Review Xone:92 (Dutch) (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gupy    posted on 08-09-2005 11:19
'Allen & Heath Xone:92' Review

Buitenkant

Bij het uitpakken viel me gelijk op dat de bovenplaat donkerder was als ik gezien had op de diverse foto’s. De plaat is “gespoten” met een middel grijze lak en er zit een effect in de lak, een soort “vlekjes”.
In de doos zit als een zakje met reserve knoppen en twee “oren” om de mixer in te bouwen.
De mixer voelt lekker zwaar aan, wat een goed gevoel geeft over de kwaliteit. (raar maar waar) De zijkanten zijn voorzien van lucht roostertjes, die tevens ook weer verwerkt zitten in de extra plinten.

De aansluitingen zijn simpel en overzichtelijk de 16 RCA aansluitingen zijn ook nog eens verguld wat weer een extra detail van de kwaliteit is. Alle uitgangen zijn gebalanceerd en voorzien van XLR en Jack connectors.

De knoppen zijn allen voorzien van een zachtere rubberen laag die je goed grip geven. De drukknoppen bedienen zich erg gemakkelijk, en de keuze schakelaars (wipschakelaars) zijn klein zat om je zeker niet te vergissen.

De faders gaan zoals verwacht als een veertje en de crosfader voelt onovertroffen. Daar dit laatste moeilijk is te beschrijven, moet je dit echt zelf voelen.

De verlichting vind ik uniek bij deze mixer. De verlichte rondjes rond de keuzeknoppen geeft direct zicht op de gekozen instelling en geeft in combinatie met diverse meerkleurige led’s een zeer kleurrijk geheel. De 6 led’s signaalrijen maken het helemaal af en zo heeft de DJ een kleine disco voor zichzelf.

Binnenkant

Er zijn diverse instelmogelijkheden bedacht die je dmv jumpers kunt wijzigen in de hardware van de mixer. Een van de functie’s zie ik zelf nodig had, is de mogelijkheid om een phono ingang te veranderen naar een line ingang.
Om de mixer te demonteren heb je een T10 Torx nodig waarmee je 8 schroeven van de bovenplaat demonteert en 4 van de achterplaat.

De gehele bovenplaat inclusief elektronica kun je nu er uit halen. Alleen de voeding en de meeste aansluitingen blijven zitten in het chassis van de mixer.

De mixer is erg mooi opgebouwd dmv een modulair systeem, dat opgebouwd is uit segmenten zoals filters, kanaalsegment, output’s en crosfadersectie.
De printen worden netjes recht gehouden door een dwars-print die extra versteviging biedt aan het geheel. Enkel drie flatcabels(tjes) maken de verbinding naar voeding, overige output’s en input’s.

De printen zien er indrukwekkend uit en zijn dus voorzien van enkele jumperinstellingen die je de extra interne mogelijkheden bieden.

Gebruik

Het gebruik is verder hetzelfde als een normale mixer met wat kanttekeningen voor de ruimte tussen de draaiknoppen, die is niet te klein maar zeker niet aan de ruime kant.

De diverse filtermogelijkheden geven je toch wat leesvoer van de gebruiksaanwijzing.
De midi output is ook een genot als je externe apparatuur gaat gebruiken zoals een groovebox of PC. Jammer dat je deze manueel op snelheid moet bedienen, maar toch.

Overige instellingen zoals voorbeluistering is ook royaal met bv een splitcue functie en voorbeluistering van de Aux signalen.
De tweevoudige Aux uitgangen zijn zeker een must voor mensen met effect apparatuur. De twee extra Mic ingangen zijn apart te bedienen door twee stereo kanalen aan de linker kant van de mixer.

Het geluid is buitengewoon goed en klinkt zuiver als water op mijn Mackie monitors.

Zeer zeker een aanrader voor mensen die iets goeds en iets moois willen voor een ruim budget.

Wie er tijd over heeft, mag 'm vertalen in het engels.Happy, laughing
Mod edit by Nvie on 08-09-2005 19:27 (2%)

What do you think about Review Xone:92 (Dutch) ??

Vote :   

Nvie    posted on 08-09-2005 15:37
Vertalen... eh... nee. Plaatjes zoeken, ja! Gup, jij hebt toch nog een paar foto's van de xone hier in je album staan? (verzoek om ze hier te gebruiken Winking my eye)
Ff zoeken, dan plak ik de plaatjes erbij
W.i.M    posted on 08-09-2005 19:17
Goede review

Als mijn mixer aan vervanging toe is staat de Xone bovenaan de lijst

En inderdaad een paar foto's zou het helemaal afmaken.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Nvie    posted on 08-09-2005 19:28
Dateq en aan vervanging toe... lang wachten :P
Lead    posted on 08-09-2005 19:42
Mooie review hoor... Ik zal zeker zelf de Xone binnenkort ook nog een keertje uit gaan proberen zodat ik een betere mening kan vormen.... Even zo'n mixer een weekje uitproberen Winking my eye
Let the BASS be louder
Ves    posted on 09-09-2005 09:51
Poster: Nvie
Vertalen... eh... nee. Plaatjes zoeken, ja! Gup, jij hebt toch nog een paar foto's van de xone hier in je album staan? (verzoek om ze hier te gebruiken Winking my eye)
Ff zoeken, dan plak ik de plaatjes erbij

Xone 92
Gupy    posted on 09-09-2005 10:59

[edit] ff aangepast...
User edit by Gupy on 09-09-2005 @ 15:56:02 (100%)
tairip    posted on 09-09-2005 12:29
Leuke review Winking my eye

Nice picture BTW die in de review zit :P haha
Nvie    posted on 09-09-2005 15:58
Alleen jammer dat dat mannetje erachter staat :S

Who tha F*** is dat eigenlijk :P
Gupy    posted on 09-09-2005 20:32
<offtopic>
Ik zie trouwens nu pas dat ik bijna 20.000 views van mijn Galery heb....slik, had ik niet gedacht.
</offtopic>

tairip    posted on 13-09-2005 20:41
Ik zal t niet weten Nvie Winking my eye
JonasVerdickt    posted on 03-12-2005 19:16
Poster: Gupy
 alsjeblieft heb het zo "goed" mogelijk geprobeerd:   ' all & Heath Xone:92 ' Review

Outside

At unpacking fell me right on that the bovenplaat of the were if I had
seen on the several photograph. The plate "has been spouted" with a means grey lake and sits an impact
in the lake, a type "vlekjes".
In the box two "ears" sit build in the mixer as a small pocket with
reserve buds and.

The mixer senses nicely heavy, what gives feeling to a good concerning quality. (oddly but where) the they sides are provide with air roostertjes, that tevens also processes sit in the extra plinths.

Connections are ly and synoptically 16 the RCA connections have been
also once more gilded what is an extra detail of quality. All terminations have been balanced and provide with XLR and jacket
connectors.

The buds are all provide with gentle rubber low which well grip you
give. The push buttons serve themselves very easy, and the choice switches (wipschakelaars) is small zat yourself
certainly not be mistaken.

The faders to go such as expects if veertje and the crosfader feel
onovertroffen. There this last difficult is describe, you must feel this really itself.

I find reduction unique at this mixer. The relieved rondjes around the choice buds give direct visibility on
the chosen institution and give in combination with several
meerkleurige led's a very coloured whole. 6 The led's signaalrijen finish it entirely and this way have the DJ a
small disco for themselves.

Binnenkant

Several instelmogelijkheden which can your dmv modify jumpers in the
hardware of the mixer, have been considered. Of the functie's to see I myself necessary had, are the possibility phono entrance to line of changing entrance.
To dismantle the mixer need you T10 Torx with which you 8 dismantle
propellers of the bovenplaat and 4 of the achterplaat.

The whole bovenplaat including elektronica can obtain you now there
from. Only feeding and most of the connections continue sit in the chassis
of the mixer.

The mixer has been nicely built a lot dmv a modular system, that it is built from segments such as filters, canal segment, output's and crosfadersectie.
Print netjes right are kept by dwars-print a that extra strengthening
offer to whole. Only three flatcabels (tjes) make the connection to feeding, remaining output's and input's.

Print see impressively and is therefore provide with some jumper
institutions which offer the extra internal possibilities you.

Use

The use is further the same as a normal mixer with what marginal
comments for the space between the turn buds, those are not too small but certainly on the wide side.

The several filter possibilities nevertheless give you what leesvoer
of the instructions for use.
The midi output is also a genot if you will use external equipment
such as groovebox or PC.. Jammer that you must these manual on speed serve, but nevertheless.

Remaining institutions such as voorbeluistering are with e.g. splitcue
function also generous and voorbeluistering of the Aux indicators.
The double Aux terminations are certainly a must for people with
impact equipment. The two extra Mic entrances are separate by two stereos serve canals
on the linker side of the mixer.

The sound is extraordinary good and sounds purely as water on my
Mackie monitor.

Very certainly a must for people who want something good and something
beautiful for a wide budget.

JonasVerdickt    posted on 03-12-2005 19:17
Poster: Gupy

[edit] ff aangepast...
 wat zijn de dinges boven de mixer?
mrtnt    posted on 03-12-2005 19:19
halo, heeft iemand hier goeie ervaringen met de 4 band eq?
Frantic    posted on 03-12-2005 20:16
Poster: JonasVerdickt

EQ, parametrische EQ, compressor enzo...
Mod edit by Lead on 03-12-2005 21:59 (35%)
Basrose    posted on 03-12-2005 21:52
Poster: mrtnt

volgens mij is dat gewoon even wennen maar op gegeven moment ist best aardig denk ik
Gilles    posted on 04-12-2005 12:09
Poster: mrtnt

Even wennen maar dan is het BEESTACHTIG ! daarnaast heeft de xone nog een paar features waarbij je de filters als cut off gebruikt. Die gaan over de hele frequentie range. Je kunt die zelfs van de filters aan elkaar koppelen.
Lastig uit te leggen maar werkt super.
Camino    posted on 04-12-2005 12:16
[offtopic] slim om die cdj's in een hoek in te bouwen... lijkt me handiger om de CD's re in te douwen... die dingen boven de mixer... zo te zien... zijn 2 x een equalizer, een effectje, en nog 2 andere dingen die ik niet gelijk herken.... [ontopic]

DJ-Emotion    posted on 04-12-2005 17:27
Ik ga er 1 kopen.
Discussie hoeven we niet aan te gaan over deze mixer.
A&H heeft jarelang ervaring in studio, live en DJ mixers...
MadSteven    posted on 04-12-2005 17:57
Nou dan vooral jaren lang ervaring in studio en live-mixers... De dj-mixers zijn er nog maar een paar jaar, zo niet nog iets korter dan dat.

Maar toch. Happy, laughing
DJ-Emotion    posted on 04-12-2005 23:36
Ervaring genoeg dus
mrtnt    posted on 04-12-2005 23:48
heb een vette ppowerpointpresentatie gevonden ervan op de site van xone vanwel 25mb
User edit by mrtnt on 04-12-2005 @ 23:48:17 (17%)
DJ-Emotion    posted on 05-12-2005 10:57
Hier dus Xone 92
Gilles    posted on 05-12-2005 20:01
ow die presentatie kende ik nog niet, leuk gedaan weer.
Snap alleen niet hoe ze die filmpjes met zo'n slechte kwaliteit op hun site kunnen zetten
mrtnt    posted on 05-12-2005 23:57
die filmpjes zijn inderdaad nie van de beste kwaliteit , heb je trouwens da videotje gezien?
JonasVerdickt    posted on 06-12-2005 19:46
Poster: Frantic
Poster: JonasVerdickt

EQ, parametrische EQ, compressor enzo...
  en dat zijn?

166 Users online: 12 Guests (154 Unknown)
Pages generated today : 16.430
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.404.804