Je eigen discotheek (5/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Crazy    posted on 30-05-2009 12:21
Buiten alle DJ praatjes hier om op dit forum, kan je het natuurlijk ook ergens anders over hebben.

Hier laat je je fantasie de vrije loop gaan.

Stel, je wint de loterij, pakweg, 15 miljoen belastingvrij etc.
En je besluit om een discotheek te beginnen.
Wat zou je er dan allemaal ingooien.

De ruimte is ongeveer voor maximaal 1700 mensen.

Dus wat zet je erin?
Denk hierbij aan:

Licht:
Geluid:
DJ apparatuur:
Versiersels:
Banken etc:
Bar:

EDIT:
Tegenvraag dus in dit topic (en als de ts het er niet mee eens is open ik wel een nieuw topic),
Wat ga je doen om mensen binnen te halen in je discotheek? En waarom zouden daar mensen op af komen?
Hou er ook rekening mee dat de meeste mensen iets anders tegen dj/optredens oid aankijken dan dj's.....

Eerlijk is eerlijk, vanuit mijn werk en ik zeer nauw betrokken bij een grote horecazaak/discotheek, en ik ben gewoon benieuwd of iemand hier de kip met de gouden eieren heeft.......

^^ Van Stephanie! Dus verzin je eigen discotheek en je plan om het draaiende te houden.

Het zou ook leuk zijn als je een voorbeeldje maakt met de indeling, in paint of sketchup ofzo.

Als mensen dit topic overbodig vinden, ook goed, en als de admins dit ook bullshit vinden, gooi er dan maar een slotje op.
User edit by Crazy on 31-05-2009 @ 22:08:43 (91%)

What do you think about Je eigen discotheek ??

Vote :   

Tomazos    posted on 09-11-2009 01:13
Poster: Woudtje
Ja eigenlijk een oude fabriek ofzo. Zo eentje waar je als kind bang voor was. En dan bijv. de kranen er in laten hangen en dat soort dingen. Beetje het kraak/ilegaal idee.

jah..
of een oude kern reactor.. zo'n toren als in The simpsons:D,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Snoey    posted on 09-11-2009 01:29
Ik zou club ZAK wel willen hebben.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Tomazos    posted on 09-11-2009 01:36
of scandels:P?
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Devotion    posted on 09-11-2009 11:19
Morgen eerst de 27,5 miljoen binnenhalen!

Ik zat eigenlijk zelf te denken aan iets wat multifunctioneel is; dus combi discotheek, dj school, fotostudio o.i.d.
wannes951    posted on 09-11-2009 13:34
een oude kerk zou ook leuk zijn
qntr0l    posted on 09-11-2009 14:15
Poster: Snoey
Ik zou club ZAK wel willen hebben.

Wat vind je zo bijzonder aan ZAK? We hebben het over de ZAK in Duitsland?
TimmyV    posted on 09-11-2009 14:35
Poster: Devotion

Ik zat eigenlijk zelf te denken aan iets wat multifunctioneel is; dus combi discotheek, dj school, fotostudio o.i.d.

Als je die 27,5 miljoen wint, worden wij vriendjes. Ik heb nog wat vette gear nodig haha. Of je trakteert iedereen hier op een macbook pro 17 inch hehe (A)
Let's go f*cking mental
hoppie    posted on 09-11-2009 16:52
Poster: gizzy
5 CDJ's
2 DJM's

waarom 2 djm's? en waarom wil iedereen 1 djv?
Question everything
Estacy    posted on 09-11-2009 18:30
kijk eens een video van Ministry of Sound, beeld is toch wel echt vet!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Adrien1989    posted on 09-11-2009 19:16
Beter een club vol lekkere sletten?Cool.
main    posted on 09-11-2009 19:59

hee devotion! goeie ouwe vriend! jij vind het vast niet erg om die miljoentjes te delen toch?
ccc    posted on 09-11-2009 20:19

haha ik koop ook elke maand loten. Van de ene kant wil ik het super graag winnen en aan de andere kant ben ik bang dat ik ongelukkig wordt. Cool
Adrien1989    posted on 09-11-2009 20:35
Ik speel elke maand automatisch mee, win meestal wel m'n lot terug haha.
Tekhead    posted on 09-11-2009 21:51
Poster: ccc

haha ik koop ook elke maand loten. Van de ene kant wil ik het super graag winnen en aan de andere kant ben ik bang dat ik ongelukkig wordt. Cool

Ik denk niet dat ik van 27,5 miljoen euro ongelukkig wordt Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 09-11-2009 @ 21:51:49 (2%)
Snoey    posted on 09-11-2009 23:29
Poster: qntr0l

Wat vind je zo bijzonder aan ZAK? We hebben het over de ZAK in Duitsland?

Zowiezo de entree al, met die riviertjes e.d.
De gratis parkeerplekken voor de deur.
De aparte snackbar, met verse broodjes.

Het betaal systeem, waarbij je zo'n kaart van te voren krijgt, en achter af betaald. De wachttijd bij de bar is ontzettend kort.?

In de hoofd zaal de moderne verlichting en het geluid is ook cool.?
De vele bars en de verdiepte dansvloer.

Nadelen.

Het ligt in Duitsland

De gratis Wc, liever 50 cent per keer betalen (of 5 voor een bandje) en dan frisse wc's, dan gratis de hele avond en alles onder gepist is.

qntr0l    posted on 09-11-2009 23:50
Oke Snoey, ik ben het met je eens. Gelukkig woon ik in het oosten van het land, en ben ik met een 3 kwartier karren al @ Zak. Je hebt verder helemaal gelijk.

Geluid is gewoon ontzettend goed, en verlichting zit ook wel snor.

De betaalkaart is opzich ideaal, maar als je aan het eind van de avond weg gaat (wanneer de tent gaat sluiten) moet je nog een half uur in de rij staan. En aan het eind van de avond heb ik eigenlijk geen zin meer om een half uur in de rij te staan, maar wil ik gewoon zsm naar huis Tongue.?

Oja, nog een pluspuntje; In tegenstelling tot de toiletten is het aan de bar goed verzorgd. Je bent snel aan de beurt, weinig arrogant barpersoneel, en er wordt schoon gewerkt (ijsklontjes met tang bijvoorbeeld).?

/Edit: Waarom zie ik de enters niet die ik typ op m'n Macbook. Hebben meer mensen hier last van?

/Edit2: Hmm, nu ik m'n bericht edit zie ik de enters weer wel?
User edit by qntr0l on 09-11-2009 @ 23:53:16 (23%)
Stefjuuh    posted on 10-11-2009 00:47
Om dan tot de conclusie te komen dat je veels te veel geld hebt uitgegeven?
Snoey    posted on 10-11-2009 02:20
Oke Snoey, ik ben het met je eens. Gelukkig woon ik in het oosten van het land, en ben ik met een 3 kwartier karren al @ Zak. Je hebt verder helemaal gelijk.

De betaalkaart is opzich ideaal, maar als je aan het eind van de avond weg gaat (wanneer de tent gaat sluiten) moet je nog een half uur in de rij staan. En aan het eind van de avond heb ik eigenlijk geen zin meer om een half uur in de rij te staan, maar wil ik gewoon zsm naar huis Tongue.?

Oja, nog een pluspuntje; In tegenstelling tot de toiletten is het aan de bar goed verzorgd. Je bent snel aan de beurt, weinig arrogant barpersoneel, en er wordt schoon gewerkt (ijsklontjes met tang bijvoorbeeld).?

Van die rij had ik geen last, ik mocht gratis drinken, dus die rij is mij niet opgevallen op het eind. Maar ik gebruikte de kaart wel als ik op de gewone dansvloer stond.?

Erg leuk was ook, dat 1 barmeisje constant mijn bestelling wist en ik hoefde maar 5 sec aan de bar te staan en ze maakte het gelijk klaar, super gewoon! Iets dat ik enkel alleen een keer op de vip deck van de Escape heb meegemaakt.?

Die ijsklontjes met een schepje viel me ook positief op.

Als ik een discotheek open, wil ik ook dat mijn personeel hier ook zo veel mogelijk aan kan voldoen. En zonder een kassa en geld, maakt dat een stuk makkelijker.?

Voordeel is ook dat je met zoveel personeel geen kassa's hoeft te tellen, wat anders natuurlijk iedere keer weer een ramp is en je een groot kassa systeem moet hebben om alles te laten aan slaan en alles te laten te tellen.

In Nederland heb je dan muntjes, maar die moet je van te voren kopen en je komt altijd of net tekort of je houdt er veel over. Zo'n kaart haal je, je drinkt wat je wilt, zit ie vol, loop je naar de kassa en heb je een nieuwe. En dan is het aan mij of ik slechts nog 1 of 10 drankjes drink. Ik betaal voor wat ik gebruik, dus dat is dan weer een voordeel ten opzichte van muntjes of bonnetjes.?

@ Stef

Op zo'n kaart kan je maximaal voor 50 euro drinken, zit ie vol, moet je hem afrekenen en krijg je een nieuwe. En ik ga er van uit, dat de leeftijdsgroep 18 tot en met 40, zeker wel minimaal 50 euro begroot voor een avondje stappen.

En over die drank prijzen, 3,50 voor een Bacotje, in NL betaal je in de hippe clubs al snel het dubbele, ken zelfs plekken waar je 8 euro neerlegt, waar je niet eens echte Bacardi krijgt, maar Havana.?

Dus dat betekent dat je 14 baco kan halen, als dat niet genoeg is voor een paar uurtjes en als je de helft weggeeft aan chickies, heb je er als nog 7 voor dat geld! Genoeg voor mij om lekker aangeschoten te raken. (En dronken rondlopen draagt niet echt bij, bij het scoren). En als het dan wel lukt, valt het de dag daarna altijd flink tegen.?

Stefjuuh    posted on 10-11-2009 07:52
Ohw, ja, dat is inderdaad beter! Vooral goedkope baco's zie ik graag gebeuren
qntr0l    posted on 10-11-2009 10:28
Poster: Snoey

Van die rij had ik geen last, ik mocht gratis drinken, dus die rij is mij niet opgevallen op het eind. Maar ik gebruikte de kaart wel als ik op de gewone dansvloer stond.?

Erg leuk was ook, dat 1 barmeisje constant mijn bestelling wist en ik hoefde maar 5 sec aan de bar te staan en ze maakte het gelijk klaar, super gewoon! Iets dat ik enkel alleen een keer op de vip deck van de Escape heb meegemaakt.?

Die ijsklontjes met een schepje viel me ook positief op.

Als ik een discotheek open, wil ik ook dat mijn personeel hier ook zo veel mogelijk aan kan voldoen. En zonder een kassa en geld, maakt dat een stuk makkelijker.?

Voordeel is ook dat je met zoveel personeel geen kassa's hoeft te tellen, wat anders natuurlijk iedere keer weer een ramp is en je een groot kassa systeem moet hebben om alles te laten aan slaan en alles te laten te tellen.

In Nederland heb je dan muntjes, maar die moet je van te voren kopen en je komt altijd of net tekort of je houdt er veel over. Zo'n kaart haal je, je drinkt wat je wilt, zit ie vol, loop je naar de kassa en heb je een nieuwe. En dan is het aan mij of ik slechts nog 1 of 10 drankjes drink. Ik betaal voor wat ik gebruik, dus dat is dan weer een voordeel ten opzichte van muntjes of bonnetjes.?

@ Stef

Op zo'n kaart kan je maximaal voor 50 euro drinken, zit ie vol, moet je hem afrekenen en krijg je een nieuwe. En ik ga er van uit, dat de leeftijdsgroep 18 tot en met 40, zeker wel minimaal 50 euro begroot voor een avondje stappen.

En over die drank prijzen, 3,50 voor een Bacotje, in NL betaal je in de hippe clubs al snel het dubbele, ken zelfs plekken waar je 8 euro neerlegt, waar je niet eens echte Bacardi krijgt, maar Havana.?

Dus dat betekent dat je 14 baco kan halen, als dat niet genoeg is voor een paar uurtjes en als je de helft weggeeft aan chickies, heb je er als nog 7 voor dat geld! Genoeg voor mij om lekker aangeschoten te raken. (En dronken rondlopen draagt niet echt bij, bij het scoren). En als het dan wel lukt, valt het de dag daarna altijd flink tegen.?

Ik heb me dan altijd wel afgevraagd wat er gebeurd als je je kaartje kwijtraakt? Dan moet je toch gewoon het volle kaartje betalen? Vraag me af hoe dat dan gaat Tongue.?

ccc    posted on 10-11-2009 14:09
Ja dan moet je het hele kaartje betalen. Normaal is het zo dat je bij de uitgang je kaartje moet inleveren.
Crazy    posted on 01-04-2010 00:43
Vast nog wel mensen met leuke ideetjes?Cool
nils7    posted on 01-04-2010 01:07
Poster: ccc
Ja dan moet je het hele kaartje betalen. Normaal is het zo dat je bij de uitgang je kaartje moet inleveren.

Wat als je niks drinkt dan? Dus geen kaartje hebt?
Systeem in de arena is wel handig... gewoon een chipknip met ook een tegoed!
spilo    posted on 01-04-2010 03:46
mijn visie, simpel en industrieel :D

User edit by spilo on 01-04-2010 @ 03:46:49 (78%)
Seca    posted on 26-09-2010 18:26
Gewoonweg de Zillion ( Discotheek in Antwerpen ) terug heropbouwen of opendoen.
Quasi onmogelijk, spijtig genoeg.

Frank verstraeten, een naam voor vele ouderen hier op het forum die misschien bekend in de oren klinkt.
De eigenaar van Zillion, iemand die van jongs af aan al een droom had om een discotheek op te bouwen, en die hierin ook succesvol was geslaagd, hij draaide zelf in zijn discotheek.
User edit by Seca on 26-09-2010 @ 18:35:07 (100%)

306 Users online: 84 Guests (222 Unknown)
Pages generated today : 55.080
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.443.454