Ervaring met Numark X9
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Crazy    posted on 19-05-2009 22:22

Beste DJR leden,

ik ga binnenkort voor mijn neefje (12) een beginnerssetje kopen,
namelijk 2x CDJ-800MK2 en een eventuele Numark X9.
Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring met de Numark X9, want qua prijs/aanbod lijkt hij me niet zo slecht.
De mixer kost 299,- bij diverse webshops, er zitten ook effecten e.d op.
Is dit een goede beginnersmixer en zou die zeker een jaar/2 jaar meekunnen?

Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft.
Bedankt.

P.S

Admins, dit topic heeft zich per ongeluk vermenigvuldigd. Kunt u de andere misschien sluiten?
Bedankt.
User edit by Crazy on 19-05-2009 @ 22:27:04 (24%)

What do you think about Ervaring met Numark X9 ??

Vote :   

Twello    posted on 19-05-2009 22:27
ik kan me herrineren dan dit de Numark DXM-09 met een betere look is... schijnt een goed ding te zijn! de looks zijn er zeker op vooruit gegaan.

Zoek anders wat reviews van de DXM-09
Winston    posted on 19-05-2009 22:35
Numark x9 mixer bovenaanzicht

Specificaties:
- 3 kanaals digitale DJ mixer
- 24-bit, digitale mixer met Alesis technolgie
- digitale effecten processor met 12 gesynchroniseerde effecten en wet/dry control.
- effecten: vocoder, tape echo, echo, flanger, phaser, filter, twee soorten reverbs en meer
- ingangen: 3 phono/line schakelbare (RCA), 3 standaard line (RCA), 2 microfooningangen (1/4")
- uitgangen: gebalanceerd (1/4", master (RCA), booth (RCA), record (RCA), headphone (1/4" stereo)
- D-type digitale crossfader met reverse en continue verstelbare slope control
- microfoonkanaal met gain, equalzer, aan/uit schakelaar en aux ingang
- driebands draaibare tot -DB equalizer, en gain op ieder kanaal
- dubbele driebands kill schakelaars
- mini-crossfader cueing

Mooie mixer. Zeker leuk om mee te beginnen. Ik heb geen ervaring mee. Maar mijn 3 kanaals Numark mixer in dezelfde prijsklasse gaat al ca. 5 jaren mee en nu pas probleempje met een fader. Links wordt geluid zachter.
Tic Toc
Crazy    posted on 19-05-2009 22:44
De spec's leken mij ook wel goed ja, zo goed voor dat geld dat ik het een beetje wantrouwde. Maar ik zal de gok wagen en deze mixer voor 'm kopen.
Bedankt!
Winston    posted on 19-05-2009 22:55
Nou, je neefje heeft mazzel met zo een oom.

Maar Numark heeft echt een goede reputatie. Het is eigenlijk mijn lievelingsmerk. Alleen de lay out van hun cd players vindt ik niet zo geweldig. De iCDX wordt al beter en het controller gedeelte van de NS-7 mogen ze van mij copieren naar hun cd players.

Dat zou mooi passen bij deze mixer.
Tic Toc
Crazy    posted on 19-05-2009 23:50
Poster: Winston
Nou, je neefje heeft mazzel met zo een oom.

Maar Numark heeft echt een goede reputatie. Het is eigenlijk mijn lievelingsmerk. Alleen de lay out van hun cd players vindt ik niet zo geweldig. De iCDX wordt al beter en het controller gedeelte van de NS-7 mogen ze van mij copieren naar hun cd players.

Dat zou mooi passen bij deze mixer.

Ghehe, ik wil mezelf niet echt een oom noemen hoor, ben zelf pas 15. Maar hij vindt het DJ-en ook erg leuk, maar heeft het geld er niet voor.
Dus kwam ik met het briljante idee het voor hem te betalen.

Ik wou eerst de CDJ-400 voor hem kopen, maar persoonlijk leek ons de 800 toch wat beter. Dus die komt bij de mixer te staan.
User edit by Crazy on 19-05-2009 @ 23:53:21 (1%)

This is an old Topic

No new postings for 5.958 days.
 Post CommentThat would be 198.6 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

346 Users online: 242 Guests (104 Unknown)
Pages generated today : 47.950
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.741.341