Beatmatch probleem (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Dariox    posted on 20-05-2009 16:34
Ben nu al tijdje bezig met dj'en en bezig met beatmatchen nu , alleen een groot probleem. Wanneer ik de 2 tracks hoor op mijn Hoofdtelefoon kan ik niet echt een onderscheid maken tussen de 2. Soms hoor ik het totaal niet goed , kan dit aan mijn hoofdtelefoon liggen? Heb een synq HPs2 nu , maar vind die niet zuiver klinken. Ik heb gelezen dat een sennheiser HD25 goed is van geluid , zou het hiermee al een stuk oplossen om tracks beter te onderscheiden?

What do you think about Beatmatch probleem ??

Vote :   

timmy90    posted on 20-05-2009 16:37
die sennheiser is zeker een zeer goede hp waar je inderdaad al een groot verschil mee gaat horen in geluid,
of dat het beatmatch probleem kan oplossen?
dat weet ik nu niet zeker, gaat wel beter draaien, maar het probleem oplossen daar twijfel ik en beetje aan.
normaal staat er op je mengpaneel een regelaar dat je het geluid dat door de boxen komt harder hoort, of dat wat je voorbeluisterd, probeer daar wat mee te spelen anders...

greetz
Dariox    posted on 20-05-2009 16:38
Dat weet ik met een goede HP zal ik niet direct perfect kunnen beatmatchen , maar ik zal de tracks wel beter uit elkaar kunnen onderscheiden denk ik. Want de kwaliteit van die hps vind ik maar bagger
timmy90    posted on 20-05-2009 16:40
kheb hem zelf ook gehad, hoe beter de hp kloinkt, hoe minder dof de bass klinkt, en dan is de kans al veel groter om ze te onderscheide aangezien je de details beter hoort,
daar geen twijfel over, heb nu ook de sennheiser hd 25 II, zalige hp!
DjVictorF    posted on 20-05-2009 16:41
Je moet anders even je boxen op oorhoogte zetten! Ik denk dat je dan wel wat meer hoort! Maar het kan ook dat je het geluid van de boxen te hard hebt dat je niet kan horen wat je op je hp afspeelt!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Dariox    posted on 20-05-2009 16:41
Die is wel erg duur , maarja als me dat kan helpen... Ik kan wel al aardig beatmatchen maar soms word het echt lastig door die hp die erg dof is
Winston    posted on 20-05-2009 16:46
Het ligt waarschijnlijk niet aan de koptelefoon, maar nog steeds aan jou.

Check ook de topic in de links:

Hoe beatmatchen

Wie kan mij helpen leren mixen

Beatmatchen, langzamer of sneller

Beatmatchen

Goed beatmatchen leer je op

Beatmatch hulp
Tic Toc
JollyJunkie    posted on 20-05-2009 16:47
Ken je de functie Split Cue, dan hoor je aan de ene kant van je HP de ge-cuede track, en aan de andere kant je master, als je dan nog geen onderscheid kan maken...

Maarja ik heb geen idee of je mixer die functie heeft
Winston    posted on 20-05-2009 17:00
Een goede headphone is belangrijk om zuiver te beatmatchen. De Synq staat niet echt bekend als een bagger headphone, zolang je het niet luid draait.
Als?het gewoon met 1 track bagger klinkt is er wel iets mis met de headphone.?Dan moet je nog langer oefenen. Anders moet je wel naar een betere headphone uitkijken.

Edit: je speakers moeten ook goed klinken natuurlijk.
Tic Toc
User edit by Winston on 20-05-2009 @ 17:06:00 (20%)
JollyJunkie    posted on 20-05-2009 17:19
Neeeeeeee,
Heb je het nou het dubbele topic helemaal leeggemaakt?
Niet slim, nou kan niemand er meer ind us kan hij (volgens mij) ook niet gesloten worden, zo'n probleem was er al een keer...

Tip: Volgende keer meot je even op de topicreport knop drukken bovenin, zodat de mods hem dicht kunnen gooien/verwijderen, voor meer uitleg zoek even in de search functie op topicreport.

Mijn excuses, ik zie net jouw dubbele topic, geen idee van wie die lege dan is...
User edit by JollyJunkie on 20-05-2009 @ 17:35:10 (22%)
Tomazos    posted on 20-05-2009 17:30
wat je zegt dat je het niet kan onderscheiden.. is gewoon oefenen..

ook moet je jezelf niet aanleren om via je koptelefoon te mixen, maar 1 op je oor, en 1 oor naar de speaker.. werkt veel sneller en makkelijker
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Winston    posted on 20-05-2009 17:58
Ik heb nog een algemene tip die misschien niet direct met beatmatchen heeft te maken. Ik leer nu iemand beatmatchen en merk dat hij heel lange overgangen doet voor zijn niveau met trainwreck na trainwreck als gevolg. Hetzelfde deed ik ook toen ik in die fase zat.
Het is natuurlijk slim om in je headphone de tracks zo lang mogelijk gelijk te laten lopen als oefening. En er zijn DJ's die nummers zonder computerhulp of hoorbare correcties?2 minuut in sync laten lopen.

Maar hou je overgangen extreem kort en simpel als je beatmatching nog niet echt onder de knie hebt. Het lukt je binnen een uur om nummers 8 beats gelijk te laten lopen en een week voor 16 beats. Dan klinkt het lekker als je de lengte van je overgangen hierop afstemt.

Je kunt dan eigenlijk maar 4 soorten overgangen doen: de straight cut, de bass cut, de reverse bass cut en de bass swap.

Dan klinkt meestal alles lekker voor een beginner en kun je eigenlijk al voor publiek draaien zonder dat je beatmatching?skills geweldig zijn. En het belangrijkste: je blijft gemotiveerd om te leren beatmatchen, want er zijn geen trainwrecks meer voor je denkbeeldig publiek.
Tic Toc
User edit by Winston on 20-05-2009 @ 18:08:47 (38%)
Nood    posted on 20-05-2009 18:40
Als ik mijn tracks niet goed kan onderscheiden in mijn HP dan draai ik de mid's of de low's wat bij of weg.
Als dat nog niet ideaal is dan speel ik met de cue select knopjes, om de 4 tijden switch ik van het ene liedje naar het andere in mijn HP. Alles behalve ideaal maar soms gaat het niet andersWinking my eye
x-ample    posted on 20-05-2009 20:58
In mij ogen heeft het ook te maken met het feit dat je oren er nog aan moeten wennen om het totaal van elkaar te onderscheiden..

Daarnaast mixt het vind ik persoonlijk veel fijner door alleen de track te beluisteren die wilt inmixen.
Maar dat is persoonlijk.

Het heeft even nodig maar na verloop van tijd hoor je het al gelijk na een 1/2 seconde of iets goed loopt of niet Happy, laughing
Winston    posted on 20-05-2009 23:45

Sync DJ headphone HP.S2
Specifications
feature Transducers:High Power Drivers D=50mm
feature Magnet type: Neodymium
feature Frequency response: 15-22.000 Hz
feature Sensitivity: 101dB (+/-3dB@1kHz)
feature Impedance: 29 ohm (+/-15%)
feature Maximum Power: 1000mW
feature Cable length: 3m curled type
feature Plug: 90? angled 3,5/6,3mm screw type Jack
feature Headband: Adjustable, soft vinyl covered
feature Ear Cushions: Soft vinyl covered foam
feature Accessories: 1 extra 3,5mm to 6,3mm adapter + pouch
feature Weight: 280g

Best wel goede headphone, zeker voor de bedroom DJ. Zet je volume van je main speakers niet te luid, dan hoeft de headphone ook niet te luid en klinkt het goed genoeg om te beatmatchen, zeker voor de beginnende DJ.

Onderscheid tussen de nummers kunnen maken ligt echt meer aan jezelf dan de headphone.

Volg al de tips op over zowel de procedure om een track te beatmatchen, als de tips om het leren te vergemakkelijken en te versnellen. Maar uiteindelijk leer je het eigenlijke onderscheiden alleen maar door veel te oefenen.
Tic Toc
Roov    posted on 21-05-2009 00:03
Zorg ook dat je je nummers goed kent zodat je ze herkent en zo beter uit elkaar kan houden
Saskia    posted on 21-05-2009 11:06
Poster: Tomazos
wat je zegt dat je het niet kan onderscheiden.. is gewoon oefenen..

ook moet je jezelf niet aanleren om via je koptelefoon te mixen, maar 1 op je oor, en 1 oor naar de speaker.. werkt veel sneller en makkelijker

Dit doe ik zelf ook en werkt beter dan dat ik de koptelefoon helemaal opzet.
Heb je het al eens met een andere koptelefoon geprobeerd?
erikselhorst    posted on 21-05-2009 19:04
Je hebt 2 manieren om de 2 verschillende tracks te onderscheiden; ?f via de bass ?f via de high. Bij de ene plaat is het makkelijker om de bass gelijk te laten lopen, bij de andere is het makkelijker om de high gelijk te laten lopen. Dit is afhankelijk van de track en je eigen voorkeur. Ik heb zelf geen vaste methode om hier tussen te kiezen. Gewoon kiezen wat het makkelijkst voor jezelf is.
Daarnaast is het makkelijk om de split cue (of een dergelijke functie) te gebruiken op je mixer. Iedere fatsoenlijk (ook goedkope) mixer heeft zo'n functie. Wanneer je matched, kun je wat klooien met de split cue balans op je koptelefoon. Om op deze manier de?ene track harder te laten klinken dan de ander, over je koptelefoon.?Dit moet zelfs bij goedkopere koptelefoons werken.
User edit by erikselhorst on 21-05-2009 @ 19:05:30 (12%)
Mixt-Ape    posted on 21-05-2009 19:35
Het is volgens mij echt gewoon kwestie van gewoonte. In het begin had ik dit probleem ook...na een tijd worden je oren getraind en lukt het vanzelf.
harveyaldante    posted on 21-05-2009 21:21
ik heb niet alle reacties gelezen maar het is ook wel belangrijk dat je tracks op dezelfde gain zitten
verder weet ik niet wat voor een mixer je hebt maar op mijn mixer kan ik switchen tussen de 2 dus heb ik de master (in mijn hp) wat zachter staan en de cue (track die wordt ingemixed) wat harder
voor de rest ligt het niet aan je koptelefoon of je bter kan beat matchen want ik heb leren beatmatchen met oordopjes Happy, laughing
Tomazos    posted on 22-05-2009 04:15
Poster: Saskia

Dit doe ik zelf ook en werkt beter dan dat ik de koptelefoon helemaal opzet.
Heb je het al eens met een andere koptelefoon geprobeerd?

beat mixen deed ik eerst altijd met koptelefoon op.. maar vaak word het 1 groot geroesemoes.. dus daarom met 1 oor mixenHappy, laughing, alleen loopjes maken doe ik vaak nog met koptelefoon helemaal op,

met alle koptelefoon kan het,
werk zelf met een:

Sony mdv700 (ofzo)
stanton 2000
pioneer hdj 2000

kan met allemaal Happy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
ArCee    posted on 24-05-2009 05:16
Niet kunnen beatmixen of gewoon dat het nog niet lukt en denken dat het alleen aan een KT ligt is wel erg gemakkelijk.
b-shock    posted on 24-05-2009 20:13
Misschien zijn de liedjes qua volume niet gelijk? ik weet niet. Misschien heeft de plug waar de Headphone inmoet stof binnen gekregen? Tip: Altijd afdekken!
djmarcelm    posted on 02-06-2009 21:10
is puur aanwennen en jezelf aanleren om 2 stukken muziek uit elkaar te houden
als er 2 tracks draaien hoor ik gelijk welke ritme van welke nummer is en wat langzamer of sneller loopt

is puur trainen en trainen

split que is best handig en zeker als je in een discotheek staat die echt groter is en waar een vertraging op de frontset staat dan mag je anders echt je monitoring goed hard zetten of gewoon lekker rustig op de split waar je zelf je volume kunt bepalen

kan niet anders zeggen dan trainen trainen en trainen tot je het licht ziet en dan weet je niet anders meer
is net autorijden of op de fiets

succes Winking my eye
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
defam    posted on 02-06-2009 23:25
Platen/cd kennis en gevoel voor de beat hebben...als ik nieuwe platen koop luister ik ze altijd 2a3 x voordat ik er mee ga mixen! Ik doe dan met de pitch in 0 en dan ga ik er een beetje mee spelen zodat je een beetje de snelheid van de beat kan ?bepalen, en weet waar de breaks oid komen...
T is echter een kwestie van geduld en oefenen! Cool?
Niemand leert t in 1x, je bent echt niet de enigste!!?Cool
T_G    posted on 02-06-2009 23:31
Poster: Winston
Het ligt waarschijnlijk niet aan de koptelefoon, maar nog steeds aan jou.

Check ook de topic in de links:

Hoe beatmatchen

Wie kan mij helpen leren mixen

Beatmatchen, langzamer of sneller

Beatmatchen

Goed beatmatchen leer je op

Beatmatch hulp

Geweldige Tip, die links hierboven!

Maar het is ook een kwestie van je muziek en de snelheid kennen, beatmatchen is niet moeilijk je moet het alleen weten!

In ieder geval Good Luck!
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G

42 Users online: 6 Guests (36 Unknown)
Pages generated today : 11.589
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.010.929