Logic en General midi
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bouncy    posted on 27-05-2009 08:51
Ik heb in logic een stukje drums getekend, netjes op kanaal 10 van GM gezet, maar zodra ik de midi file exporteer, gooit logic hem weer naar kanaal 1. Resultaat: een piano geluid!
Is er een manier dat ik logic kan forceren dat hij het fatsoenlijk exporteert naar kanaal 10?
Graag alleen antwoorden als je er verstand van hebt en geen rare vragen van wat is General midi? ik wil het graag uitleggen, maar even in een ander topic!

What do you think about Logic en General midi ??

Vote :   

tairip    posted on 27-05-2009 10:16
Misschien heb je hier wat aan? Vanuit apple support.

Two basic things you need: each track should have it's own unique Midi channel set in Logic. That can be done in the Inspector on the left. Give each track a unique channel. No set rules here, but channel 10 is 'traditionally' for drums. Second: on each channel you need to insert a Program change message to identify the sound.

Voornamelijk dan de laatste.
Bouncy    posted on 27-05-2009 10:24
Poster: tairip
Second: on each channel you need to insert a Program change message to identify the sound.

Voornamelijk dan de laatste.

What?
Nja, volgens mij ligt het er aan dat logic exporteerd als midi type-0 en hij moet geexporteerd worden op midi type-1

This is an old Topic

No new postings for 5.948 days.
 Post CommentThat would be 198.3 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

352 Users online: 256 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 131.738
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.478.516