zaken met nigeria (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJtall    posted on 02-06-2009 20:37
beste recourcers,

Ik heb een misschien probleem. Op dit moment ben ik aan het proberen mijn mixer te verkopen, op aantal sites staat mijn mixer nu al een paar dagen.
maar sinds eergisteren heeft er een meneer mij gecontacteerd en gezegd dat hij geintresseerd is in mijn mixer, ik zag al dat het geen echte belg of nederlander was, want zijn nederlands was gebrekkig.

Nu hij zag het zitten en hij zei dat het voor zijn zoontje was.
Vandaag krijg ik de mail dat ik het naar het adres mag doorsturen waar zijn zoontje op school zit.
adres: straat: mokola land: NIGERIA.

Ik verschoot wel toen ik dit zag. Dit is in mijn ogen toch een beetje raar. maar daarna zei ik: ja, als ik mijn geld krijg, en ik moet niet betalen voor de verzening, zou dit toch allemaal geen probleem zijn?

Denken jullie dat hier iets niet juist aan is? Of heeft er dit al iemand moeten doen?

What do you think about zaken met nigeria ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 02-06-2009 20:38
Dik is een dikke farce. Niet doen!!!
Roov    posted on 02-06-2009 20:39
Zorg dat je eerst het geld binnen hebt daarna pas opsturen! Ik heb verhalen gehoord over verstuur naar het buitenland en meestal worden die mensen dan bedrogen!
Basrose    posted on 02-06-2009 20:41
gewoon zeggen dat je het alleen in nederland verzend... straks gaat er iets mis of iets dergelijks... en denk dat de verzendkosten ook een stuk hoger zijn... vertrouw je het niet?? verzend het onder rembours (betalen aan de postbode)

Ik laat mensen vaak een keuze maken. Of ophalen of voor hun kosten onder rembours. Mocht ik bij hun in de buurt komen dan wil ik het ook wel eens wegbrengen.
tom-j    posted on 02-06-2009 20:42
dit is doorgestoken kaart! neem het zekere voor het onzkere en blaas de verkoop af! gewoon wachten totdat iemand in NL of BE intresse heeft! of die vent moet hem komen halen natuurlijkCool
DjVictorF    posted on 02-06-2009 20:44
Ik zou het niet doen! Want dit soort reacties zijn meestal fake!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
DJtall    posted on 02-06-2009 20:45
Ok. bedankt voor de zeer snelle reactie :p.
Ik vertrouw het wel hoor, ik zei al van in het begin dat ik eerst wacht op het geld en het dan pas verstuur. Ik zou die man zeker niet bedriegen.

Maar inderdaad wat je zegt Basrose: het zou goed zijn als het onder rembours zou zijn, en dit dan in de kosten rekenen. Wat ik eerst gedaan heb toen ik het mailtje las was een mail terug sturen als hij zeker wist dat hij bereid was om de verzendingskosten bij te betalen, dus het bedragen van de mixer + verzendingkosten. Ik wacht nu op een antwoord

*edit: ik zou er beter een poll van maken :p
User edit by DJtall on 02-06-2009 @ 20:47:01 (9%)
ThijsG    posted on 02-06-2009 20:46
Er zijn ook al vaak sites geweest (ook spammers hier op djr) die zeggen uit engeland o.i.d te komen maar blijken dan na wat research ook uit nigeria te komen. Dus..ik zou het niet doen.
DAW    posted on 02-06-2009 20:48
Zou zeggen lees de eerdere topics eens over dit onderwerp Winking my eye

Deze zeggen genoeg, er is niet al te lang geleden al een topic over geweest
http://EOSfotografie.nl
DENON-DJ-Benelux    posted on 02-06-2009 20:48
Niet aan beginnen, we krijgen regelmatig aanvragen uit Nigeria.
Nigeria staat met stip op no. 1 qua internet oplichtingspraktijken.

http://www.google.nl/search?source=ig&hl=nl&rlz=&=&q=opgelicht+nigeria&btnG=Google+zoeken&meta=lr%3D&aq=f&oq=
DJtall    posted on 02-06-2009 20:49
@ de mensen die ertegen zijn: Bestaat er een gevaar van als ik het geld krijg: en dus mijn rekening nummer geef. Dat ze bv in het ergste geval mijn adres etc weten en misschien iets kunn doen. of kan dit niet? en zo niet is er een gevaar als ik dus eerst het geld krijg en dan pas het pakket verstuur??

Ik ben te vertrouwen, maar de koper? wat kan hij mis doen?
DAW    posted on 02-06-2009 20:59
/me vraagt zich af of DJtall wel de antwoorden leest en het vorige topic heeft gelezen?
http://EOSfotografie.nl
Stagiar    posted on 02-06-2009 21:01
Poster: DJtall
@ de mensen die ertegen zijn: Bestaat er een gevaar van als ik het geld krijg: en dus mijn rekening nummer geef. Dat ze bv in het ergste geval mijn adres etc weten en misschien iets kunn doen. of kan dit niet? en zo niet is er een gevaar als ik dus eerst het geld krijg en dan pas het pakket verstuur??

Ik ben te vertrouwen, maar de koper? wat kan hij mis doen?

Ga er maar gewoon van uit dat diegene het geld gewoonweg niet stort.

Als hij het wel stort en jij het pakketje niet verstuurd, ben jij degene die fout is.

Maar in ieder geval, nooit zaken doen met landen als Nigeria e.d. 9 van de 10 keer is het door gestoken kaart.
Estacy    posted on 02-06-2009 21:03
is het zowiezo niet maf dat een nigeriaans iemand in NL iets koopt? zelfs in Africa zijn dj shops (mischien iets minder als in EU, maar toch) gewoon niet doen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DJtall    posted on 02-06-2009 21:06
@ DAW! Tuurlijk lees ik de vragen ik ben gewoon niet rap genoeg en ik kan niet zien als ik aan het typen ben wat er allemaal gestuurd wordt!

Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat het niet goed is om zakens met landen zoals nigeria te doen.

Bedankt voor de members die gereageerd hebben on topic ...
Ridalio    posted on 02-06-2009 21:20
Ik heb, aan je bericht te lezen, volgens mij precies dezelfde mail gehad van een Nigeriaan.
Waarschijnlijk iets dat het voor de verjaardag van zijn zoontje was maar die was niet in Nederland of zoiets raars.
Alleen deze mail kreeg ik 4 keer omdat ik 4 spellen op marktplaats had staan.
Vond het al een beetje raar en heb het dus ook niet gedaan.
Heb ook op tv gezien dat er veel (ver)koop misbruik uit Nigeria komt.
Ik raad het je af.
Ilja    posted on 02-06-2009 21:23
Poster: DJtall
beste recourcers,

Ik heb een misschien probleem. Op dit moment ben ik aan het proberen mijn mixer te verkopen, op aantal sites staat mijn mixer nu al een paar dagen.
maar sinds eergisteren heeft er een meneer mij gecontacteerd en gezegd dat hij geintresseerd is in mijn mixer, ik zag al dat het geen echte belg of nederlander was, want zijn nederlands was gebrekkig.

Nu hij zag het zitten en hij zei dat het voor zijn zoontje was.
Vandaag krijg ik de mail dat ik het naar het adres mag doorsturen waar zijn zoontje op school zit.
adres: straat: mokola land: NIGERIA.

Ik verschoot wel toen ik dit zag. Dit is in mijn ogen toch een beetje raar. maar daarna zei ik: ja, als ik mijn geld krijg, en ik moet niet betalen voor de verzening, zou dit toch allemaal geen probleem zijn?

Denken jullie dat hier iets niet juist aan is? Of heeft er dit al iemand moeten doen?

Nooit van je leven doen, dit is oplichterij eerste klasse. ?Cool?
DJtall    posted on 02-06-2009 21:32
Ok, ik heb dan maar eens op aanvraag van DAW zitten neuzen op resource ( TE LAAT).
Er zijn al genoeg toppics -> sorry daarvoor.

Ik las van iemand op deze site dat hij min of meer ook zo een mail had gekregen en dit is dus krak hetzelfde.
?Nooit te vertrouwen!! Gelukkig heb ik geen gegevens vrijgegeven!

in het vervolg toch eens kijken, ik wist natuurlijk niet dat dit vaak gebeurde. Daarom opende ik een topic in de onwetendheid van andere topics. Dit is blijkbaar een actueel onderwerp. De oplichters zijn in staat om je dus rap bij je 'pietje' te pakken, ik was er ook eerst ingetrapt!!
Hardshort    posted on 02-06-2009 21:34
ik weet precies de truuk die deze jongens gebruiken:

- Jij gaat er vanuit dat zodra je geld er is je klaar bent.

- Meneer de nigeriaan boekt geld over via western union/imf?met een cheque die hij niet tekent.

- Je stuurt het paneel netjes op.

- Jij gaat er vanuit dat het goed zit maar de bank boekt het geld terug omdat de cheque niet is getekend.

Eindconclusie:

Geld weg
Paneel weg

NOOIT DOEN?
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
User edit by Hardshort on 02-06-2009 @ 21:34:54 (9%)
Victor    posted on 02-06-2009 21:38
Hij kan ook proberen je rekening te plunderen als hij je rekeningnummer, naam en misschien zelfs handtekening heeft. Hoe dan ook: niet doen, Nigeria=fout.

Enne: onder rembours versturen? Naar Nigeria?
Seca    posted on 02-06-2009 21:56
Zelf ook al meegemaakt:

////www.djresource.eu/Forum/topic/13883/highlight/VERSCHEPEN/

Goede raad die ik geef: NIET DOEN. ( Dit is pure oplichterij, mijn mening )
Waarom zou iemand van Nigeria in godsnaam een mixer willen vanuit Nederland?...
Ilja    posted on 02-06-2009 22:12
Poster: Victor
Hij kan ook proberen je rekening te plunderen als hij je rekeningnummer, naam en misschien zelfs handtekening heeft. Hoe dan ook: niet doen, Nigeria=fout.

Enne: onder rembours versturen? Naar Nigeria?

is inderdaad een goeie?Cool?daar wete nze niet eens wat rembours is.?
Tekhead    posted on 02-06-2009 23:03
Laat dit nu na zovele eerdere waarschuwingen door djr leden, en zelfs door alle verkoopsite's, klaar en duidelijk zijn, pure oplichting, het is hen niet te doen om de te verkopen spullen, maar enkel om je bank en persoonlijke gegevens, zodat ze je rekening kunnen plunderen. Gewoon geen reply meer sturen op hun mails, en je zal zien fat je van hun kant niets meer hoort
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Snoey    posted on 02-06-2009 23:05
FISHINGMAIL!!! En jij klinkt al behoorlijk naief, dus jij bent een HEEL makkelijk slachtoffer. En zowiezo, wat moet hij met die mengpaneel als daar een ander voltage is.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Hardshort    posted on 02-06-2009 23:33
Hebben ze daar zowiso wel voltages..
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Prozei    posted on 02-06-2009 23:49
geen zaken doen met nigeria omdat het bank systeem daar niet in orde is.
de man zal geld naar je overmaken.
stuurt een bericht naar jou of het geld ontvangen is.
jij zegt ja en stuurt het pakketje.

een paar dagen later wordt het geld weer van je rekening gehaald omdat die meneer niet genoeg saldo heeft op zijn rekening.
en dan is jou mixer al onderweg naar nigeria en zie je die niet meer terug

421 Users online: 360 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 87.946
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.606.861