Poster: Prozei
wat vaak helpt is loop knoppen gebruiken en?boven de knop tikken op de maat van de beat.
Poster: GD
Logisch, je moet ook voor de beat drukken, niet erop. Je cdj heeft echt geen tijd nodig ofzo. Die zet je loop in gewoon op t moment dat jij drukt.
Poster: MrCotino
Je kan je loop heel precies zetten, maar deze truc kan je alleen niet live doen.
1. Je zet je?pioneer in CDJ-Mode en dan zet je handmatig je cue goed (dus door te stutteren naar de eerste beat).
2. Dan speel je hem af tot het punt waar je hem wil loopen en dan druk je in plaats van LOOP OUT de PLAY/PAUSE.
3. Dan hoor je het geluid stutteren en dan zet je dat punt goed alsof je?eerste cue punt zet, alleen doe je dan 1 Frame terug met de search en dan pas druk je op LOOP OUT
Nou dan heb je een perfecte loop!
Poster: Tim1978
Mijns inziens is het een rekensommetje...
STEL: een loop duurt 16 seconden. Dan zitten daar 1200 frames in (iedere seconde bestaat uit 75 frames). Een loop heeft een maximale resolutie van 1 frame.
Dat is dan 1 deel van 1200 delen = 0,083 %
Bij een loop van 16 seconden kun je dus niet nauwkeuriger zijn dan 0,083 %.? EN: hoe korter de loop, hoe slechter het wordt!
Het is dan ook niet vreemd dat jouw loop na 10 seconden uit de?maat gaat. In het gestelde voorbeeld loopt dan jouw loopje ongeveer 0,05% uit de pas. Genoeg om te corrigeren met je pitch.
Ik loop eigenlijk nooit tijdens het afspelen van een heel nummer. Ik gebruik loopjes alleen 'los'. Dan kan ik de onnauwkeurigheid met de pitch control aanpassen.
Fijn weekend allemaal!
Poster: tom-j
goed uitgelegd, maar ik denk niet dat iemand dit gaat uitrekenen als hij live aan het draaien is
Poster: Tim1978
Daar is dan weer dit forum voor...
Poster: djdolivieira
Maar volgens mijn gaat dat alleen met de cdj 1000, Niet met de 800
Poster: Renzis
Ja zeker wel. De Cdj800 mk2 in cdj-mode stutterd net zo hard
Ik moet zeggen dat de methode van Cotino wel goed is, iig voor de mensen die thuis hun loops vastzetten op geheugen kaartjes voor in de 1000's