Poster: Stephanie
-
Tegenvraag dus in dit topic (en als de ts het er niet mee eens is open ik wel een nieuw topic),
Wat ga je doen om mensen binnen te halen in je discotheek? En waarom zouden daar mensen op af komen?
Hou er ook rekening mee dat de meeste mensen iets anders tegen dj/optredens oid aankijken dan dj's.....
weetje wat het rare is? er is geen 'verklaring' te geven waarom de ene tent wel goed loopt.. en de andere tent niet..,
kom het vaak genoeg tegen.. avondje stappen in een vreemde stad.. Discotheken vrij rustig.. terwijl die wel knap zijn.. maar het cafe.. om de hoek zit ram vol!,
en waarom is dat?
mensen zijn Kudde dieren.. als mensen naar 1 plek gaan.. dan gaat de rest mee.. en waarom net naar die ene plek? dat is nooit te verklaren.
je kan nooit een tent beginnen met: oh met deze en deze formule.. zit ik gegarandeerd ram vol!,
denk dat het meer een 'hype' is waar iedereen heengaat.. de ene duurd langer als de andere..
ken ook discotheken die het Ene jaar RAM en RAM vol zitten!, en 2 jaar later zijn ze failliet door een tegenvallende bezoekers opkomst!,
Ik merk het ook in de HMH, sommige weekenden zit het vol, +- 7000 man, en andere weekenden moeten we zalen sluiten om de hoofdzaal vol te krijgen.
(en toch vind ik het knap van de directie.. hoe het hun lukt om in deze tijd toch nog de hmh gevuld te krijgen)
nog een goed voorbeeld is de Hardersplaza in Harderwijk..
aantal jaar geleden was deze club elk weekend leeg.. en nu is het 'hot' en elk weekend gevult.. en hoe dat komt? beetje media.. maar verder is er nooit een verklaring voor te geven
een discotheek moet ook 'met zijn tijd meegaan' de eigenaar moet liefde voor zijn tent hebben ipv het als witwas zaak te gebruiken, eigenaar moet er geld in willen stoppen om te gokken.. en niet alle winst van de discotheek in zijn eigen zak willen stoppen, afentoe een verbouwing (verbouwen is een GOK!, want een verbouwing kan ook veroorzaken dat mensen niet meer komen omdat ze zich niet meer 'thuis voelen', maar Niet verbouwen kan ook zorgen dat mensen wegblijven omdat het altijd 'hetzelfde' is.
escape in amsterdam heeft om de maand/week een ander decor, andere licht opstelling.. wat hightec snufjes die leuk zijn, en dat maakt een club.. het Totaal plaatje, en hoe je dit totaal plaatje goed maakt, is niet te zeggen

daarom vind ik horeca ook zelf zo leuk.. geen 1 week is hetzelfde