Problemen met cds branden
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ianroma    posted on 03-06-2009 20:22
Een goede avond allemaal.

Ik heb zojuist een nieuwe spindel met 100 stuks Taiyo Yuden cdr 52x EQ binnengekregen. Ik had maar meteen met 48x een stuk of 50 cd's gebrand. Ik had voorzichtig de eerste paar cd's beluisterd of ze goed waren en dat was zo dus ik ging gewoon vrolijk door. Toen ik klaar was wou ik gaan draaien en ik stop de cd erin die het laatst was gebrand en die was helemaal ver*****. Ik was al bang dat het bij meerdere zou zijn. En ja hoor ik heb nu 12 cd's liggen die ik zo de prullenbak in kan gooien. Ik heb geprobeerd een paar van die nummers opnieuw te branden, maar nog steeds dezelfde fout.

Kan iemand mij alstublieft helpen. Want het kan volgens mij niet aan de CD's liggen want die zijn zo'n beetje de beste die er zijn. Ligt het misschien aan de brandsnelheid? Ik gebruik trouwens Nero Express Essentials 7.

Ik hoop van harte iemand mij kan helpen bij dit probleem want ik vind het echt heel vervelend!

What do you think about Problemen met cds branden ??

Vote :   
the-melody    posted on 03-06-2009 20:26
Je moet de brandsnelheid zetten op 4x of maximaal 8x, dan zul je bijna geen problemen hebbenCool
Saskia    posted on 03-06-2009 20:32
De nummers doen het wel gewoon goed?
Basrose    posted on 03-06-2009 20:33
op welke manier brand je je cd in nero?
ianroma    posted on 03-06-2009 20:49
Poster: the-melody
Je moet de brandsnelheid zetten op 4x of maximaal 8x, dan zul je bijna geen problemen hebbenCool

Ik ga het eens proberen!

@ Saskia: Je bedoeld op de PC? ja daar doen ze het wel goed.

@Basrose: Ik selecteer altijd gewoon audio cd en dan brand ik er altijd 1 nummer op elke cd.
ianroma    posted on 03-06-2009 20:51

User edit by ianroma on 03-06-2009 @ 20:52:05 (100%)
Winston    posted on 03-06-2009 21:00
Poster: ianroma
Ik had maar meteen met 48x een stuk of 50 cd's gebrand.

Ja, 48x is veels te snel voor audio. Cool
Tic Toc
Basrose    posted on 03-06-2009 21:01
Als je geen instellingen hebt veranderd in nero express zou er weinig mis moeten kunenn gaan. Je hebt hier zoizo al veel minder opties dan in de burning rom. Het worden wel dure cdtjes met 1 nummer op elk... kost ook een hoop cdmappen :P Het enige wat ik zeker weet is dat je op een lagere snelheid moet branden!

Maar een gedeelte is dus goed en een gedeelte niet... misschien is je brander niet helemaal 100% meer. Je zou eventueel nog andere software kunnen proberen of wat meer data op je cd te branden. Ik heb wel eens gezien dat als er heel weinig data op een cd staat hij soms wat hapert. Het zou niet moeten kunnen maar het komt wel eens voor. (misschien komt dit omdat het branden te snel gaat)
User edit by Basrose on 03-06-2009 @ 21:03:08 (22%)
ianroma    posted on 03-06-2009 21:06
Poster: Basrose
Als je geen instellingen hebt veranderd in nero express zou er weinig mis moeten kunenn gaan. Je hebt hier zoizo al veel minder opties dan in de burning rom. Het worden wel dure cdtjes met 1 nummer op elk... kost ook een hoop cdmappen :P Het enige wat ik zeker weet is dat je op een lagere snelheid moet branden!

Maar een gedeelte is dus goed en een gedeelte niet... misschien is je brander niet helemaal 100% meer. Je zou eventueel nog andere software kunnen proberen of wat meer data op je cd te branden. Ik heb wel eens gezien dat als er heel weinig data op een cd staat hij soms wat hapert. Het zou niet moeten kunnen maar het komt wel eens voor. (misschien komt dit omdat het branden te snel gaat)

Nee het gehele nummer is een lange ruis bij sommige en bij andere komen er alleen van die rare elektronische geluidjes uit. Weet je hoe ik in Nero de snelheid kan veranderen? Want ik heb toch zeker al zo'n 300 aldi cd's gebrand op deze snelheid en nog nooit problemen gehad.
Basrose    posted on 03-06-2009 21:14
ianroma    posted on 03-06-2009 21:15
OOh ik had die blauwe kolom weggeklikt. THANKS!Cool
Basrose    posted on 03-06-2009 21:17
probeer je cd's ook eens in een andere cdspeler.. het kan zijn dat sommige spelers diverse merken niet leuk vinden (hoewel ik nog nooit problemen heb gehad met taiyo yuden)
ianroma    posted on 03-06-2009 21:27
Poster: Basrose
probeer je cd's ook eens in een andere cdspeler.. het kan zijn dat sommige spelers diverse merken niet leuk vinden (hoewel ik nog nooit problemen heb gehad met taiyo yuden)

Ik kan bij nero de cd's van Taiyo minimaal op 16x branden maar het probleem blijft zich voortdoen. En ik heb het ook al in een andere cd speler gedaan maar het blijft hetzeflde.Cool
Winston    posted on 03-06-2009 21:33
Probeer gewoon weer als test met een aldi.
Tic Toc
ianroma    posted on 03-06-2009 21:37
Poster: Winston
Probeer gewoon weer als test met een aldi.

Die zijn op
ianroma    posted on 03-06-2009 22:52
Het is me al gelukt. Heb het gewoon met Media Player gedaan. Werkt best goed:p

Mag op slotje dus

This is an old Topic

No new postings for 5.957 days.
 Post CommentThat would be 198.6 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

276 Users online: 67 Guests (209 Unknown)
Pages generated today : 2.847
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.476.620