Alesis Monitor One Active 520 actief monitors
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DjVictorF    posted on 16-05-2009 12:15
Hallo allemaal!
Ik wil graag een setje actieve monitoren aanschaffen voor het producen. Ik vind KRK's nog iets te duur worden vanwege het feit dat ik niet elke dag aan het produceren ben. Ik vind dat ik eerst echt een paar nummers moet hebben gemaakt die goed aanslaan om KRK's te kopen. Dus toen vielen mijn ogen op deze Alesis monitoren. En nu dus de vraag.. zijn deze een beetje goed? Ze kosten rond de 200 euro. Natuurlijk mogen jullie ook aanraders geven! Als het setje maar onder de 250 kost.
Ik hoor het wel!

p.s ik kan de KRK rp 5 g2 voor 120 euro krijgen. Maar ik hoorde dat hier niet een goede bassweergave inzit. Ik weet niet of dit waar is?
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.

What do you think about Alesis Monitor One Active 520 actief monitors ??

Vote :   

picalausa    posted on 16-05-2009 12:23
hey, ik heb deze monitors ook. Ze zijn idd wel waar voor hun geld want voor onder de 200? zal je niets beters vinden...Hoog en mid worden heel mooi en vlak weergegeven, enkel de bassen zijn wat minder diepgaand en minder eerlijk dan krk rp's? (vind ik persoonlijk).

Ik gebruikte ze tot voor kort voor het draaien, maar omdat ik een diepgaand laag mistte en wat harder wou kunnen spelen heb ik een syrincs m3 monitorset gekocht, en daar ben ik nu heel erg blij meeSmile.

De beide alesis monitors heb ik voorlopig op mijn MAYA geluidskaart aangesloten voor wat leuk geluid uit de laptop, maar ik gebruik ze eigelijk niet meer, dus bij interesse PM of mail je maar (woon wel in Brussel, Belgi?)Cool
Nickky-G    posted on 16-05-2009 12:24
Ik heb die alesis waar jij het over hebt een maandje terug geluisterd bij Bax in Goes. In eerste instantie dacht ik hetzelfde als jij, leuke monitoren voor niet te veel geld. Echter toen ze me de monitoren lieten horen schrok ik, er zit ontzettend weinig vermogen in en hij springt meteen in de clip. Het geluidsbeeld was nog wel aardig maar het is en blijft een 5 inch monitor dus verwacht niet te veel bas, die KRK RP5 heeft waarschijnlijk nog een betere basweergave. De verkoper raadde mij de KRK RP6 aan en liet deze horen. Wat een wereld van verschil! Deze monitoren hebben een goede basweergave, klinken lekker (persoonlijke mening) en zijn daarbij ook nog eens redelijk neutraal. Ik heb dus even gewacht en nu de KRK RP6 besteld. Want hoewel de Alesis voor het geld best leuk zijn vind ik de prijs-kwaliteitsverhouding van de KRK nog beter.

Succes met je keuze!
tek-zotic    posted on 16-05-2009 13:02
ik heb hier alesis M1Active MK2 staan en ik ben daar zeer tevreden over, gaan hard, bas komt goed door en geeft mooi geluid die 520 hebbek nog niet gebruikt.
DjVictorF    posted on 16-05-2009 15:14
Ik wou eerst zelf ook de KRK RP 6 G2 aanschaffen maar ik vind dit wel iets te veel geld voor hoeveel ik produceer. Maar de KRK RP 5 G2 zou ik nog wel naar kunnen kijken.

Hebben jullie misschien nog tips voor andere monitoren onder de 250?
-Richard-    posted on 16-05-2009 16:09
Ik heb ook de Alesis Active One monitors, welke ik gebruik voor draaien thuis. Vind ze persoonlijk juist wel genoeg vermogen hebben, al merkte ik dit pas op na aansluiten van 'n degelijke mixer. Bij mijn oude mixer (Behringer) leken mij de monitors ook wat tegen te vallen kwa vermogen, enkel dus nu de conclusie getrokken dat ze zeer helder blijven klinken ook bij hogere output, wanneer de bron gewoon goed is.
Verder een mooi vlak en strak eerlijk geluid naar mijn mening. Hier erg positief erover!
Boyd    posted on 16-05-2009 16:41
Voor ietsje meer pak je de alesis m620 monitoren die En harder gaan En beter klinken. Als je echt wilt stampen moet je syrincs kopen.
Nickky-G    posted on 17-05-2009 09:53
Toen ik ze luisterde was dit echter niet de reden, de monitors waren aangesloten op een djm-800 wat toch niet de minste mixer is. Maarja iedereen zijn meningHappy, laughing
Poster: focus
Ik heb ook de Alesis Active One monitors, welke ik gebruik voor draaien thuis. Vind ze persoonlijk juist wel genoeg vermogen hebben, al merkte ik dit pas op na aansluiten van 'n degelijke mixer. Bij mijn oude mixer (Behringer) leken mij de monitors ook wat tegen te vallen kwa vermogen, enkel dus nu de conclusie getrokken dat ze zeer helder blijven klinken ook bij hogere output, wanneer de bron gewoon goed is.
Verder een mooi vlak en strak eerlijk geluid naar mijn mening. Hier erg positief erover!

-Richard-    posted on 17-05-2009 12:41
Heb je zeker gelijk in, die mixer is zelfs vele malen beter die ik hier heb staan neem ik aan, maar wat je zegt; elk z'n mening natuurlijk over het geluid en de output van de Alesis Happy, laughing !
Maar krijg ze hier echt nauwelijks in de clip, terwijl ik soms toch (lomp) hard speel op de monitors.
Misschien is het dan iets voor victorF ze ergens te gaan beluisteren en testen, om een eigen beeld ervan te krijgen Happy, laughing .
Estacy    posted on 17-05-2009 12:50
Zowiezo moet je aan monitors 'wennen' als het ware, want ze zijn toch allemaal verschillend! Pas als je een monitor een tijdje hebt kun je er het beste mee werken. Maar het eerste 'gevoel' is ook belangrijk
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DjVictorF    posted on 17-05-2009 14:43
Ja daarom! Maar ik hou er toch wel van als er een klein beetje bass inzit.
Weten jullie nog andere aanraders? ik kan 2 krk rp 5 g2's voor 240 krijgen. Is dat een goede keuze dan?
-Richard-    posted on 17-05-2009 18:42
Wees gerust; de Alesis net nog ff aan gehad hier, en heb eerder te veel als te weinig laag Happy, laughing !
Maar de KRK's zijn ook z?ker een goede keuze. Ook gehoord (niet in mn bezit maar in winkel, dus misschien mag ik daar niet te veel over oordelen) maar klinken ook netjes!
DjVictorF    posted on 17-05-2009 22:48
Oke oke! ik denk dat ik binnekort maar bij een shop langs moet gaan zodat ik het zelf kan horen! Maar hebben mensen nog tips?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

187 Users online: 125 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 44.886
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.938.431