Vato: watskebeurt (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sebasz    posted on 01-06-2009 22:14
Hij dacht zeker laat ik een paar leuke trackjes hypen samen met wat mixtapes en ik hoef verder nooit meer wat te doen want ik ben nu heel bekend

Of wat? :P Ik heb al een tijd niks meer van hem vernomen, op de Dirty House Mixtape 4 na van een tijdje terug. Maar daar hoor je ook niet zo heel veel meer van.

Weet iemand wanneer we weer iets van hem horen? Dat hij stiekem druk bezig is met een vet album ofzo :P Zal wel niet, hij draait volgensmij alleen nog maar in discotheken waar 16+ meisjes komen (Cool)

What do you think about Vato: watskebeurt ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 04-06-2009 00:14
Poster: bartezzz
ja ik stond vorige maand ook met vato in een club en hij zou het om half 1 van mij overnemen want ik opende van 11 tot half 1 en hij kwam toen maar niet en nadat we hem hadden gebeld kwam hij bijna 3 kwartier te laat en toen hij begon te draaien liep de hele zaal meteen leeg want persoonlijk vond ik dat hij te eentonig draaide en volgens mij waren behoorlijk wat mensen het met me eens, ik vind een beetje dat hij blijft hangen bij wat hij eerst deed en zich niet vaak genoeg vernieuwd kwa tracks.

Kijk dit soort dingen kan je niet blijven doen, Dan hoeven de mensen je op een gegeven moment niet meer.

@ Renekuppens ; Jij ben zelf Upcoming met je producties, Maar als je afspraken heb staan dan moet je ze nakomen. In je bookings contract kan je veel vast leggen b.v wat?voor gear je gebruikt of er bepaalde dingen klaar moeten staan enz enz. Kijk hij maakt naar mijn inzicht hele leuke dingen. Maar kom je afspraken na. En dat doet Vato niet altijd en dat kan op een gegeven moment je plekie kosten. Gregor, Sidney, Rishi noem ze maar op.Ze komen hun afspreken na. Ik vind het zonde. Kijk als je volgeboekt ben, ben je volgeboekt. Neem geen boekingen aan die je niet kan(wil) doen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
RenéKuppens    posted on 04-06-2009 08:00
Poster: djdolivieira

@ Renekuppens ; Jij ben zelf Upcoming met je producties, Maar als je afspraken heb staan dan moet je ze nakomen. In je bookings contract kan je veel vast leggen b.v wat?voor gear je gebruikt of er bepaalde dingen klaar moeten staan enz enz. Kijk hij maakt naar mijn inzicht hele leuke dingen. Maar kom je afspraken na. En dat doet Vato niet altijd en dat kan op een gegeven moment je plekie kosten. Gregor, Sidney, Rishi noem ze maar op.Ze komen hun afspreken na. Ik vind het zonde. Kijk als je volgeboekt ben, ben je volgeboekt. Neem geen boekingen aan die je niet kan(wil) doen.

Ja geef ik je gelijk in ik heb ook niet gedoeld op het mogelijk neit na komen van zijn afspraken.. ik doelde alleen op de topic starter (Y)
Dolivieira    posted on 04-06-2009 10:29
Poster: Ren?Kuppens

Ja geef ik je gelijk in ik heb ook niet gedoeld op het mogelijk neit na komen van zijn afspraken.. ik doelde alleen op de topic starter (Y)

Dan begrijpen we mekaar. Cool?En keep up the good work.
User edit by Dolivieira on 04-06-2009 @ 14:46:27 (13%)
Luxx    posted on 04-06-2009 20:09
Poster: djdolivieira

Ja maar luister dat kan je allemaal contactueel vast legen. Dan heeft hij zijn zakies niet goed voor mekaar.

dat doet ie toch ook gewoon?
maar sommige organisatoren hebben daar lak aan en zetten gewoon cdj800's neer met een dateq mixer.
tja dan zegt hij ook weleens: ja toedeledokie vrind!
www.mothermusic.nl
bartvddungen    posted on 04-06-2009 20:48
Poster: Sebasz
Hij dacht zeker laat ik een paar leuke trackjes hypen samen met wat mixtapes en ik hoef verder nooit meer wat te doen want ik ben nu heel bekend

Of wat? :P Ik heb al een tijd niks meer van hem vernomen, op de Dirty House Mixtape 4 na van een tijdje terug. Maar daar hoor je ook niet zo heel veel meer van.

Weet iemand wanneer we weer iets van hem horen? Dat hij stiekem druk bezig is met een vet album ofzo :P Zal wel niet, hij draait volgensmij alleen nog maar in discotheken waar 16+ meisjes komen (Cool)

Mensen luister vato is nu besig met remixen van tracks en maken hij heeft nu een nieuwe We deliver the Bass die kun je downloaden op www.vato.nl en daar staan ook zijn andere mixen op! maar die gast is gwn goed dusja
bartvddungen    posted on 04-06-2009 20:50
Poster: Luxx

dat doet ie toch ook gewoon?
maar sommige organisatoren hebben daar lak aan en zetten gewoon cdj800's neer met een dateq mixer.
tja dan zegt hij ook weleens: ja toedeledokie vrind!

ja duh gwn als het kan 4x pioneer cdj 1000 mk3 en 1x pioneer djm 800 want met van die dateq troep wor je ook nie vrolijk van
Yorick    posted on 04-06-2009 20:53
Poster: bartvddungen

ja duh gwn als het kan 4x pioneer cdj 1000 mk3 en 1x pioneer djm 800 want met van die dateq troep wor je ook nie vrolijk van

Dateq kan je op vertrouwen pioneer niet,,?
Tomazos    posted on 04-06-2009 20:57
Vato is DRUK!, spreek hem regelmatig, en is nie normaal hoe goed het met die gozer gaat.. in Juli blijft hij samen met Dyna hier pitten en zuipe!, hun draaien b2b hier in de buurd, en even zijn verjaardag vieren..

respect voor die gozer!,

Sprak dyna op mijn afscheids feest, hij was er ook even.. komt een eigen label van dyna uit, dus met die gasten gaat het wel goed,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Ferrox    posted on 04-06-2009 21:34
Poster: Yorick
Dateq kan je op vertrouwen pioneer niet,,

Ondanks dat jullie allebei ongelijk hebben, Begin nu niet weer met die eeuwige discussie....
Dateq is geen troep, en pioneer is niet onbetrouwbaar. Anders graag bronnen, data/grafieken en onderbouwing graag.
Dat is hetzelfde als mac - pc verhaal..
Stefjuuh    posted on 04-06-2009 21:38

Ik vind dit een beetje vreemde post, het gaat hier om een rider van een bekende nederlandse house DJ. Vato draait heel energiek, en in zijn sets gebruikt hij de DJM (en CDJ's) volop! Ik ben geen dateq fan, maar het is zeker geen troep, maar op de manier waarop vato mixt, is het inderdaar ruk met een dateq!

Dat vato hier "dagdag" zegt is vanwege het feit dat het publiek HEM erop gaat aankijken dat zn set slechter is dan normaal, en niet omdattie het kan op "4x pioneer cdj 1000 mk3 en 1x pioneer djm 800" en daar zo blij mee is dat hij geen genoeg neemt met een dateq...
Bouncy    posted on 04-06-2009 22:00
Poster: Stefjuuh

Ik vind dit een beetje vreemde post, het gaat hier om een rider van een bekende nederlandse house DJ. Vato draait heel energiek, en in zijn sets gebruikt hij de DJM (en CDJ's) volop! Ik ben geen dateq fan, maar het is zeker geen troep, maar op de manier waarop vato mixt, is het inderdaar ruk met een dateq!

Dat vato hier "dagdag" zegt is vanwege het feit dat het publiek HEM erop gaat aankijken dat zn set slechter is dan normaal, en niet omdattie het kan op "4x pioneer cdj 1000 mk3 en 1x pioneer djm 800" en daar zo blij mee is dat hij geen genoeg neemt met een dateq...

Klein ding, ik weet toevallig dat er op z'n rider maar 3 CDJ1000MK3's staan... maar dat maakt niet zo veel uit in deze discussie:P
Verder pas maar op dat adrien niet langs komt als je dateq de grond in gaat boren...
_Ivan_    posted on 05-06-2009 00:03
Laten we vooral on-topic blijven!?
Weet niet of het iemand anders is opgevallen, maar er stonden ontzettend veel taalfouten, kromme zinnen etc. in zijn contract.
Feel&.Celebrate.Life!
Snoey    posted on 05-06-2009 19:13
Ja en de posts bartvddungen zijn ook behoorlijk krom, ik hoop niet dat hij de publisher of agent van van Vato is. (Omdat hij maar 3 posts waarvan de meeste bedoeld zijn Vato te verdedigen)
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 05-06-2009 @ 19:14:23 (66%)
Bouncy    posted on 05-06-2009 19:17
Poster: _Ivan_
Laten we vooral on-topic blijven!
Weet niet of het iemand anders is opgevallen, maar er stonden ontzettend veel taalfouten, kromme zinnen etc. in zijn contract.

Ja, ook iets over 2 treetjes red bull ofzo -_-
Dolivieira    posted on 05-06-2009 21:06

Mensen luister vato is nu besig met remixen van tracks en maken hij heeft nu een nieuwe We deliver the Bass die kun je downloaden op www.vato.nl en daar staan ook zijn andere mixen op! maar die gast is gwn goed dusja

Hij kan wel goed zijn, maar dan moet je nog je afspraken na komen. Moeten jij in ik ook. Dus hij ook
User edit by Dolivieira on 05-06-2009 @ 21:07:00 (11%)
Ywe    posted on 15-06-2009 10:34
ik ben benieuwd, vrijdag open ik voor hem hier in Assen... heb m zelf nog niet meegemaakt, wel alle verschillende meningen meegekregen en de hele hype. Maar vrijdag dus mijn eigen mening gaan vormen Winking my eye
dhpromo    posted on 21-06-2009 17:56
"ja ik stond vorige maand ook met vato in een club en hij zou het om half 1 van mij overnemen want ik opende van 11 tot half 1 en hij kwam toen maar niet en nadat we hem hadden gebeld kwam hij bijna 3 kwartier te laat en toen hij begon te draaien liep de hele zaal meteen leeg want persoonlijk vond ik dat hij te eentonig draaide en volgens mij waren behoorlijk wat mensen het met me eens, ik vind een beetje dat hij blijft hangen bij wat hij eerst deed en zich niet vaak genoeg vernieuwd kwa tracks."

Oooi! Ik denk, ik ga hier toch eventjes op reageren. Voor de duidelijkheid, ik ben Vato Gonzalez zelf - 'dhpromo' is een account dat ik op meerdere forums heb voor de promotie van Dirty House activiteiten (vandaar dhpromo). Anders is er vast wel een of andere IT'er die de IP check gaat doen. Anyway, ik ben toch erg benieuwd over welke booking je het hebt.
Ik ben namelijk maar 1x drie kwartier te laat gekomen voor een set, dat was omdat ik het festival terrein van?Fantasy Island niet op kon door belabbert stage-management en bruggen die overvol met mensen stonden. Normaal gesproken ben ik overal een paar minuten van te voren. Wat heel vaak gebeurd waardoor DJ's te laat zijn is het feit dat je voorganger op het vorige feest te laat is, waardoor je zelf niet eerder weg kan, dat we ontzettend strak zijn ingeplanned om 2-3 feesten per avond te kunenn doen en het onze aller grootste vijand: wegwerkzaamheden. Die zijn altijd 's nachts en in het weekend, als wij werken.
Afgelopen zaterdag bij Riverdance Festival was ook zo'n beetje elke DJ te laat omdat er een omleiding en stuk weg was afgesloten vanaf het zuiden richting Utrecht - met als gevolg 20 minuten vertraging overal.?Ik heb er persoonlijk een grafhekel aan om te laat te komen, it's a business deal - te laat komen kan eigenlijk echt niet. Ik schaam mezelf kapot als ik te laat kom.
Over mijn performance en muziek keuze daar ga ik niet over in discussie, dat is per persoon verschillend aan de hand van wat je leuk vind. Over het verhaal rider wil ik wel wat kwijt. Ik heb echt een hele simpele rider en vrij basic bookingscontract. Het enige wat we eisen is 3xCDJ1000's MK3, 1xDJM800, Monitors en 2 flessen water en 2 blikjes redbull. Dan nemen we de mic's altijd nog zelf mee (Shure SM58's). Het punt is dat als we een contract sluiten waarop staat: DJM800 mixer en er is getekend voor een DJM800 mixer, waarbij er duidelijk bij staat dat als die er niet staat we mogen annuleren.. dan verwacht ik ook wel dat hij er staat. Het is geen grootheidswaan of egotripje dat ik zonodig een 800 moet hebben, maar simpelweg dat ik goed gereedschap moet hebben. Ik mix niet zoals de meeste house DJ's heel recht-toe-recht-aan, maar meer op een eclectic manier waarbij ik intensief gebruik maak van alle opties van zo'n mixer.
Je gaat een timmerman ook niet neerzetten met een rubber hamer en zeggen dat hij niet zo moet zeiken omdat hij een hamer heeft, of van Schumacher verwachten dat hij de F1 wint met een Suzuki Alto en zeggen; ja je hebt toch een auto? Buiten dat.. staat het gewoon zwart-op-wit getekend door beide partijen en weten ze het maanden van te voren. Ik heb nog nooit een booking geannuleerd omdat de apparatuur er niet stond. Laatst stond ik ook ergens waar ineens 2x CDJ1000MK1 en een Dateq LPM stond.. tja, dan bak je er gewoon het beste van wat je er van kan maken. Ik kan wel heel koppig de club de middlefinger geven, maar dan stel ik ook alle mensen teleur. Je hebt eigenlijk geen keus als DJ op dat moment, maar publiek gaat je wel afrekenen op je set als ze vinden dat het niet zo loopt als normaal, da's het hele probleem. Inderaad zijn er soms club eigenaren die zoiets hebben van 'flikker op met je rider, we zeggen we dat het er staat - maar dat zetten we niet neer, kost geld en je loopt toch niet weg'.

Innoveren is ook altijd een leuk punt als zijnde DJ. Op 90% van de plekken in Nederland willen mensen gewoon exact horen wat binnen het verwachtingspatroon valt van wat ze kennen van de DJ. Als ik ineens zwaar ga vernieuwen qua sound, snapt niemand me meer. Geloof me, ik heb echt een HOOP diepe tracks en nieuwe promo's bij, alleen daar moet het wel de tijd en plaats voor zijn om te innoveren - anders heb je die 20 mensen in de zaal die van 'echte' house houden helemaal blij en loopt de andere 800 man weg die zich niet zoveel bezig houd met de details van housemuziek en gewoon aan het uitgaan is. Zeker bij publiek tussen de 16-18 moet je vooral niet gaan innoveren - dat werkt totaal niet. Hoe ouder ze zijn, des te meer staan ze open voor nieuwe dingen en die draai ik dan ook graag op zo'n moment. Publiek onder de 16 - daar moet je niet eens aankomen met tracks van dit jaar, maar meer van 2 jaar terug, erg hinderlijk en saai om voor te draaien. Vandaar dat ik geen bookingen voor 16- dingen meer aanneem, op een paar uitzonderingen na (Fris @ Heineken Musichall) en afgelopen vrijdag stond ik Assen voor zoiets.. wat totaal niet de afspraak was, er was ons verteld dat het een 16+ booking zou zijn.
Verder een kijkje in de keuken, ik ben afgelopen 8 maanden ontzettend druk geweest achter de schermen. Normaal gesproken brengen artiesten hun ziel en zaligheid onder bij een of meerdere platen maatschapijen die elk hun deel doen, punt is dat je niet meer flexibel bent in wat je doet en je bent altijd overgeleverd aan de grillen van een partij die je ziet als inkomstenbron en niet als persoon. Je word overal geoveruled door managers en mensen met dingen die ze belangrijker vinden. Geloof me, ik heb een tijd bij een groot bookingskantoor gezeten en ook qua record deals heb ik in half Nederland rond de tafel gezeten; maar overal gaat het om wat ze aan jouw verdienen als artiest en hoe zij het minste werk hoeven te doen. De economie die slecht loopt en de dramatische verkoop van muziek zorgt voor heel gierige tafarelen in deze industrie.
Dus, heb ik Dirty House als label eindelijk rond met een distributie wereldwijd via iTunes/Beatport/etc, eigen publishing fonds gestart, eigen bookingskantoor (010Bookings) geopend en mensen aangenomen, eigen stuk artist management daarbinnen opgezet, hele tour aan het plannen voor het najaar, de buitenlandse tour opgezet en een buttload aan andere deals geregeld zodat ik uiteindelijk zelf de touwtjes in handen heb. Zakelijk gezien zijn dat dingen die ontzettend veel tijd en geld kosten. Als je jezelf als artiest niet bekommert om macht achter de schermen, ben je over een paar jaar klaar en heb je niets opgebouwd. Dan zeggen de labels/maatschappijen/clubs allemaal vriendelijk bedankt, ?laters en is de gehele industrie de lachende derde. Vandaar dat je af en toe wat minder producties ziet, maar dat komt helemaal goed Winking my eye. Het duur allemaal even wat langer, maar dan sta ik ten minste wel op eigen benen!
Mocht iemand nog meer vragen/opmerking/roddels hebben - I'm right here. Ik houd het topic wel even in de gaten. Ik wil voorlopig alleen even weten naar welke booking er gerefereerd werd dat ik te laat was ergens, ben benieuwd wat daar de reden achter was.
User edit by dhpromo on 21-06-2009 @ 17:58:35 (2%)
dhpromo    posted on 21-06-2009 18:09
Ik was nog 2 dingen vergeten:
"Enigste waar die nog wel eens om bekend staat dat tie af en toe niet komt opdagen." - Ik heb in mijn hele leven 3 optredens gemist, dat was omdat ik knockout op bed lag met griep (Time-Out, Gemert en Wessling, Delft) en 1x omdat ik afgevoerd was naar het ziekhuis omdat ik ingestort was omdat ik nog 3 optredens had gedaan met bijna 40 graden koorts. Voor de rest heb ik nog nooit een booking gemist in 10 jaar. Wat wel vaker voorkomt is dat ik helemaal niet geboekt sta op een feest. Vanavond staat er bijvoorbeeld in de Players in Zoetermeer een feest geplannend waar ik als main-act sta.. maar dat is dus nooit geboekt. Dat gaat een organisator zomaar flyers printen en promo maken met mijn naam, terwijl ik er niets vanaf weet. Die complete gierigheid van mensen daar walg ik van, maar het gebeurd wel omdat ze zo hopen mensen te trekken en mijn naam om zeep helpen. Dit gebeurd echt bijna elke maand wel een keer ergens, best wel ziek. Je kunt er wel een advocaat op los laten, maar da's mosterd na de maaltijd - je naam is al verziekt.
Dirty House Bootlegs 2 - Die CD is niets anders dan een verzameling nummers die ik al heel lang draai, alleen dan voor het publiek om te downloaden. Ik heb besloten deze editie even on-hold te zetten, aangezien als ik die online gooi net voor de zomer, ze overal mijn bootlegs draaien en ik zelf weinig unieks meer heb binnen mijn ding, snap je? Pas als ik er klaar mee ben gooi ik ze online. Het komt regelmatig voor dat je ergens komt draaien en iemand heeft al mijn bootlegs en mijn eigen producties al voor mijn neus weg gedraaid. Ik snap wel dat ze het uit respect doen, maar het brengt je wel in een hele lastig positie. Maar goed, de nummers voor die editie die draai ik al maanden zelf en zijn dus klaar. Nu alleen even op een tactisch tijdstip online gooien.
Stefjuuh    posted on 21-06-2009 18:21
Jeej! Top-DJ's die wel de tijd hebben om even een stukje tekst te tikken op een openbaar forum!

Have fun in Spanje!
Sebasz    posted on 21-06-2009 18:40
H? Vato/Bjorn waarom neem je mij niet een keer mee een avond met je? Cool
Krijg je een stroopwafel en een lolly. Contact me via PM ofzeauw CoolCool
nwijnand    posted on 21-06-2009 19:38
Smile
Tomazos    posted on 21-06-2009 19:56
mooi stukkie tekst bjorn,

ik spreek je hier in Blanes (bookarow (hoe je het ook schrijft)) sta je ingedeeld volgens mij, en anders gewoon even met Dyna chille in lloret,

we houden contactWinking my eye
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Estacy    posted on 21-06-2009 22:31
had ik nog niet over nagedacht, dat organisators iemand als main-act opgeven, terwijl de artiest er niks vanaf weet... best raar. maar het gaat mij om de muziek, en dies goed! geniet nog steeds van je mixtapes!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dolivieira    posted on 21-06-2009 22:59
Dit vind ik wel tof. Dat je zelf een reactie plaats. En over dat DJs je producties weg draaien voor je neus heb je verkomen gelijk in dat vind ik ook matig. Dus jongens doe dit nou niet. Als je voor een Top of semi Top dj zijn of haar?producties?voor?hun?neus of weg draaien is gewoon matig. En ik zie dat wel vaker?gebeuren.?

Top Reactie??
User edit by Dolivieira on 22-06-2009 @ 18:35:06 (1%)
Stefjuuh    posted on 22-06-2009 07:55
Snap ik ook niet, als ik voor vato gepland sta mix ik wel om zijn edits en tracks heen!

185 Users online: 107 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 36.083
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.729.474