DJM 600 of DJM 400 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Chydo    posted on 25-05-2009 18:04
Hola,

Ik ga binnen nu en 2 weken een mixer kopen maar zit te twijfelen tussen de djm 600 of de djm 400.
Kan iemand me vertellen welke beter/fijner is?

What do you think about DJM 600 of DJM 400 ??

Vote :   

Chydo    posted on 25-05-2009 22:27
Thanks kippebotje, en de rest!
Snoey    posted on 25-05-2009 22:48
Poster: Stefjuuh

Enne, Iets beter je huiswerk doen voor je wat roept, want ik kan met DJM-400 ook kleiner en groter gaan dat de beatbank, dmv de +/- buttons. De beatbank is in dat opzicht zelfs een voordeel, want je kan een echo van af 1/4 DIRECT naar 1/1 gooien, ipv 4 keer op dat knopje te moeten drukken!

Dat je hier meningen en ervaringen deelt, oke, maar ga geen onzin vertellen.

!

Als ik draai houd ik niet van precisie doen met me EQ, ik wil dat ding open en dicht gooien zonder eerst te luisteren of die niet te ver dicht zit. Oke dat is persoonlijk.

Ik heb de DJM400 hier naast me staan, volgens mij valt er dan weinig aan huiswerk meer te doen. De beatbank is een nadeel, want je kan bepaalde effecten niet uitvoeren die je met een djm600 / 800 wel kan. Dat draaiknopje met time (boven het draaiknopje level/depth) kan je effecten op een andere manier bewerken.?

Verder heb ik jaren ervaring met een DJM600 eveneens met de DJM800, dus aub geen opmerkingen meer met 'je moet beter je huiswerk doen' en ga mij helemaal niet zeggen dat ik geen onzin moet gaan vertellen. Praat maar zo tegen je school vriendjes of doe een opleiding docent middelbare school, ik ben er in ieder geval niet van gediend!

www.soundcloud.com/ten-hooven
Dolivieira    posted on 25-05-2009 23:12
He jongens kom op daar is de forum niet voor. Mekaar afzeiken doe je maar op de chat of Sms. Laten we weer on-topic gaan daar help je Chydo meer mee.

Ik zal voor een 4 kanaals mixer gaan. Vanwege deat je meer appartuur kan aansluiten. ik heb pas geleden mijn DJM600 vervangen voor een DJM700 en kan die iedereen aanraden. DJM 700 is wel 24bit 92KHZ en de DJM600 maar 20bit 44.1KHZ en dat verschil hoor ik toch duidelijk. De DJM600 heeft ook een lichte brom als er veel op aan sluit. Daarbij is alles toch een stuk verbeterd op de DJM700 B.V effecten, knoppen enz . En komt tie toch dicht in de buurt van clubstandaard DJM800.Cool
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 25-05-2009 @ 23:17:09 (12%)
kuituhh    posted on 26-05-2009 01:09
zag dat je ook intresse toonde in de reloop rmx-40 blackfire. Ik ben in het bezit van zo'n mixer en ik moet ook beamen. Erg lekker om mee te draaien. Faders zijn wel langer dan die van een pioneer. en wat soepeltjes. Nu weet ik niet hoe dat bij een djm600 is. Weet alleen dat de faders van een djm800 wel een stuk stroever zijn, maar goed.

Geluid kwaliteit die eruit komt is ook lekker! je moet wel echt snoei hard in het rood gaan draaien wil er vervorming optreden. Rubberen potmeters zijn erg fijn. Effecten unit doet wat hij moet doen maar niet de zelfde kwaliteit als van pioneer.

Maar voor de prijs (nieuwprijs) van die mixer mag je absolute niet klagen en haal je voor thuis een top mixertje in huis Happy, laughing

succes
Spin that Sh!t BAM!
carlosa    posted on 26-05-2009 01:21
geen van beide....dan liever de djm800 of de 909...ik heb ze (djm 400 en 600 beiden geprobeerd...en vind het 3 keer niks...
b-shock    posted on 26-05-2009 06:09
Ik heb eventjes gedraait op beide , en op de Reloop IQ2 en ik vind de Reloop IQ2 betaalbaar en minstens net zo goed als de DJM 400 hoor!Winking my eye
Tomazos    posted on 26-05-2009 06:15
Poster: Stefjuuh
Ik moet wel zeggen dat de DJM-600's die ik tegen ben gekomen vrij afgeragde modellen waren...

zijn wel knappe, ik moest binnen 1 dag voor een kleinere zaal in een lokatie een djm 600 hebben..(ivm bier e.d en paar keer huren ben je dat bedrag ook kwijt)

rond gebelt op marktplaats.. 1,5 uur gereden.. dat ding was echt SUPER netjes.. voelde en zag eruit als nieuw, knoppen klikte nog allemaal, faders nog als nieuw, kompleet gereviseerd.. hij gebruikte het als mengpaneel voor zijn pc/cd speler/minidisc te schakelen naar zijn versterker..

weetje wat ik ervoor betaald heb? 400 euroCool,
gewoon bellen langsgaan, en bekijken Happy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 26-05-2009 @ 06:17:30 (15%)
Dolivieira    posted on 26-05-2009 07:40
Poster: Tomazos

zijn wel knappe, ik moest binnen 1 dag voor een kleinere zaal in een lokatie een djm 600 hebben..(ivm bier e.d en paar keer huren ben je dat bedrag ook kwijt)

rond gebelt op marktplaats.. 1,5 uur gereden.. dat ding was echt SUPER netjes.. voelde en zag eruit als nieuw, knoppen klikte nog allemaal, faders nog als nieuw, kompleet gereviseerd.. hij gebruikte het als mengpaneel voor zijn pc/cd speler/minidisc te schakelen naar zijn versterker..

weetje wat ik ervoor betaald heb? 400 euroCool,
gewoon bellen langsgaan, en bekijken Happy, laughing

\
Idd, Als je goed zoekt kom nog zat DJMs tegen die in goede staat zijn. En koop je een mengpaneel die nog zo goed is als nieuw, Er zijn zat mensen die zuinig zijn op hun spul. Mijn DJM600 had alleen wat kleine bovenplaat slijtage en staat nu bij mijn recidentie in Vlaardingen. De eigenaar een vriend van mij is er dolblij mee.Cool? En na 8 jaar gebruikt te hebben. Ging die eigelijk met pijn im mijn hart weg. ik wou hem eerst nog bewarenn voor reserve mengtafel.

Dus Chydo als je een leuke DJM600 vind voor een leuke prijs, gewoon doen!!!!!!!!!!!!!!
en dat geluid dat valt ook wel weer mee.
Laat je daar over zeker niet van de wijs brengen.
Een aantal jaar geleden had je geen DJM800 en toen kwam je alleen de DJM600 tegen
En de jaren daarvoor alleen Dateq en Rodec
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 26-05-2009 @ 08:13:27 (42%)
viva_la_bram    posted on 26-05-2009 10:00
Ik zou ook even kijken naar 2ehands andere mixers. Voor het bedrag wat jij in je hoofd hebt rond de 500 euro kan je 2ehands leuke mixers voor op de kop tikken die beter als de djm 600 of 400 zijn. Zou idd ook eens kijken naar de ecler nuo5 of een a&h 42/62, al weet ik niet of je de dubbele eq bij de 62 handig vind?
voltcontrol    posted on 26-05-2009 10:42
De voor- en nadelen van de 500/600 serie zijn genoemd, het is duidelijk dat sommigen daar over vallen, anderen niet. (Zoals de Chydo ook al opmerkte)

Mixers waar ik over aan het nadenken ben:

Allemaal nieuw en NIET 2ehands.
Ecler nuo 5 5
DJM 400
DJM 600 S
RELOOP RMX 40 DSP BLACK
  De Ecler Nuo5 heeft de beste bouwkwaliteit/features uit dit lijstje, ik zou het wel weten.. Winking my eye

En voor mezelf:
Ik heb kortgeleden een nieuwe (Ja) Urei 1603 voor 390 E gekocht.

Als ik deze aanbieding niet had gevonden had ik zeker een 2e hands Nuo4 gekocht.

Als ik effecten (/filter) nodig had gehad was het zeker een 2e hands Nuo5 (/Xone62) geworden.
User edit by voltcontrol on 26-05-2009 @ 10:49:03 (84%)
Illusion    posted on 26-05-2009 10:57
Poster: Mixt-Ape
Ik vind 2 kanalen ook echt wel te weinig... het geluid van de 600 is anders echt wel slecht! Ik zou voor iets anders kiezen!

Ik heb de DJM 400.

4 Aansluitmogelijkheden 2 x Phono 2 x CD. Het enige wat je hebt is dat je moet switchen op je channel. Kleinigheidje, maakt niks uit ja. Je kan alleen geen 3 of 4 spelers tegelijk afspelen.

De DJM is zeker een topper. Het is ook een persoonlijke mening wat je zelf lekker vind. Lees hier ook mensen die de 400 niet zijn bevallen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Tomazos    posted on 26-05-2009 12:26
Poster: voltcontrol
De voor- en nadelen van de 500/600 serie zijn genoemd, het is duidelijk dat sommigen daar over vallen, anderen niet. (Zoals de Chydo ook al opmerkte)

De Ecler Nuo5 heeft de beste bouwkwaliteit/features uit dit lijstje, ik zou het wel weten.. Winking my eye

En voor mezelf:
Ik heb kortgeleden een nieuwe (Ja) Urei 1603 voor 390 E gekocht.

Als ik deze aanbieding niet had gevonden had ik zeker een 2e hands Nuo4 gekocht.

Als ik effecten (/filter) nodig had gehad was het zeker een 2e hands Nuo5 (/Xone62) geworden.

inderdaad,
als ik moet kiezen tussen een Ecler of een Pioneer (djm 600), doe mij die Ecler nuo 5 dan maar:D,

dan mengpaneel is zooooo heerlijk!,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Stagiar    posted on 26-05-2009 15:55
Ik denk, Chydo. Dat je het beste naar een showroom kunt gaan en daar gewoon zoveel mogelijk probeert te testen.

Ik weet dat RJshop een ?rg mooie showroom heeft en ik _denk_ dat alle mixers daar wel te testen zijn. (vraag het gewoon eventjes via mail). Maargoed, Maastricht is een eind rijden dus dat is een ander verhaal Happy, laughing
Mixt-Ape    posted on 26-05-2009 20:05
Poster: Illusion

Ik heb de DJM 400.

4 Aansluitmogelijkheden 2 x Phono 2 x CD. Het enige wat je hebt is dat je moet switchen op je channel. Kleinigheidje, maakt niks uit ja. Je kan alleen geen 3 of 4 spelers tegelijk afspelen.

De DJM is zeker een topper. Het is ook een persoonlijke mening wat je zelf lekker vind. Lees hier ook mensen die de 400 niet zijn bevallen.

Ik vind het dan ook extreem leuk om met 3 decks te draaien...is zoveel leuker!!
Snoey    posted on 26-05-2009 22:40
Of een de linker tulp van de cdj op fader 1 en het rechter tulpje van de cdj op fader 2?
Chydo    posted on 26-05-2009 22:41
Super bedankt voor de reacties! Zitten echt hele fijne posts tussen waar ik weer iets van leer.
Ik heb mijn keuze gemaakt en het word een NIEUWE Ecler nuo 5 5. Ookal is niet iedereen het hier mee eens, toch bedankt voor alle moeite! Als alles mee zit ga ik deze week mijn eerste spelers ophalen, en dan rond 10 juni ga ik de ecler bestellenSmile

Nogmaals bedankt! ciaociao
Tekhead    posted on 26-05-2009 23:02
Tiesto vind ik nou niet bepaald een referentie wat betreft techniek
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Snoey    posted on 26-05-2009 23:09
Oow? welke DJ geeft dan nog meer een zelf georganiseerd concert over alle continenten van de wereld?
User edit by Snoey on 26-05-2009 @ 23:09:16 (1%)
tairip    posted on 27-05-2009 10:17
Poster: Snoey
Oow? welke DJ geeft dan nog meer een zelf georganiseerd concert over alle continenten van de wereld?

Ontopic nu maar weer het ging hier om de aanschaf van of een DJM600 of een DJM400!
(p.s. techniek heeft niets met marketing en pr te maken)
DJTruth    posted on 28-05-2009 19:10
Poster: Chydo
Vraagjes:

1.

Wat is het verschil tussen een djm 600 en een djm 600-s? Is is dat wel een betere mixer dan de verouderde 600? IS BEANTWOORD.

2.

Is de reloop RMX-40 DSP Black Fire Edition ook mogelijk als nieuwe mixer.

EDIT*

Mixers waar ik over aan het nadenken ben:

Allemaal nieuw en NIET 2ehands.
Ecler nuo 5 5
DJM 400
DJM 600 S
RELOOP RMX 40 DSP BLACK

Ik ben (nog) niet zo thuis met de Ecler nuo versie. Ik heb er nog geen ervaring mee dus daar ga ik verder geen oordeel over vellen.

Zoals boven mij gezegt is, kan de djm-600 beter met de computer communiceren. Hij heeft o.a. een record uitgang. En als je dat niet fijn vind werken. Prik je hem gewoon op je master (erbij) of op je booth. Als je op een feest staat zal je hem op je master (erbij) kunnen prikken. Want de XLR outs en de booth uitgang zijn dan warschijnlijk al in gebruik.

Ik blijf de djm-600 een echte super mixer vinden!

Tim

This is an old Topic

No new postings for 5.876 days.
 Post CommentThat would be 195.9 months
or a whopping 16.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

55 Users online: 23 Guests (32 Unknown)
Pages generated today : 16.468
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.223.220