Goede VST gezocht!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Remote    posted on 19-05-2009 17:12
Hey,

Ik zoek een goede VST voor fruity loops 6, eentje die makkelijk en duidelijk te gebruiken is voor een beginner zoals mij maar waar wel mooie sounds en kicks nzo mee te maken zijn. Iemand suggesties?
User edit by Remote on 19-05-2009 @ 17:14:36 (7%)

What do you think about Goede VST gezocht! ??

Vote :   

Kessler    posted on 19-05-2009 17:23
Ik ben ook een beginnen dus misschien heb ik het?mis, maar voor kicks en andere geluiden zoals melodien heb je verschillende VST's nodig
tairip    posted on 19-05-2009 17:27
Doe het eens met de 3xOSC die standaard in FL zit! Winking my eye Daar kan je kick en melo mee maken. Eigenlijk wel met bijna elke VST/ synth.

Het heeft namelijk te maken met welke vorm je Oscillileerd en wat je daar mee doet. Moeilijk uit te leggen!
Remote    posted on 19-05-2009 17:33
Ik heb ook Vanguard erin zitte en draai maar aan die knopjes maar heb geen benul waarvoor ze allemaal dienen. Cool
tairip    posted on 19-05-2009 17:45
Poster: Remote
Ik heb ook Vanguard erin zitte en draai maar aan die knopjes maar heb geen benul waarvoor ze allemaal dienen. Cool

Haha... verdiep je dan eens meer in de materie. Winking my eye
Ridalio    posted on 19-05-2009 17:58
Voor melodi?n vind ik reFX Nexus wel een hele fijne VST.
Heeft veel verschillende geluiden voor veel verschillende muziekstijlen.
Prozei    posted on 19-05-2009 18:19
Maar nexus is gewoon een grote preset doos.
Echt voor mensen die te lui zijn om zelf wat te proberen.
Van nexus leer je niet echt wat.
Beter je tijd in een normale vsti steken.
Stagiar    posted on 19-05-2009 20:05
Poster: Prozei
Maar nexus is gewoon een grote preset doos.

Echt voor mensen die te lui zijn om zelf wat te proberen.

Van nexus leer je niet echt wat.

Beter je tijd in een normale vsti steken.

Nexus is een van de makkelijkste bakken om mee te beginnen, ja het klopt dat het gewoon allemaal presets zijn en de helft van de melodieen zullen je ook bekend in de oren klinken, maar op deze manier is wel erg veel te leren over het toepassen van effecten en dergelijke.
Rob Papen's Albino 3 is ook een veelgebruikte en doet ook zeker niet af aan de rest, zitte erg veel gave geluiden in de op zoveel manieren te tweaken zijn dat het eigenlijk zo goed als eindeloos is Happy, laughing
Succes ermee!
tairip    posted on 19-05-2009 20:29
Poster: Stagiar

Nexus is een van de makkelijkste bakken om mee te beginnen, ja het klopt dat het gewoon allemaal presets zijn en de helft van de melodieen zullen je ook bekend in de oren klinken, maar op deze manier is wel erg veel te leren over het toepassen van effecten en dergelijke.

Rob Papen's Albino 3 is ook een veelgebruikte en doet ook zeker niet af aan de rest, zitte erg veel gave geluiden in de op zoveel manieren te tweaken zijn dat het eigenlijk zo goed als eindeloos is Happy, laughing

Succes ermee!

Ik wou even kwijt dat je melodie en geluid (sound) niet doorelkaar moet halen.
Prozei    posted on 20-05-2009 00:29

ik vindt vanguard geen goede vst om mee te beginnen.
denk dat circle wel een mooie vst is om meet te beginnen.
circle is goed overzichtelijk en laat ook duidelijk zien wat je aan het doen bent.

voor een gratis vst is?genesis aan te raden.
http://www.youtube.com/watch?v=t-32RY7UhNo

dit zijn 2 vst's waar je de basic's wel mee kan leren
maar toch ook heel uit gebreid zijn.
Prozei    posted on 20-05-2009 00:29

ik vindt vanguard geen goede vst om mee te beginnen.
denk dat circle wel een mooie vst is om meet te beginnen.
circle is goed overzichtelijk en laat ook duidelijk zien wat je aan het doen bent.

voor een gratis vst is?genesis aan te raden.
http://www.youtube.com/watch?v=t-32RY7UhNo
filmpje is van Ummet Ozcan een topper in het maken van?sound.

dit zijn 2 vst's waar je de basic's wel mee kan leren
maar toch ook heel uit gebreid zijn.
Mod edit by Prozei on 20-05-2009 00:31 (12%)
Hardshort    posted on 20-05-2009 00:29
Ik zou je sylenth aan willen raden, die is redelijk goedkoop en heel veelzijdig.

Hij is via www.lennardigital.com?te verkrijgen dat is ook de site van de maker zelf.Nexus is ook echt een aanrader maar wel een stukje duurder maar dan krijg je ook wel meer.
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Prozei    posted on 20-05-2009 00:49
Poster: Hardshort
Ik zou je sylenth aan willen raden, die is redelijk goedkoop en heel veelzijdig.

Hij is via www.lennardigital.com?te verkrijgen dat is ook de site van de maker zelf.Nexus is ook echt een aanrader maar wel een stukje duurder maar dan krijg je ook wel meer.

sylenth idd veelzijdig maar voor een beginner Cool
en nexus is alleen leuk voor?een?preset klikker.
ken je net zo goed een sample pack kopen.

voor een beginner moet gewoon duidelijk zijn wat er met een geluid gebeurd.
gewoon om te leren wat een decay knop doet. en het verschil tussen een sine en een saw is.
een amp env en een filter env. bevat beide de zelfde knoppen maar ze doen toch geheel iets anders.
dit zijn gewoon dingen die je kan leren met een simpele vst.

dit is de reden dat ik sylenth geen goede vst vindt voor een beginner.

al weet je waarvoor alles dient en wat het doet zou je uit de 3x osc van fl de zelfde sound kunnen halen als een vst als?sylenth.

Mod edit by Prozei on 20-05-2009 00:54 (13%)
DJTimothyDutchh    posted on 20-05-2009 00:50
ik raad je Inderdaad Nexus aan,

Of predator
Lead    posted on 20-05-2009 01:43
Poster: tairip
Ik wou even kwijt dat je melodie en geluid (sound) niet doorelkaar moet halen.

En dat is het met die Nexus. Je kunt er geluiden uit halen en appregiators. Melodien maak je met geluiden en daarvoor kun je je flink uitleven op het ding. Ter ondersteuning zijn sommige appregiators mooi... Maar je kunt ook van een bestaande sound een apregiator maken waarbij je de octaafvariatie, snelheid en rhythm zelf kunt bepalen.

En ja er zitten veel dingen standaard in, maar door de vele instelmogelijkheden is de kans dat je iets maakt wat anderen er niet uit halen groot...

Als je maar veel expirimenteert. En daar gaat het eigenlijk bij iedere plugin om. De standaard presets zijn leuk als voorbeeld, maar die gebruik je natuurlijk nooit zoals ze uit de doos komen mag ik aannemen Winking my eye Door uit te gaan van een standaard geluid wat bevalt kun je het fijn-tunen naar je eigen voorkeur.
Let the BASS be louder
Lead    posted on 20-05-2009 01:50
Maar laten we in het bestaande 'List your VST' topic doorgaan.

Let the BASS be louder

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

166 Users online: 92 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 9.101
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.702.492