Sennheiser Headphone
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

T_G    posted on 27-05-2009 10:14
Tot mijn grote verbazing is ??n van de beste koptelefoons die ik heb gehad plotseling overleden namelijk de Sennheise HD205.

Reden hiervan zullen veel mensen als bekend beschouwen het was namelijk de kabel.
Mijn vraag was hebben jullie ook problemen gehad met de Sennheiser? zo ja vul hieronder even in en welk type je had
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G

What do you think about Sennheiser Headphone ??

Vote :   

Saskia    posted on 27-05-2009 10:34
Kan je geen nieuwe kabel erop zetten?
T_G    posted on 27-05-2009 10:52
@saskia ja maar ik heb zo'n idee dat dat meer gaat kosten dan die hele koptelefoon bij elkaar
tairip    posted on 27-05-2009 10:52
Iedereen heeft wel eens problemen met welk merk dan ook. Je moet dit gewoon zien als slijtage. Net als dat je banden van je fiets ook slijten of je schoenen als je ze draagt!

Zelfs de allerduurste heeft wel eens een probleempje.
Saskia    posted on 27-05-2009 10:53
Hoe lang had je hem al?
Nvie    posted on 27-05-2009 11:13
Poster: T_G
@saskia ja maar ik heb zo'n idee dat dat meer gaat kosten dan die hele koptelefoon bij elkaar

Meestal is Sennheiser wel vrij prijzig met dit soort dingen (schrok me kapot toen ik zag wat een antennetje voor een EW-ontvanger kostte).
Als er geen garantie meer op zit, zou ik gewoon naar de plaatselijke audio boer gaan, een lengte kabel kopen en hem dan vervangen. Als je het zelf niet aandurft, kun je altijd even vragen wat het kost als zij de kabel voor je moeten vervangen!
Farsteps    posted on 27-05-2009 11:29
Ik heb dezelfde Headphone, maar heb er nog geen problemen mee, heb hem ook nog niet zo lang, heb idd wel gelezen dat vrij veel mensen last hebben van kabelbreuk, ik wil er bij de aansluitingen een veer omheen doen zodat hij niet zo snel "Knakt".
Ik zou idd net zoals Nvie zegt kijken dat je het zelf kan maken, zal best even goed kijken zijn, maar het moet wel te doen zijn lijkt mij.
Gery    posted on 27-05-2009 11:38
Ik heb ook een HD25, in de tijd gekocht met een kabel van 1,5m.
na ongeveer 2 jaar is de draad slecht contact beginnen geven in de fiche, er zat een klein barstje in waardoor er kortsluiting kwam.

Het durste stuk zijn sowieso de oorschelpen. je kan zoals reeds gezegd als je wat handig bent met de soldeerbout de plaats waar de breuk zit herstellen.

Ik had daar geen zin voor en wou ook een iets langere kabel en heb mij dan de gekrulde kabel gekocht, wat iets van een 60 euro was voor de gehele kabel!

dit is nu net het voordeel van sennheiser dat je makkelijk elk onderdeel op zich kan vervangen.
DJ - Producer
Victor    posted on 27-05-2009 22:05
Als het kabeltje stuk is kan je dat toch gewoon vervangen? Of heeft de HD 205 geen losse kabel? De vervangingskabel is helemaal niet zo duur: ? 13,50 om precies te zijn.
Tekhead    posted on 11-06-2009 22:28
koop toch gewoon een andere HP, deze 205 kost nieuw 35 of 40 euries?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
T_G    posted on 11-06-2009 22:29
ik heb nu een Sync hp gekocht en die bevalt me prima
Victor    posted on 12-06-2009 10:05
Gefeliciteerd, maar ook die zal vroeger of later een probleem met de kabel krijgen. Daarom is het handiger een koptelefoon te nemen met verwisselbare kabel en niet de koptelefoon maar alleen de kabel te vervangen bij problemen.
Dolivieira    posted on 12-06-2009 10:46
Poster: Victor
Gefeliciteerd, maar ook die zal vroeger of later een probleem met de kabel krijgen. Daarom is het handiger een koptelefoon te nemen met verwisselbare kabel en niet de koptelefoon maar alleen de kabel te vervangen bij problemen.

Ik vind het zo jammer dat Sennheiser is afgestapt van dat je de kabels los kon halen door middel van een stekkertje. Nu zie je steeds meer merken dat je de kabel los kan trekken. Sennheiser was een van de eeste merken die dat had. Die hadden dat al in de jaren 90 en begin jaren 90 al. En nu dat alle andere merken er mee beginnen stuppen hun er mee.Cool
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 12-06-2009 @ 10:50:06 (14%)
Mixt-Ape    posted on 12-06-2009 12:03
Als je een kabel van 60 euro moet kopen voor een HP van 40 euro ben je ook al sterk bezig...
EloidELot    posted on 12-06-2009 12:36
Die Kabel van 60 eur was een gekrulde (duurder) en nog eens voor een HD-25, die spijtig genoeg in aankoopprijs toch wel tot 4-5 voud gaat van 40 eur Winking my eye. Victor stelde dat een snoer voor HD 205 nog geen 15 eur bedroeg.
Mixt-Ape    posted on 12-06-2009 13:40
Ah okay, sorry!! Happy, laughing
Stefjuuh    posted on 12-06-2009 15:07
Ik heb 3 sennheiser HD-202 versleten, alledrie kabelbreuk direct onder de doppen, dus niet even te vervangen. Nou waren ze in de garantie heel royaal, maar ik wilde wat anders..

Neemt niet weg dat ik toch weer overweeg om weer een hd-202 te kopen (of hetzelfde model, 10 euro duurder, iets andere specs qua geluid) vanwege de zeer zuivere weergave! (Voor studio werk)
ArCee    posted on 15-06-2009 14:20
Tegenwoordig zijn er tal van koptelefoons op de markt waarbij jij je kabel dor middel van een kleine jackplug in plugt, dus is vervangen ook een fluitje van een cent. Mijn Stanton die nog nooit problemen heeft gegeven heeft dat ook.
User edit by ArCee on 15-06-2009 @ 14:20:28 (1%)
Bramm14    posted on 25-06-2009 10:39
Hejj,,

Ik heb zelf totaal geen problemen gehad met mijn Sennheiser hoofdtelefoons. Ik heb er toch verschillende gehad: HD202, EH150 ennu heb ik de HD280 Pro. Echt een vet ding. Maar zoals gezegd nooit problemen mee gehad. Ook met de microfoons van Sennheiser niet. Ik vind t een top merk:D

Succes er mee!

Ciaoo

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

385 Users online: 267 Guests (118 Unknown)
Pages generated today : 47.334
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.740.725