muziekcollectie opslaan/ gebruiken,wat,hoe...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 05-06-2009 01:13
Ik wil m'n platencollectie en cd collectie op m'n mac ibook opslaan, om o.a. te gebruiken als ik ga draaien, welke soft en hardware heb ik nodig ? Weet wel dat ik geen usb platenspeler of mixer heb, en ook geen controler of speciale software. De bedoeling is uiteindelijk, dat ik tijdens men set zowel digitaal als analoog kan spelen. Ik ben 100% leek met software djingen.
O ja, ik heb een mac ibook G4 933mhz en MacOSX 10.5.6 (leopard)
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about muziekcollectie opslaan/ gebruiken,wat,hoe... ??

Vote :   

baath    posted on 05-06-2009 02:09
nu stel je wel heel wat vragen Winking my eye

maar neem aan dat je gewoon helemaal wil overstappen op een tijdcodesystem?
als traktor,serato,spin oid.

je cd's zal je allemaam moeten rippen via, i-tune,audiograbbeer,cdrip enz enz

om je vinyl te rippen heb je zowieso een platen speler nodig, je kan er 1 met usb kopen, daar zit 9 van de 10 x wel de software bij om het als .mp3 of .wav op te slaan.

maar voor je zelf zla je is moeten nagaan wat voor jou het best passende tydcode systeem is en hoeveel je er voor zou willen uitgeven

Prozei    posted on 05-06-2009 02:14
voor de vinyl kan je ook audacity gebruiken en aan je tt aansluiten op je mic ingang van je ibook
cross-over    posted on 05-06-2009 09:37
off-topic:

Poster: Prozei
voor de vinyl kan je ook audacity gebruiken en aan je tt aansluiten op je mic ingang van je ibook

Lijkt mij niet verstandig....., je tt heeft RIAA correctie nodig (vandaar aparte TT ingangen op mixers). Verder is er nogal een verschil in ingangsgevoeligheid. Mic ingang is alleen voor mics.
Via line in je mixer aansluiten en opnemen.

on-topic:

@Tekhead,
Platen collectie: alles manueel overzetten of?in digitale vorm ergens vandaan halen.
CD's gewoon rippen naar je mac.