Ben Liebrand : 6 CDJ-1000's (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 06-09-2005 17:48
At the Mixfreaks Party 2004 Ben surprised everybody by using 5 CDJ-1000's in his performance. Everybody was astonished. This year (2005) he really did something crazy !

He created a 60:01 minutes track (not a mix, but a single track). This track was burned on 6 different CD's, each CD holding only a few of the instruments. All discs combined and in sync will regenerate the original audio track.

3 of the 6 CDJ are led through an Alesis AirFX.

Pfoei.... I've only got 1 word for this R-E-S-P-E-C-T

Let the BASS be louder

What do you think about Ben Liebrand : 6 CDJ-1000's ??

Vote :   

LauW    posted on 06-09-2005 18:12
Dat is ff oefenen denk ik :P Echt te masterlijk 6 van die fabrieken
Nvie    posted on 06-09-2005 19:33
Benny Boy is incredible again...

Jammer dat hij me geen masterclass in mixing geeft Unhappy Winking my eye
wilum    posted on 06-09-2005 19:34
bese nelis..
1 topWinking my eye

GA OEFENEN:p:p:pWinking my eyeWinking my eyeWinking my eye:d:d:d
Nvie    posted on 06-09-2005 19:37
Poster: wilum
bese nelis..
1 topWinking my eye

GA OEFENEN:p:p:pWinking my eyeWinking my eyeWinking my eye:d:d:d

Nog meer oefenen Confused kan bijna niet Happy, laughing Wat ik wilde zeggen: een standaard of houvast van (zeg maar gerust) de Mastermixer met de hoofdletter M is mooi (heel erg mooi) meegenomen
wilum    posted on 06-09-2005 19:40
kost ook wat heb ik op een profesionele cursus site gelezen
Lukaz    posted on 06-09-2005 20:05
en hij gebruikt ze ook allemaal tegelijk?  lijkt me wel beeeetje onoverzichtelijk
Jorrit    posted on 06-09-2005 20:45
jep, onoverzichtelijk waarom?
Denk alleen niet dat je zon geintje met denons moet flikken, no offence, maar ik denk toch echt dat de overzichtelijkheid van pioneer spelers hier een must is...

Nvie    posted on 06-09-2005 20:47
en een djm 1000, als ik me niet vergis...
Jorrit    posted on 06-09-2005 20:51
klopt idd, ook superoverzichtelijk Winking my eye
DJ-Emotion    posted on 06-09-2005 21:21
Peoples, ik had deze text ook al op de galery geplaats maar ff een copy paste naar deze topic:

Correct, Dit is de DJM1000 en we hadden 4 CDJ1000MK2 Digitaal en 2 CDJ1000MK1 analoog aangesloten.
Ook had Ben zijn Alesis AirFX Effects meegenomen en demonstreerde met deze complete set zijn Modular 1 Project welke vorige maand bij Armin van Buuren in "A State of Trance" was uitgezonden.

Even een korte uitleg: Ben had 6 CD's opgenomen met elk een appart geluid/sq instrument. Vervolgens heeft hij e.a. in een bepaalde volgorde opgesteld en gestart waardoor er 1 track onstond van 1 uur. De geluiden werden tussen door bijgevoegd en bewerkt met behulp van de "Alesis AirFX". Een grandioos genot om naar te luisteren en te kijken! 
User edit by DJ-Emotion on 06-09-2005 @ 21:25:20 (5%)
DJ-Emotion    posted on 06-09-2005 21:23
Ik zal proberen of ik binnenkort een kort film fragmentje in AVI ter download kan zetten zodat je ook iets kunt horen en zien bewegen....
TheSupercrab    posted on 06-09-2005 21:37
wow, yes pls. zekker interesse in zoon filmpje..
PeterB    posted on 07-09-2005 09:44
Geen disrespect voor Ben Liebrand hoor, want hij snapt het allemaal perfect maar, wat is hier precies zo moeilijk aan?

De beste man heeft 6 cdtjes met exact hetzelfde tempo opgenomen. Weet precies uit zijn hoofd welk cdtje hij in welke situatie wanneer kan instarten. Pitch op nul, tot acht kunnen tellen en klaar is kees.

Het idee is op zich wel grappig, een grote cd sequencer, en er zit enorm veel studio voorwerk in, maar het is meer kennis van de tracks dan dat het mixtechnisch nu zo moeilijk is.
DavyJ    posted on 07-09-2005 13:33
6  WOW  

heb al moeite met 3

dat word dan nog veeeeeeeeeeel oefenen
MadSteven    posted on 07-09-2005 14:26
PeterB :

Tja, eerlijkgezegd heb ik ook zoiets van: de digitale multitracker bestaat al langer en als je echt wil kun je die ook door een DJM-1000 halen met alesis . 12-sporen moet lukken. En feitelijk zijn het 6 x 2 sporen en ik zou er niet verbaasd van zijn dat de stereosporen in feite gedupliceerde monotracks zijn ook en dus met 6-sporen voldoet.

Maar in feite is het daarna wel: wanneer laat je een spoor afspelen en wanneer niet? wanneer pas je een effect toe? En welke dan?

Hoe denken jullie anders dat Underwold  en the Chemical Brothers +- hun optredens doen?
Nvie    posted on 07-09-2005 16:31
Poster: PeterB
Geen disrespect voor Ben Liebrand hoor, want hij snapt het allemaal perfect maar, wat is hier precies zo moeilijk aan?

De beste man heeft 6 cdtjes met exact hetzelfde tempo opgenomen. Weet precies uit zijn hoofd welk cdtje hij in welke situatie wanneer kan instarten. Pitch op nul, tot acht kunnen tellen en klaar is kees.

Het idee is op zich wel grappig, een grote cd sequencer, en er zit enorm veel studio voorwerk in, maar het is meer kennis van de tracks dan dat het mixtechnisch nu zo moeilijk is.

Ik zeg altijd maar: als je het zelf niet kunt (maar wel geprobeerd hebt), is het moeilijk.
Tenminste... ik zie de meeste van ons dit niet zo snel na doen Winking my eye
Lead    posted on 07-09-2005 18:37
Als je 6 schuiven omhoog hebt staan moet je altijd blijven opletten. Zelfs als ik zelf zeker ben van mijn zaak en ik de derde schuif open gooi blijf je toch constant focussen of het allemaal wel goed gaat.

Gecombineerd met fiks effecten gebruik vind ik het een hele prestatie.

En ja auto rijden is ook gewoon gas geven en schakelen, maar slechts enkele schoppen het tot F1 coureur. En een F1 coureur moet alleen maar beter op blijven letten, ookal kent hij het parcours uit zijn hoofd.
Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 07-09-2005 20:07
Ik moet toch een beetje met PeterB mee gaan. Als het nu allemaal verschillende tracks zijn met verschillende tempo dan zou ik het ontzettend knap vinden.

Maar volgens mij staan alle tracks op dezelfde snelheid, pitch op nul en het enige wat je moet doen is weten welk effect op welke CDJ staat.

Ik wil niet zeggen dat dit een koud kunstje is, maar laten we niet overdrijven door te denken dat hij op 6 CDJ's staat te beatmatchen.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by W.i.M on 07-09-2005 20:13 (2%)
Lukaz    posted on 07-09-2005 21:07
idd,,
Lead    posted on 07-09-2005 22:10
Pitch niet allemaal op 0, er zat nog wel wat regelwerk in. En ik ben er niet bij geweest, maar ik weet zeker dattie ook nog normaal gedraaid heeft en in zijn setjes gebruikt hij er altijd sowieso 4.

Ik heb hem op andere plekken bezig gezien en da's toch een prestatie wattie staat te doen : 2 loops/tracks, een accapella en daar de volgende track in doormixen.... en dat in rap tempo achter elkaar. Happy, laughing

Maar ik ben er zelf niet bij geweest hoor, dus ik weet niet precies hoe de show eruit zag en hoe het klonk. Wellicht dat iemand die er wel geweest is hier iets over kan zeggen ?
Let the BASS be louder
MadSteven    posted on 03-10-2005 12:57
Ik hoop het wel, want met jouw uitleg kan haast iedere DJ die een CDJ1000 kan bedienen en die cdtjes heeft dit doen. Beetje overdreven, maar je snapt wat ik bedoel.

DJCaSE    posted on 05-10-2005 18:49
mmm, 6 cdj's

Daar heb ik maar een woord voor: sexy   lol

Neey, heb er alle respect voor als je met 6 cdj's kan mixen, maar zoals ik hierboven al heb gelezen, dit moet je niet met Denon Proberen want dat is een beetje te vol qua knopjes e.d....

sucksir    posted on 05-10-2005 22:19
Poster: DJCaSE
mmm, 6 cdj's

Daar heb ik maar een woord voor: sexy lol

Neey, heb er alle respect voor als je met 6 cdj's kan mixen, maar zoals ik hierboven al heb gelezen, dit moet je niet met Denon Proberen want dat is een beetje te vol qua knopjes e.d....

Niet met Denons proberen, hoor ik. Vergeet niet dat 1 Denon S5000 hetzelfde kan als met 1 Pioneer CDJ1000. Theoretisch gezien heb je dus maar 3 Denon S5000's nodig dus in feite is het dan helemaal niet bijzonder meer.

Als je de denonstyle kent en veel heb gespeeld met de Denon S5000 dan komt elke Denon-user tot de conclusie dat de Denon niet onoverzichtelijker is. Dat lijkt alleen maar zo in het begin als je ermee moet spelen. Als je thuis van die dingen heb staan en je leert ermee spelen dan heb je bij deze show dus genoeg aan 3 Denon S5000. Let wel op als je ze kent, want iedere Noob kan op CDJ-1000 draaien maar niet zomaar op de S5000. Zeker niet met de Alpha-track feature.

Mja dus niet zomaar dingen zeggen.
User edit by sucksir on 05-10-2005 @ 22:20:43 (1%)
DJCaSE    posted on 09-10-2005 01:19
Ik zeg zeker niet zomaar dingen!

Ik heb ze allebei uitgeprobeerd maar vind pioneer persoonlijk beter draaien, dit is de eeuwige Pioneer VS Denon discussie..

Heb hier op een ander forum ook weleens een hele discussie over gehad en we kwammen tot de conclusie dat pioneer en denon ongeveer gelijk liggen maar dat het een persoonelijke keuze is welke het beste mixt...

Lead    posted on 09-10-2005 12:07
En dat laatste is de volledige waarheid denk ik... Ze kunnen allebei een dot en het ligt aan de DJ met wat hij wil draaien :

Pioneer voor clean mixwerk of Denon als je van diepliggende functies en features houdt.
Let the BASS be louder

84 Users online: 12 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 29.342
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.637.093