, om ongeveer 0.05% pitch ging. 
quack    posted on 12-09-2005 15:14
CDJ mode is inderdaad een NoNo .
Denk dat het gewoon nog even wennen is voor me. Blijf natuurlijk veel oefenen
Wat TT's betreft, dat is natuurlijk afhankelijk van hoe nauwkeurig en fijngevoelig je zelf bent en gaat zeker verder dan 'maar' 0.05%. Ik had ook gelezen van iemand die het zou hebben uitgerekend, maar het is toch echt afhankelijk van de persoon die er achter staat hoe gevoelig deze ermee kan omgaan. Terwijl bij een CDJ je alleen vaste waarden hebt per stap en hier niet tussen kunt gaan zitten.
In ieder geval bedankt voor de replies allemaal.
Lead    posted on 12-09-2005 15:18
De stappen zijn zo klein dat ik het nog niet heb meegemaakt dat ik een plaat niet kon matchen doordat mijn pitch nauwkeurigheid in de weg zat.

Door de uitlezing in het display kun je ook zien dat hij verschoven is, en wanneer hij dus een tikje te ver doorschiet.... ik vind dit een pluspunt boven analoog mixen.

Ik draai meestal met CDJ-1000's en dit staat altijd in de 16% stand, die is 0.05% nauwkeurig. De stand 6% met een nauwkeurigheid van 0.02% heb ik nooit nodig gehad.
Let the BASS be louder
TheSupercrab    posted on 12-09-2005 21:16
ja dat vind k nou ook zo veel fijner aan CD, dat je kan zien hoe veel je pitcht (beter dan op een TT iig). Lang leve de CDJS Happy, laughing
tairip    posted on 12-09-2005 21:49
je kan ook goed met de pitch corrigeren, even de pitch meer doen en gelijk weer terug naar je startpositie!!

hierdoor krijg je niet die heftige zwieper maar kortstondig een toon verhoging, haast niet merk baar!!! helemaal niet voor het doorsnee publiek!!!
Lead    posted on 12-09-2005 21:57
En voor dat soort dingen : Master Tempo !
Let the BASS be louder
Mifex    posted on 12-09-2005 22:30
Poster: TheSupercrab
heyz, heb zelf ook 2 CDJs 800 en als je de buiten rand van de jog gewoon net ietsjes sneller draait dan het draaiende licht in het midden die de snelheid aangeeft dan kun je het beste ietsjes corrigeren. tegen over gestelde als je het wil vertragen.. zo doe ik het iig altijd.

Je kunt ook minder snel ana het jog draaien dan het lampje in het midden, ga maar is met het lampje meedraaien, dan gaat je muziek sneller terwijl je niet snellera ls het lampje gaat. Gewoon gevoel dus.
DJMaiK    posted on 06-10-2005 20:56
heb zelf ook met pioneer 800's gedraaid is egt chill jah ..
JeroenU    posted on 07-11-2005 21:18
Ik zou ook gewoon proberen te corrigeren met je temposlider/pitchschuif. Aangezien je precies kunt zien hoeveel je pitcht, kun je 'm na de correctie weer precies op de goede stand zetten, dit is met draaitafels moeilijker.
Ik heb er zelf eigenlijk nooit last van op 0,05% dat ze net niet matchen, maar ik maak ook geen mixjes van twee minuten...

This is an old Topic

No new postings for 7.263 days.
 Post CommentThat would be 242.1 months
or a whopping 19.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

369 Users online: 49 Guests (320 Unknown)
Pages generated today : 115.076
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.767.088