Ik ben het met Jeroen eens.
Een DJ heeft maar één doel en dat is altijd hetzelfde gebleven: Het vermaken van publiek door het draaien van muziek.
De populariteit van DJ's, de technische vooruitgang en ook de in invloed die DJ's tegenwoordig uitoefenen op de muziekontwikkeling is enorm toegenomen.
Echter laat wel de motivatie af en toe nog eens wat varen bij de beginnende DJ.
Zoals jullie weten heb ik behoorlijk wat aan apparatuur gehad, (nu wat minder) maar ik kan net zo goed met twee Hifi CD spelers zonder pitch of cue en een mengertje het publiek prima vermaken, het is dan wel veelal oudere muziek die niet in gebeatmatched zal worden. En toch krijg ik hier een net zo grote kick van.
Enkele jaren geleden draaide ik op een feesje alleen maar singletjes uit de jaren 70-80, ook dit was super gaaf en zeer gezellig.
Kortom, ik merk dat vele het woord DJ koppelen aan alleen maar house, draaitafels en alleen maar beatmixen, terwijl het grootste publiek toch echt niet in de clubs en hoesefeesten komt.
Mijn idee is dus dat er nog veel staat te gebeuren qua techniek, en ja dat de draaitafel over een jaar of 10 definitief in de kast staat...naast de CDJ spelers.
De digitale geluid en beeld zal dan niet meer ronddraaien, maar gewoon op schijf staan.
Maarja, da's mijn idee dan....