Hallo,
Ik zoek met een max. budget van 300? nieuwe monitors voor de DJ-booth. Ik heb reeds de Alesis One MK2 aan de studio staan maar zoek iets dat net compacter is, want ik heb achter mijn booth niet veel diepte meer ter beschikking. Daarom kijk ik naar een 5" monitor.
Bij thomann verkopen ze een nieuw model (althans ik denk toch dat hij nieuw is) namelijk de Blow5 van Infrasonic.
Nu bestaat daar een hele technische fiche van maar heeft iemand er soms ervaring mee? ik ken geen andere shop waar ze hem (reeds) verkopen dus beluisteren gaat nogal moeilijk.
Gezien zijn kostprijs (277?) is zijn prijsconcurrent de Yamaha HS50M (298?).
Rond de infrasonic reeks is een hele website gemaakt en een filmpje. Ziet er op zich wel fantastisch uit maar ik vraag me af of de Yamaha niet gewoon beter zou klinken (ik heb nog nooit eerder van infrasonic gehoord), of betaal je bij yahama net m??r voor minder door de naam.....?
Belangrijk voor mij is dat er genoeg bass uitkomt, en bij een 5" speakertje is dat niet vanzelfsprekend.
Het is niet om te producen, maar om te draaien. Hier heb ik dus liever een stevige kick dan een zeer neutraal klankbeeld. Nochtans, ik vind dat de Alesis Monitor One qua sound ideaal zou zijn.
Het is een nogal lastige keuze. Een syrincs-set zou perfect zijn in elk opzicht maar dat gaat helaas boven mijn budget uit.
Nog wat praktische info: speakers zullen dicht bij de muur staan, dus misschien is een frontale bass-port bij de Blow5 beter dan de port achteraan bij de HS50M
Website van de Blow5Youtube blow5

Yamaha HS50M

Kent iemand genoeg redenen om te kiezen voor de een of de ander?