Blow5
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

exca    posted on 15-05-2009 18:29
Hallo,

Ik zoek met een max. budget van 300? nieuwe monitors voor de DJ-booth. Ik heb reeds de Alesis One MK2 aan de studio staan maar zoek iets dat net compacter is, want ik heb achter mijn booth niet veel diepte meer ter beschikking. Daarom kijk ik naar een 5" monitor.

Bij thomann verkopen ze een nieuw model (althans ik denk toch dat hij nieuw is) namelijk de Blow5 van Infrasonic.

Nu bestaat daar een hele technische fiche van maar heeft iemand er soms ervaring mee? ik ken geen andere shop waar ze hem (reeds) verkopen dus beluisteren gaat nogal moeilijk.

Gezien zijn kostprijs (277?) is zijn prijsconcurrent de Yamaha HS50M (298?).

Rond de infrasonic reeks is een hele website gemaakt en een filmpje. Ziet er op zich wel fantastisch uit maar ik vraag me af of de Yamaha niet gewoon beter zou klinken (ik heb nog nooit eerder van infrasonic gehoord), of betaal je bij yahama net m??r voor minder door de naam.....?

Belangrijk voor mij is dat er genoeg bass uitkomt, en bij een 5" speakertje is dat niet vanzelfsprekend.
Het is niet om te producen, maar om te draaien. Hier heb ik dus liever een stevige kick dan een zeer neutraal klankbeeld. Nochtans, ik vind dat de Alesis Monitor One qua sound ideaal zou zijn.

Het is een nogal lastige keuze. Een syrincs-set zou perfect zijn in elk opzicht maar dat gaat helaas boven mijn budget uit.

Nog wat praktische info: speakers zullen dicht bij de muur staan, dus misschien is een frontale bass-port bij de Blow5 beter dan de port achteraan bij de HS50M

Website van de Blow5
Youtube blow5

Yamaha HS50M

Kent iemand genoeg redenen om te kiezen voor de een of de ander?
User edit by exca on 15-05-2009 @ 18:34:43 (30%)

What do you think about Blow5 ??

Vote :   

Lead    posted on 15-05-2009 18:39
Waarom ga je niet naar een winkel om ze te beluisteren. Hoe ze daadwerkelijk klinken (los van de specs) is denk ik het belangrijkste feit wat je in overweging moet nemen als je speakers gaat aanschaffen.

Heb zelf de Alesis Ones (mk1), klinken erg goed, maar wat je zegt, ze zijn nogal fors...
Let the BASS be louder
Estacy    posted on 15-05-2009 19:17
Wat dacht je van KRK RP 5? die heeft ook een front-firing (zo noem ik dat) bass-poort, 5inch woofer, en ik hoorde dat er genoeg bass in zat! Maar zoals lead al zegt, ga er een paar beluisteren!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tizio    posted on 15-05-2009 21:38
Heb laatst een keertje tientallen speakers beluisterd, en het verschil is toch echt enorm! De accenten op elke spekaer liggen anders en zo is het geluid ook.. Ga luisteren! :p

PS. Die blow ziet er wel nice uit!
User edit by Tizio on 15-05-2009 @ 21:39:54 (21%)
exca    posted on 16-05-2009 00:16
Wel ik ken de HS80M en die vind ik wel ok? (liever mijn Alesissen) maar de blow5 kan ik niet beluisteren aangezien ik hem nergens anders vind als bij Thomann.

Nu ik heb wel een beslissing gemaakt en ik ga doorsparen voor de syrincs M3, als we dan toch al geld aan het uitgeven zijn kunnen we best iets bijleggen voor wat leukers Happy, laughing

Cheers

This is an old Topic

No new postings for 5.961 days.
 Post CommentThat would be 198.7 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

365 Users online: 255 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 48.402
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.741.793