vocal in fruity loops
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

tek-zotic    posted on 03-06-2009 23:24
yo dudes,
ik heb hier ergens een keertje gelezen hoe je een vocal in fruityloopz op dezelfde snelheid als je track kon zetten en deze zo instellen dat als je de track versnelt/vertraagt de vocal mee gaat zonder dat de toonhoogtes veranderen, ik kan dit spijtig genoeg niet meer trug vinden en wou het ff gebruiken, iemand die me het terug kan uitleggen?

What do you think about vocal in fruity loops ??

Vote :   

Snoey    posted on 03-06-2009 23:32
Ik gebruik meestal edison om het stuk te knippen wat ik wil, vervolgens gooi ik die in de slicer.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Hardshort    posted on 04-06-2009 02:34
wat hij bedoelt is ''stretchen'' op bepaalde delen in 1 stuk vocal om?hem vervolgens te laten flowen op de beat, de manier die?snoey bedoelt is ook mogelijk.

Het makkelijkst is idd stukjes uitknippen dat werkt makkelijker.

Het meestretchen wat je bedoelt doet fruityloops automatisch, zodra je?de BPM verhoogt of verlaagd en meestal krijg je een dialoogbox die vraag, stretch all channels now ?

Zorg er wel voor dat waneer je terug gaat naar?de vorige BPM?dat je ze dan ook weer mee terug stretcht

Ik hoop dat ik het begrijpelijk heb uitgelegd Smile
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Snoey    posted on 04-06-2009 05:48
Stretchen doe ik met Ableton.?
www.soundcloud.com/ten-hooven
justjustin    posted on 04-06-2009 09:04
Poster: Snoey
Stretchen doe ik met Ableton.?

Groot gelijk! in ableton kan je teminste de vocals precies op de beat zetten...Bij fl gaat dit niet zo heel erg goed...Komt er niet altijd lekker uit tenzij het korte stukjes vocal zijn...

Verder zou je het precies moeten doen zoals Hardshort verteld!

Succes
tek-zotic    posted on 04-06-2009 09:29
nee er staat niet bij hoe ik het wil Happy, laughing
ik knip mijn samples meestal met audacity, maar om de vocal op de juiste snelheid te zetten moest je op enkele knopjes duwen in je channel settings, ik heb het geweten, maar ben het ff kwijt Happy, laughing heeft hier ergens gestaan maar kan het niet meer vinden
tairip    posted on 04-06-2009 10:03
Je kan de vocal in dezelfde sequencer slepen als waar je je bars in zet om een compositie te maken. Dus waar je je nummer samen stelt.

Dat scherm open je, vervolgens sleep je je vocal erin. Rechtermuisknop op je vocal en dan moet je zeggen resample pro (of zoiets ipv resample). Nu kan je de vocal gewoon langer en korter maken zonder dat de toonhoogte veranderd.
justjustin    posted on 04-06-2009 10:17
Poster: tairip
Je kan de vocal in dezelfde sequencer slepen als waar je je bars in zet om een compositie te maken. Dus waar je je nummer samen stelt.

Dat scherm open je, vervolgens sleep je je vocal erin. Rechtermuisknop op je vocal en dan moet je zeggen resample pro (of zoiets ipv resample). Nu kan je de vocal gewoon langer en korter maken zonder dat de toonhoogte veranderd.

Of rechtemuis op sample klikken fit to tempo! dit kan alleen bij redelijk korte vocals..
Luxx    posted on 04-06-2009 15:18
allemaal fout

je pakt een vocal (wat mij betreft pak je een acapella, werkt allemaal even goed in mijn ervaring)
en die sleep je waar je die maar wilt hebben in je song editor.
dubbel klik nu op de wave preview van de vocal.
bij het venster wat je nu ziet moet je bij het gedeelte zijn van: "Time Stretching"
rechterklik op de knob met "Time"
en klik op : autodetect.
klik daarna op de BPM range waarin je vocal zit en wacht tot fruity rekent hoeveel BPM die gaat.
dan komt er in beeld te staan wat het geschatte tempo is (vrij acuraat ook)
en dan kan je zelf nog het stukje met "Resample" op Pro Default zetten als je wilt dat de pitch hetzelfde blijft.
vind het zelf altijd wel geinig als de vocal juist mee gepitched word
www.mothermusic.nl
justjustin    posted on 04-06-2009 15:29
Poster: Luxx
allemaal fout

je pakt een vocal (wat mij betreft pak je een acapella, werkt allemaal even goed in mijn ervaring)
bij het venster wat je nu ziet moet je bij het gedeelte zijn van: "Time Stretching"
klik daarna op de BPM range waarin je vocal zit en wacht tot fruity rekent hoeveel BPM die gaat.
en dan kan je zelf nog het stukje met "Resample" op Pro Default zetten als je wilt dat de pitch hetzelfde blijft.

Hier kan je wel vanuit gaat advies van de "FL Koning" hahaha Happy, laughing (en dat bedoel ik goed! luxx want ik doe jou producties niet na)

Feit blijft dat het in bijvoorbeeld Ableton een stuk makkelijk kan/gaat.
tairip    posted on 04-06-2009 16:48
Poster: Luxx
allemaal fout

De mijne was er bijna! Winking my eye Op het BPM verhaal na...
tek-zotic    posted on 04-06-2009 17:31
ah da op de waveform klikke was het deeltje dat ik vergat :d thx
Luxx    posted on 04-06-2009 20:05
Poster: justjustin

Hier kan je wel vanuit gaat advies van de "FL Koning" hahaha Happy, laughing (en dat bedoel ik goed! luxx want ik doe jou producties niet na)

Feit blijft dat het in bijvoorbeeld Ableton een stuk makkelijk kan/gaat.

mwah denk dat het meer is met welk programma je beter kan omgaan. denk dat ik het evensnel in Fruity fix als jij in Ableton en andersom

en WTF fruity king xD hahahah
www.mothermusic.nl

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

217 Users online: 141 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 43.521
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.937.066