Poster: Tekhead
Twas dus weer een dwaas idee van mij?
, maar ik zeg altijd,.....wie niet waagd, ..... blijft maagd .
Nou zijn er verschillende manieren waarop je kan worden ontmaagd. Je mixer heeft geen send/return.
De eerste optie is inderdaad om de EFX op de master te zetten. Alle geluid uit de mixer wordt dan tegelijk bewerkt door de EFX. Wel dry/wet dus origineel blijft ook hoorbaar bij de EFX.
Ik las net dat je de SL-DZ1200 in je set up hebt. Die heeft 4 sample banks. Ook kun je mp3 files vanuit de sd card afspelen. In een topic melde je dat je je muziekcollectie wil digitaliseren.
Je kunt dan ook besluiten om de EFX tussen de cd deck en de mixer te zetten. Dan kun je alleen geluid van de cd player bewerken met je EFX. Voordeel is dat alleen geluid van de Technics dan wordt bewerkt. Je kunt dan 'in-the-mix' vinyl draaien op bv kanaal 1 en een EFX gooien op een sample of cd die draait op de SL-DZ1200 op kanaal 2.
Hangt dus van je DJ stijl af. Wil je het geluid ff verkloten tijdens een climax of break down, dan is de master set up het best.
Wil je een beat sync effect doen, dus een hele of meerdere phrases een extra twist geven, dan kies je voor om de EFX tussen een deck en de mixer te doen.
Hoop dat je wat aan hebt. Het beste is wel op zoek te gaan naar een mixer met send/return.