Songfestival, kappen of niet (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 16-05-2009 15:48
Laat ik voorop stellen dat ik er helemaal niets, maar dan ook werkelijk niets mee heb, met dat hele festival niet, maar het is wel weer frapant dat alle voormalig Oostbloklanden momenteel weer alle punten aan elkaar geven? Als jij mij er zoveel geeft, dan krijg je er van mij zoveel terug? Wat dat aangaat hebben ze zich netjes aan de vooraf gemaakte afspraken gehouden.

We spelen dus al jaren geen rol van betekenis meer door deze vorm van vriendjes politiek. Waar doe je het nog voor vraag ik mij af, het kost klauwen met geld om niets? Misschien maar eens kijken wat het doet als we een goede dance act in sturen? Van Buuren of Tiesto goes songfestival? Cool?(alhoewel ik vermoed dat beide heren bedanken voor de twijfelachtige eer) Cool

What do you think about Songfestival, kappen of niet ??

Vote :   

justjustin    posted on 16-05-2009 15:59
Dat blijft een moelijk onderwerp, Hou er ook rekening mee dat tot 15 jaar geleden alle westerse landen op elkaar stemde!

Ik zou zowat zeggen dat ze gewoon moeten beginnen met een Vakjury!
Esmee    posted on 16-05-2009 15:59
ik kijk het niet, 1 groot onzin gedoe, geen leuke liedjes naar mijn smaak. Dus vanmij mag t afgeschaft worden, ik mis het toch niet, kwam er vrijdag ook pas achter dat het toen al geweest was.
Dj_Fantasy    posted on 16-05-2009 16:06
Ik heb er vroeger niet naar gekeken, kijk er nu niet naar, zal er nooit niet naar kijken.
Vindt het allemaal 1 grote media hype.

Landen zouden beter hun geld in de crisis steken deze tijd, dan in dat "stomme" songfestival...
dj2dj.nl
ArCee    posted on 16-05-2009 16:11
Misschien iets van: Oostblok festival met 8 winnars, Europees festival met 8 winnaars en die 16 gaan de finale in? Raar dat vele (inclusief ik) het niet boeit en negatief zijn, terwijl vele wel met deejay wedstrijden meedoen (in feite een deejay festival). Die worden ook in grote lijnen opgezet voor de commercie??Echt niet omdat ze op zoek zijn naar nieuw talent, deejays genoeg in Nederland.
User edit by ArCee on 16-05-2009 @ 16:12:07 (9%)
Esmee    posted on 16-05-2009 16:16
nee hoor, dj's zijn geinteresseerd in hun muziek. Andere mensen in hun smaak, bijvoorbeeld het song festival.
tom-j    posted on 16-05-2009 16:27
Poster: Esmee
nee hoor, dj's zijn geinteresseerd in hun muziek.

de meeste (gelukkig!!) wel, maar je hebt helaas ook mensen die het puur en alleen voor de fame doen..............
Saskia    posted on 16-05-2009 16:52
Songfestival heb ik zelf wel vaak gekeken, en ja de oostblok-landen stemmen steeds op elkaar. Maar je ziet dat het in nederland ook steeds een hele hype is ook al gaat Nederland niet door. Van te voren is iedereen altijd enthousiast.
Van mij mag Nederland mee blijven doen, verder geef ik er zelf vrij weinig om.
Snoey    posted on 16-05-2009 18:43
Top artiesten zoals Tijs en Armin gaan niet meedoen, als ze verliezen is dat hele negatieve publiciteit. Het is een leuke manier voor B/C artiesten om wat bekendheid op te doen, ze hebben niks te verliezen.

Volgend jaar dus Dries Roelvink voor het songfestival :D
www.soundcloud.com/ten-hooven
Esmee    posted on 16-05-2009 19:28
@ arcee,
als jij jezelf nou eens instuurt met een goeie echt hollandse dance act?
mocht je doorbreken kent meteen heel Nederland je:D
DJDenz    posted on 16-05-2009 19:59
en mocht je niet doorbreken.. het was te proberen.
maar als je "de toppers" naar een songfestival stuurt dan weet je van te voren dat ze er meteen uit liggen. Respect voor John Marks voor het maken van de track Shine Cool
Snoey    posted on 16-05-2009 20:09
Eric van ?Tijn? had er een mooi stukje over geschreven in de Metro.
www.soundcloud.com/ten-hooven
D-Zone    posted on 16-05-2009 20:17
Dat het Songfestival voor 90% bestaat uit vrienjesstemmen is niets nieuws... Dat zien we al 10 jaar tussen Belgie en Nederland... Hoe lang zou het geleden zijn dat we elkaar zelfs niet ??n puntje gegeven hebben? Nu de Oostbloklanden erbij zijn stemmen die allemaal op elkaar. Op zich is dit ook niet onlogisch. Die landen hebben nu eenmaal dezelfde 'cultuur' en iets dat in Polen aanslaat slaat dan waarschijnlijk ook wel in Oekraine aan...

Allemaal volstrekt logisch, maar dit maakt een Belgische (en mss ook Nederlandse) deelname vrij nutteloos aangezien de kans op winst quasi nihil is.
DjVictorF    posted on 16-05-2009 23:57
vind het zelf ook echt totale onzin.. net zoals idols en so you wanna be a popstar.. hollands got tallent is soms nog wel lagge:P
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
kuituhh    posted on 17-05-2009 00:30
KAPPEN met die meuk bah bah
Spin that Sh!t BAM!
OneSixty    posted on 17-05-2009 00:39
Valt nietveel goed te praten over dat programma, gewoon rotzooi.
Vraag me af wie hier eigenlijk met plezier naar kijkt, ik word er gek van...
Ofja, vorig jaar stiekem nogwel gekeken, lag in een deuk met al die oostblokkers Cool?wat een gejank !
Tekhead    posted on 17-05-2009 02:06
Poster: justjustin
Dat blijft een moelijk onderwerp, Hou er ook rekening mee dat tot 15 jaar geleden alle westerse landen op elkaar stemde!

Ik zou zowat zeggen dat ze gewoon moeten beginnen met een Vakjury!

nogal wiedes zou ik zeggen, 15 jaar geleden deden alleen maar westerse landen mee. Daar het songfestival voor de meeste ex oostbloklanden, zo belangrijk is, de eer van het land hoog houden, doet men er alles aan om elkaar te helpen, zelfs op de meest corrupte wijze. En zolang de punten niet door een plaatselijke vakjury gegeven wordt, zal geen enkel West-Europees land dit belachelijke songfestival nog winnen. De reden waarom men blijft zweren bij de televoting is heel simpel: Geld, Veel Geld !!
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
ArCee    posted on 17-05-2009 10:53
Poster: Esmee
@ arcee,
als jij jezelf nou eens instuurt met een goeie echt hollandse dance act?
mocht je doorbreken kent meteen heel Nederland je:D

Stel je toch eens voor CoolCoolCool
walteur    posted on 17-05-2009 11:37
kan er niet naar kijken , rotprogrmma
Esmee    posted on 17-05-2009 11:41
Poster: ArCee

Stel je toch eens voor CoolCoolCool

maarja ik schat de kans klein dan je daarmee 1e van nederland wordt aangezien nederlanders vaak stemmen op mensen als andr? hazes, de toppers, of iets anders puur hollands. Want ja de leeftijd categorie die er naar kijk vind die muziek leuk en geen takke herrie (dance muziek)

edit:

maar mocht je meedoen, pm dat dan even zal ik wel een keertje op je stemmen Winking my eye
User edit by Esmee on 17-05-2009 @ 11:41:58 (25%)
Ilja    posted on 17-05-2009 12:55
Absoluut niet kappen, NL had toch echt niet gedacht om met Rugridder Gordon en niet aan te horen Shine te kunnen winnen,en Noorwegen een terechte winaar, klasse zanger ( en net als ik van oorsprong een Rus GheGhe). Alles aan doen om Anouk over te halen voor komende jaar of anders Armin en die griet van within temtation, super duet.
Estacy    posted on 17-05-2009 12:58
Ik weet anders wel zeker dat Anouk, within tempation, Ilse de lange enzovoort hun naam niet te grabbel gooien op het songfestival. Het songfestival is voor B/C artiesten!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Ilja    posted on 17-05-2009 12:58
Ze moeten absoluut niet wagen om Dries Roelvink te sturen, want dan kruip ik uit schaamte onder mijn DJ tafel.
LLCoolP    posted on 17-05-2009 13:00
Tis allemaal dikke opgezetten onziN!Het ergste is nog dat ik deze week op eht werk naar radio 2 moest luisteren en ze daar niks anders voer praatte~! Bah ben het kotsmoe
Join the party and become famous!
Illusion    posted on 17-05-2009 18:02
@ LLCoolp:

Vergeet niet dat de 1e editie van het songfestival in 1955 was. In deze tijd was het ontzettend populair, en zat iedereen bij de radio te luisteren. Vergeet niet dat het een traditie is van deze landen samen. En niet dat het dikke opgezette onzin is. Hoewel, ik moet zeggen. De muziek van toen was toch wel heel anders dan nu.

Neem voorbeeld aan winnares van songfestival 1965. Volgens mij had ze gewonnen weet niet zeker.

France Gall - Poupee de son

Vind ik zelf erg mooi nummer.

Lenny Kuhr heeft toen in 1969 nog gewonnen met de troubadour.

Songfestival is leuk om naar te luisteren. Mja als we zowieso al willen proberen om nederland in ieder geval in de finale te kunnen krijgen, moet je niet de Toppers erheen sturen, met een stelletje rare vrouwen....

Dat dj vrouwtje:p dat sloeg totaaal nergens op!!

Nummer ging opzich wel.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 17-05-2009 @ 18:14:17 (100%)
Luxx    posted on 17-05-2009 18:39
ik denk dat we beter kunnen kappen met het sturen van mediocre liedjes en dito artiesten.

zeg nou zelf,
de winnaar van dit jaar is toch echt stukken beter dan "shine"??? geezzz wat een cheezy kut nummer is dat.
www.mothermusic.nl

145 Users online: 13 Guests (132 Unknown)
Pages generated today : 35.873
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.844.332