Poster: Snoey
Stretchen doe ik met Ableton.?
Poster: tairip
Je kan de vocal in dezelfde sequencer slepen als waar je je bars in zet om een compositie te maken. Dus waar je je nummer samen stelt.
Dat scherm open je, vervolgens sleep je je vocal erin. Rechtermuisknop op je vocal en dan moet je zeggen resample pro (of zoiets ipv resample). Nu kan je de vocal gewoon langer en korter maken zonder dat de toonhoogte veranderd.
Poster: Luxx
allemaal fout
je pakt een vocal (wat mij betreft pak je een acapella, werkt allemaal even goed in mijn ervaring)
en die sleep je waar je die maar wilt hebben in je song editor.
dubbel klik nu op de wave preview van de vocal.
bij het venster wat je nu ziet moet je bij het gedeelte zijn van: "Time Stretching"
rechterklik op de knob met "Time"
en klik op : autodetect.
klik daarna op de BPM range waarin je vocal zit en wacht tot fruity rekent hoeveel BPM die gaat.
dan komt er in beeld te staan wat het geschatte tempo is (vrij acuraat ook)
en dan kan je zelf nog het stukje met "Resample" op Pro Default zetten als je wilt dat de pitch hetzelfde blijft.
vind het zelf altijd wel geinig als de vocal juist mee gepitched word
Poster: Luxx
allemaal fout
je pakt een vocal (wat mij betreft pak je een acapella, werkt allemaal even goed in mijn ervaring)
en die sleep je waar je die maar wilt hebben in je song editor.
dubbel klik nu op de wave preview van de vocal.
bij het venster wat je nu ziet moet je bij het gedeelte zijn van: "Time Stretching"
rechterklik op de knob met "Time"
en klik op : autodetect.
klik daarna op de BPM range waarin je vocal zit en wacht tot fruity rekent hoeveel BPM die gaat.
dan komt er in beeld te staan wat het geschatte tempo is (vrij acuraat ook)
en dan kan je zelf nog het stukje met "Resample" op Pro Default zetten als je wilt dat de pitch hetzelfde blijft.
vind het zelf altijd wel geinig als de vocal juist mee gepitched word
Poster: justjustin
Hier kan je wel vanuit gaat advies van de "FL Koning" hahaha(en dat bedoel ik goed! luxx want ik doe jou producties niet na)
Feit blijft dat het in bijvoorbeeld Ableton een stuk makkelijk kan/gaat.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.