Incidenten tijdens het draaien
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Stagiar    posted on 03-06-2009 11:03
Hi!

Ik vraag me af, of ik de enige ben (vast niet uiteindelijk) maar. Wie heeft er wel eens benoemenswaardige incidenten meegemaakt tijdens het draaien?

Wat gebeurde er, wat heb je toen gedaan?

TS begint natuurlijk:

Bezoekers die decorstukken beginnen af te breken, bezoekers die met bouwhekken beginnen te slepen tijdens een festival.

Heb beide keren even het geluid dichtgetrokken, boodschap was toen duidelijk en ben weer doorgegaan met draaien Happy, laughing

What do you think about Incidenten tijdens het draaien ??

Vote :   

ScottB    posted on 03-06-2009 11:07
Tja een ouderwetste vechtpartij kan ik in dit topic natuurlijk niet ontbreken. Na een korte muziek stop en tussenkomst van de security was alles weer onder controle.
Gery    posted on 03-06-2009 11:40
Bij een gevecht en dergelijke heb ik juist de neiging het volume naar boven op te trekken!
zeker als het al wat naar de late kant begint te gaan.

het volume stil zetten is voor de meerderheid van de mensen die niet betrokken zijn eigenaardig
en een breuk in de ambiance! eventueel ook goed moment om huiswaarts te keren.

Ondertussen doet de security wel zijn werk Happy, laughing
DJ - Producer
Tim1978    posted on 03-06-2009 11:44
Twee incidentjes staan me bij.

Op de eerste plaats een kleine brand. Door vuurwerk/aansteker vloog de foam aan de voorkant van de toppen in brand. Met?een koolzuurblusser de dansvloer overgestoken en zelf geblust. Twe dingen vielen hierbij op: binnen 20 seconden staat het hele ding in de hens (ondanks impregnering) en het publiek wordt apatisch. Staan een beetje met open mond te kijken. Totdat het brandje was geblust; ik kreeg een kein applaus Smile

Ten tweede heb ik (in negen jaar tijd) ??n keer iemand er uit laten zetten. Hij was het niet eens met mijn 'nee' op een verzoekje dat hij deed. Netjes uitgelegd over het hoe en waarom, maar meneer werd boos en begon op het discomeubel te slaan. Volgens mij om de CD-spelers te laten springen. Je mag alles ten mij zeggen, maar niet hinderen in m'n werk. Ik heb toen tegen 'm geroepen dat ie z'n acties moest staken en dat deed ie niet...

Natuurlijk is het makkelijk om altijd 'ja' te zeggen op een verzoekje. MAAR: ik heb een bloedhekel aan Diskjockeys de 'ja' zeggen en 'nee' doen...
Lawrenz    posted on 03-06-2009 11:52
De stroom naar de DJ booth die er op een partyboot 20x uitknikkerd op ??n avond. Ik opende, gebeurde bij mij dus de eerste keer (dus duurde het langste). Niemand wist even waar het aan lag, toen alles opnieuw aangezet (details weet ik niet :P) en toen deed alles het weer. Daarna nog een keer bij mij, maar wel sneller opgelost. Volgende DJ had het ook 5 keer, en daarna kwam Hardwell die het zo'n 10 keer overkwam. Die pakte zelfs de mic om het publiek een beetje te bedaren Cool
Chydo    posted on 03-06-2009 12:57
@lawrenz moest je entree geld betalen?

Sta je daar op je feestje met een entree van 20 euro haha
Stagiar    posted on 03-06-2009 13:35
Poster: Lawrenz
De stroom naar de DJ booth die er op een partyboot 20x uitknikkerd op ??n avond. Ik opende, gebeurde bij mij dus de eerste keer (dus duurde het langste). Niemand wist even waar het aan lag, toen alles opnieuw aangezet (details weet ik niet :P) en toen deed alles het weer. Daarna nog een keer bij mij, maar wel sneller opgelost. Volgende DJ had het ook 5 keer, en daarna kwam Hardwell die het zo'n 10 keer overkwam. Die pakte zelfs de mic om het publiek een beetje te bedaren Cool

Vergeten inderdaad, geluidsuitval door een brakke installatie in de kroeg, redelijk kleine kroeg en ik ken er veel mensen dus na wat schouders ophalen en wijzen achter de bar snapte het publiek ook dat het niet aan mij lag.

Volgende keer dat ik daar draai zullen er toch echt wel compromis worden gesloten.

En het 'aggresief' reageren op het niet draaien van een verzoekje ken ik ook wel, zelfde kroeg (erg veel stamgasten) stond een man van irakeze komaf bij de DJ booth die aisha aanvroeg, heb hem uitgelegd dat dat totaal niet in het sfeertje paste dat er toen hing en 'm wellicht nog later wel zou draaien als het iets rustiger werdt.

Na 'n kwartier kwam hij scheldend bij me en begon aan m'n been te trekken (stond op een podium dat aan de zijkant open was). Diezelfde persoon heeft al vaker overlast veroorzaakt in die kroeg en was dus ook al bekend bij personeel, eigenaar en stamgasten. Die laatsten hebben hem toen vriendelijk doch dringend verzocht te vertrekken. (en dat bedoel ik serieus, dus geen dreigementen of iets dergelijks Happy, laughing ).

Dat deed hij overigens zonder verder gedoe, weet nog dat ik hem zag de volgende middag en dat hij zich zo snel mogelijk bij me uit de voeten wilde maken Happy, laughing
User edit by Stagiar on 03-06-2009 @ 13:39:56 (99%)
Saskia    posted on 03-06-2009 15:22
zo'n topic heb ik volgens mij ook eens aangemaakt..
Stagiar    posted on 03-06-2009 15:25
Poster: Saskia
zo'n topic heb ik volgens mij ook eens aangemaakt..

Heb even gauw gezocht en kon 't niet echt vinden, maar als 't zo is gaan we daar toch lekker verder Happy, laughing
tek-zotic    posted on 03-06-2009 15:28
ik heb ooit aan een Dj contest meegedaan en kwam er tijdens mijn set toch politie binnen dat de muziek te hard stond zeker :s
op dezelfde dj contest ( was eerste maal dat ik niet op men kamer draaide :d ): Mc had de monitor uitgezet, die box stond goed verstopt in een donkere hoek boven => ik wist niet dat er een monitor was zonder monitor aan het draaien dus ik hoorde bijna niets :d ( zeker niet nadat het van de politie super stil moest :d )
Saskia    posted on 03-06-2009 15:32
tairip    posted on 03-06-2009 16:26

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

264 Users online: 162 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 45.672
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.952.964