Vu-Meting Werkt Niet, Oplossing
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Seca    posted on 21-05-2009 19:59
Hey DJRCool

Mijn VU-Meting van mijn Rodec MX 180 MKIII heeft het begeven.
De VU-Meting werkt alleen nog maar voor een deel, een klein beetje vanboven.
Ik denk dat er gewoon een draadje ofzo los zit.
Ik weet niet wat de beste oplossing is, dit te laten maken of een aparte VU-Meting te kopen.
Weet hier misschien iemand raad?

Foto van mijn Rodec MX 180 MKIII ( Staat ook te koop voor maar 500? Btw Cool?):

Foto's van aparte VU-metingen:

Filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=-E6EJjQHCUo

P.S. Is het ook mogelijk om de aparte VU-meters zo in te stellen dat ik zowel PFL als master kan bekijken? Want anders kan ik niet kijken wanneer het ene liedje harder gaat als het andere wanneer ik inmix...

Offtopic:

Zelf gemaakte Vu-Meter ( Niet door mij )
http://www.youtube.com/watch?v=VEX2X_9-rCQ
Zalig! Cool

User edit by Seca on 21-05-2009 @ 20:12:32 (92%)

What do you think about Vu-Meting Werkt Niet, Oplossing ??

Vote :   

djjh    posted on 21-05-2009 20:15
ik denk dat je het het beste kan laten maken. je kunt met een aparte vu meter niet de pfl en master bekijken.
Seca    posted on 21-05-2009 20:17
Ik ben er net achtergekomen dat je toch zowiezo die aparte VU meting moet instellen op je mengpaneel, aangezien ik niet weet wanneer ik niet in het rood speel op mijn mengpaneel kan ik dit ook niet exact hetzelfde instellen bij de aparte VU-meter...
Lead    posted on 21-05-2009 20:22
Als een deel is uitgevallen kan dat een mankement zijn in de stip LED's. Dan is een reparatie goedkoop. Als er iets meer aan de hand is kan er een IC (deels) zijn doorgebrand. Meestal valt daar de prijs ook wel van mee, maar daar is iemand wel even mee bezig.

Sowieso denk ik dat reparatie de goedkoopste en beste optie is. Je hebt een goede mixer gekocht die dit zeker waard is Winking my eye
Let the BASS be louder
Tekhead    posted on 21-05-2009 20:48
seca, je woont in Antwerpen, en Rodec wordt gemaakt in Antwerpen, ga ff naar de rodec fabrikant, en die kan je alle info en prijs geven, is zo gefixt, en zoals Lead opmerkt, deze is het altijd waard
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 21-05-2009 @ 20:49:06 (33%)
Mixt-Ape    posted on 21-05-2009 22:20
Ik zou 'm ook laten repareren. Denk niet dat je hem makkelijk verkocht krijgt met dit mankement. Alleszins succes ermee!
Seca    posted on 21-05-2009 22:33
Tekhead,

Ik heb mij laten wijsmaken dat de fabrikant echt doorvraagd qua prijs?voor reparaties.. Werkuren en al die dingen. Volgens mij is het laten repareren door de fabrikant toch wel redelijk kostelijk. Ik kan er natuurlijk eens achter horen, bedankt!
Tekhead    posted on 21-05-2009 22:43
Als je hem naar een rodec dealer brengt wordt hij ook doorgestuurd naar Rodec, en dan heb je een tussenpersoon meer die ook nog een centje moet hebben aan die reparatie. Als het een ledje is dat stuk is zal hij wss gratis hersteld worden
Seca    posted on 21-05-2009 23:32
Heb je enig aankoopsbewijs ofzo nodig? Want die heb ik niet meer liggen...
Tekhead    posted on 22-05-2009 00:16
Als hij nog in Garantie is dan wel, anders normaal niet, of de fabrikant moet het raar vinden dat je rechtstreeks naar hen komt, en niet naar de winkel gaat.
Seca    posted on 22-05-2009 00:19
Kan ik daarvoor bij Arton, of Rotghiers ( of hoe die zaak ook noemt ) binnenspringen?
( Misschien dat jij dat weet aangezien je zelf van Antwerpen bent Winking my eye )
User edit by Seca on 22-05-2009 @ 00:20:05 (1%)
Seca    posted on 22-05-2009 09:20
Antwoord van Rodec:

Beste Dries,

Wij doen uiteraard ook alle reparaties op RODEC, je kan daar direct voor bij ons terecht.
Herstelling zal waarschijnlijk meevallen, maar we kunnen geen raming geven als het toestel niet bij ons is.Werkuren kosten 40.00? per uur + btw, onderdelen worden gewoon afgerekend. Vermist het niet over SMD printen gaat kan er vrijwel altijd op componentbasis hersteld worden dus onderdelenprijs is dan laag.

Met vriendelijke groet,
Marc
Tekhead    posted on 22-05-2009 11:55
Poster: Seca
Kan ik daarvoor bij Arton, of Rotghiers ( of hoe die zaak ook noemt ) binnenspringen?
( Misschien dat jij dat weet aangezien je zelf van Antwerpen bent Winking my eye )

Idd, je kan hem binnen brengen bij Arton, in de St.Katelijnevest te Antwerpen, of Rotthiers, in de Minderbroedersrui, beide zijn Rodec verdeler, hoewel ik verkies rechtstreeks naar rodec te brengen, anders neem Rotthiers maar
Seca    posted on 22-05-2009 14:11
Voor de geintereseerden die graag de kostprijsraming zouden willen weten:

Zonet gevraagd aan de officiele Rodec Firma hoeveel het toch ongeveer zou kunnen kosten voor de VU-meting te laten maken, en ik was aangenaam verrast.

"Dries,
Duboisstraat 50, 2060 Antwerpen, of via een van onze dealers.
Raming kost 20.00? + btw, als je laat herstellen is dat in de prijs inbegrepen.
Mvrgr,marc"
skyline643    posted on 22-05-2009 15:53
Voor die prijs kun je het idd niet laten. Prachtmixers die MX-180mk3's. Mocht ik jou zijn, ik zou hem houden!

Ik heb zelf de BX-14 en die geeft geen uitlezing?van het mastersignaal op de VU-meter?(enkel wanneer er een PFL knop is ingedrukt). Ik zou graagwillen weten of de mogelijkheid bestaat om dit aan te passen. Wanneer niks ingedrukt is, dat da, het mastersignaal weergegeven wordt. Iemand een idee of dit zelf te doen is?
Seca    posted on 22-05-2009 20:06
Ik wil hem niet houden, omdat ik reeds een Ecler MAC 70I heb, en die Rodec staat hier ook maar te staan. Hij gaat weg voor de spotprijs van 500?, eerst = eerst :p Deze gaan normaal de deur uit voor 650?+/-. Ik kan dit geld goed gebruiken voor Serato te kopen Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.955 days.
 Post CommentThat would be 198.5 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

396 Users online: 290 Guests (106 Unknown)
Pages generated today : 48.586
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.741.977