Harder styles, how to mix
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JJenzz    posted on 01-06-2009 11:33
Hallo,
Ik draaide voornamelijk electro en house, maar dat is volledig veranderd!
Een vriend van me heeft me een paar keer meegenome naar reverze, bassleader & complex en nu heb ik de microben ontvangen! Er is slechts 1 ding dat me al maanden dwars zit en wat ik eigenlijk nog nooit heb verteld... Met electro/house deed ik zo de overgange gelijk de andere house dj's zouden doen. Maar met tek (de style die ik wil draaien) lukt dat niet. Je moet dat van 1 liedje opeens naar het andere doen. Bijv: http://www.youtube.com/watch?v=WDgezS5yybo?
Nu vraag ik me echt af hoe je dat doet want ik blijf oefenen en het lukt me gewoon niet!
Ik hoop dat ik info hierover krijg en ik zou jullie enorm dankbaar zijn!

Thx

What do you think about Harder styles, how to mix ??

Vote :   

Basrose    posted on 01-06-2009 11:42
Ik snap je vraag niet helemaal?? heb klein stukje geluisterd van dat mixje en de overgangen zijn erg kort... Heb geen idee wat je precies wil weten...
JJenzz    posted on 01-06-2009 11:55
Om deze muziek te mixen springen de dj's meestal direct van het ene liedje naar het ander liedje... Het is moeilijk uit te leggen maar het is gewoon van het 1ne liedje onmiddelijk naa rhet ander liedje te gaan en dat is wat ik niet kan...
carlosa    posted on 01-06-2009 11:57
wat eeen gare muziek hey...pfff hoe kan je dit luisteren...
Estacy    posted on 01-06-2009 12:07
Ik denk dat je gewoon wat moet experimenteren, zoals alle DJ's. Mischien kun je in de drop van je nummer het andere nummer eringooien ofzo? Ik zou zeggen: experimenteer!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
RePlayz    posted on 01-06-2009 12:28
Ik weet niet over welke aparatuur je beschikt, maar als je beschikt over 'fader-start' denk ik dat je dat vaak zult gebruiken. Dat is (naar mijn mening) de meest ideale manier om zo snel van de een naar de andere plaat te gaan.
Als je geen faderstart hebt, denk ik dat je gewoon veel zult moeten oefenen. De overlappingen zullen redelijk kort moeten zijn.
JJenzz    posted on 01-06-2009 12:37
ik heb een jbsystems beat 4 mengpaneel mkII en 2 denon dn-s1000's
Mag ik vragen wat een faderstart is?

En ik denk dat ik het gevonden heb. Het is een apres ski stijl maar dan wel met de hardere stijlen. Weet iemand hoe je ? la apres ski stijl mixt?
DAW    posted on 01-06-2009 12:46
ik vind apri ski en een harde style toch wel een verschil kwa mixen.

Veel mix tapes etc luisteren en met de overgangen meetelen. En heel veel oefenen. De muziek op het youtube filmpje is niet zo moeilijk mixen, je kunt meer spelen met de bass (lekker met de faders heen en weer gooien).

Zoek eens met google naar filmpjes met beelden waarop je kunt zien hoe zij het doen. Beatmatchen zoals ze dat zo mooi kunnen noemen is wel een must om (goed) te kunnen.

Zoek eens op faderstart en je zult je antwoorden vinden.

En zoals er al vaker op het forum is gezegt het is een kwestie van veel doen en oefenen Winking my eye
http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 01-06-2009 @ 12:47:06 (18%)
BunX    posted on 01-06-2009 12:51
De basis blijft het zelfde , zorgen dat je beats en fases gelijk lopen.
Voor de 1 is dit moeilijker dan bv house, voor de ander dan weer makkelijker, ikzelf draai ook jump,tek maar ook house enz , en zelf vind ik house ook gemakkelijker.
RePlayz    posted on 01-06-2009 13:36
Poster: JJenzz

Mag ik vragen wat een faderstart is?

Bij faderstart is je fader op je mixer gekoppeld aan je cd speler. Wanneer je je fader opengooid?wordt automatisch de track op je cd spelers gestart; je hoeftt dus zelf niet meer op het juiste moment op 'play' te drukken. Als je gelijk met het omlaaghalen van de fader van de track die je weg wilt hebben de faderstart gebruikt bij het volgende nummer, loopt dat als je het goed doet direct in elkaar over. Kan haast niet fout gaan!

RePlayz    posted on 01-06-2009 13:38
Sorry...tekst staat op verkeerde plaats :P

Bij faderstart is je fader op je mixer gekoppeld aan je cd speler. Wanneer je je fader opengooid?wordt automatisch de track op je cd spelers gestart; je hoeftt dus zelf niet meer op het juiste moment op 'play' te drukken. Als je gelijk met het omlaaghalen van de fader van de track die je weg wilt hebben de faderstart gebruikt bij het volgende nummer, loopt dat als je het goed doet direct in elkaar over. Kan haast niet fout gaan!
Basrose    posted on 01-06-2009 13:45
mm dat noem ik geen mixen... dat is gewoon instarten :P

maarja als je kan beatmixen kan je dus ook zo mixen.. ipv dat je de beat lang laat meelopen kan je dus ook heel kort mixen... Je moet natuurlijk wel goed je platen kennen en weten wanneer het een goed moment is om over te mixen. Ik zou zeggen gewoon blijven oefenen.
Remote    posted on 01-06-2009 14:22
Nooit tek gedraaid fzo maar hardcore wat ook onder hardere stijlen zit is nog altij gewoon de 2 plate late gelijk lopen en al door de melodie van het eerste liedje te laten horen welke er dan gaat komen in de breaks. Het is de moeilijk uit te leggen eigenlijk allemaal, luister veel naar livesets en luister goed en experimenteer zelf ook veel. Oh en btw tek hoort imo niet bij de hardere stijle, zo soft gwn :D
User edit by Remote on 01-06-2009 @ 14:23:26 (20%)
MoXeGy    posted on 01-06-2009 18:58
je kan het heel makkelijk draaien/mixen. je moet alleen goed luisteren, bedenken hoe je de overgang wil hebben en de tracks kennen.(tip: haal de track eens door audacity en kijk naar de opbouw)
Dolivieira    posted on 05-06-2009 15:19
Poster: Remote
Nooit tek gedraaid fzo maar hardcore wat ook onder hardere stijlen zit is nog altij gewoon de 2 plate late gelijk lopen en al door de melodie van het eerste liedje te laten horen welke er dan gaat komen in de breaks. Het is de moeilijk uit te leggen eigenlijk allemaal, luister veel naar livesets en luister goed en experimenteer zelf ook veel. Oh en btw tek hoort imo niet bij de hardere stijle, zo soft gwn :D

Tekno mwet een K is gewoon een harde style. Hou kom je daar nou bij met soft

Topic schijver dat filme heeft niks met tek te maken. Ik vind ze allebij eigenlijk gaare muziek.
Maar ja dat is mijn mening, Ieder zijn ding.?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 05-06-2009 @ 15:22:47 (27%)
Stagiar    posted on 05-06-2009 15:48
in principe gewoon 2 tracks beatmatchen en zorgen dat beide harde stukken op elkaar afgestemd zijn, dus als bij track 1 het harde stuk is afgelopen (de snare blijft over) en bij de 2e track begint het harde stuk de eerste schuif omhoog gooien en de?tweede schuif dichtrammen.

Je hebt het eerste rustige stuk van de tweede track de tijd om te beatmatchen met de eerste track.

Oftewel, de nummer even luisteren en terugtellen wanneer je de tweede track op play moet drukken Happy, laughing

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

380 Users online: 298 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 54.673
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.748.064