Probleempje met HTML lay-out
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

HouseArrest    posted on 22-05-2009 11:59
Hallo mannen! (en vrouwen Winking my eye)

Ik ben op dit moment bezig met mijn nieuwe site.

Echter zit ik met een klein probleem. Vroeger wist ik alle html-codes nog een beetje uit mijn hoofd maar het is er een klein beetje uit.

Wanneer ik mijn lay-out (gemaakt en gesliced in Macromedia Fireworks) wil invoegen in de text-editor krijg ik het allemaal niet echt netjes. Er blijven ruimtes over tussen de slices (hspace en vspace) en ik krijg slices niet op de plek waar ik ze wil hebben.

Nu had ik voorheen een html-code waarmee ik plaatjes precies op een bepaalde plaats kon zetten ( x-aantal pixel vanaf boven en een x-aantal pixels vanaf links genomen). Zo kon ik mijn lay-out perfect in html zetten.

Echter kan ik deze code nergens meer vinden (ook niet op het web).

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

What do you think about Probleempje met HTML lay-out ??

Vote :   

mrmagix    posted on 22-05-2009 14:07
waarom werk je niet langs photoshop ? Het slices in photoshop is veel beter uitgewerkt dan in fireworks. Als je dan sliced in photo dan moet je selecteren dat je de slices in css wilt. Als je dit dan hebt gedaan kan je in dreamweaver simpel langs css je margins aanpassen of als je absolute positioneert kan je ze ook gewoon plaatsen langs x en y waarden.

Wat je ook moet doen is in een container werken. Dat helpt vaak al heel hard!
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
HouseArrest    posted on 24-05-2009 21:47
@ mrmagix

Bedankt voor je reactie!
Ik denk dat ik maar eens mijn lay-out in photoshop zal openen. Ik werk met Fireworks omdat ik hiermee gewend ben te werken. (overigens kan ik ook goed met photoshop omgaan).

Ik ga het proberen! Bedankt nogmaals!

Nvie    posted on 24-05-2009 22:35
margin-left en margin-top?
jannickv    posted on 24-05-2009 22:57
nee ik denk dat je bedoeld met div's met een absolute position

bv:
<div style="position: absolute;
left: 50px;
top: 50px;
width: 50px;
height: 50px;
border-top: 1px">afbeelding</div>
RoyBeware    posted on 24-05-2009 22:57
En valign=top? Of is dat het zelfde als margin? :$
jannickv    posted on 24-05-2009 23:05
Poster: RoyBeware
En valign=top? Of is dat het zelfde als margin? :$

valign kan worden gebruikt in een container (table en mss div weet ik niet zeker) en dit staat voor vertical-align, hierin heb je "top", "middle" en "bottom"

het staat gewoon voor waar je je tekst wil in een cel bv:

valign="top"
valign="middle"
valign="bottom"

margin is dan weer nog wat anders dat is hoe ver iets van de zijkant van een container moet staan. en heeft dus niks te maken met de verticale uitlijning verder

User edit by jannickv on 24-05-2009 @ 23:39:55 (66%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

117 Users online: 36 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 61.663
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.734.615