UDG vs. Case Logic (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmathijs    posted on 14-05-2009 08:45
Ik wil graag een cd map gaan aanschaffen, maar ik zit een beetje te twijfelen tussen 2.

Namelijk:
Case Logic CDW320 CD wallet voor 320 CD's en

UDG CD Wallet Black (280 holds)

Die van caselogic ziet er wel leuk uit, met die vellen die je er zo uit kunt halen, 320 cd's en voor ong. 35 euro.
Maar volgens mij staat UDG wel bekend om zijn kwaliteit en deze is iets van 50 euro.
Graag jullie ervaringen/opmerkingen!

En ik vraag me af of je bij beide bijvoorbeeld ook het kartonnen hoesje van een single erbij in kunt stoppen?
User edit by djmathijs on 14-05-2009 @ 08:50:15 (26%)

What do you think about UDG vs. Case Logic ??

Vote :   

Snoey    posted on 14-05-2009 10:37
Ik gebruik Case Logic nou een jaar intensief, nog geen kapotte bladen gehad.?
www.soundcloud.com/ten-hooven
erikselhorst    posted on 14-05-2009 10:39
De keuze voor een cdmap ligt volledig aan de intensiviteit waarmee je hem gaat gebruiken. Ik draai er minimaal 2x per week mee. De cd's worden dus intensief gebruikt (en worden dus ook veel in en uit de map gehaald). Ik zweer bij de mappen van Slappa. Het grote voordeel van deze mappen is dat de cd en het hoesje in?aparte vakken zitten. Waardoor het hoesje niet aangeraakt wordt wanneer je de cd er in en uit haalt en het hoesje dus netjes blijft. Daarnaast zijn Slappa mappen niet verlijmd, maar doorgestikt waardoor de kans op scheuren klein is.
Slappa mappen zijn wel een stuk duurder dan Case Logic en UDG (voor volgens mij weinig verschil tussen zit), maar zijn zeker het geld waard!

Saskia    posted on 14-05-2009 11:02
ik gebruik ook case-logic en die doet het gewoon goed, gaat niks kapot enzo dus Happy, laughing
Roov    posted on 14-05-2009 11:30
Ik gebruik nu half jaar UDG en ik heb er nooit problemen mee gehad, de mappen gaan niet snel kapot en zijn erg stevig!
Bartjens    posted on 14-05-2009 12:19
UDG gebruik ik inmiddels al een jaar 3, enige wat ik heb gehad is dat er band van een cd map is losgekomen na 2.5 jaar tijd.

Verder uitermate goed te spreken hierover!!
www.djbrowbeat.com
Esmee    posted on 14-05-2009 16:52
ik zit ook met een soort gelijk iets... maar dan udg vs slappa.
T gaat mij om te cd 240 of 160, maar er komen steeds meer cd;s bij dus dat gaat waarschijnlijk 240 worden al is 160, dus 80 ook wel genoeg voor 1 avond (ik weet dat je het totale aantal door 2 moet delen bij deze mappen)
en anders wordt het de udg cd wallet 128.
voor en nadelen
Slappa:
+ stevig en beschermt optimaal(zelf brandveilig ofzo toch)
+ mooi uiterlijk
+ cd en hoesje gescheiden
+ gestikt
- map kan niet helemaal 180 graden open toch??

udg
+ 180 graden open (toch)
+ meer cd's voor minder geld
+ cd labels
- gelijmt
- uiterlijk ( al kan de zwarte er nog wel mee door)
- cd + hoesje samen

Is de slappa alleen in het begin niet volledig te openen of blijft dit?
en kan de udg wel volledig open (180 graden) Maakt het verschil tussen gestik of gelijmt uit qua stevigheid van de hoesjes?
En is het heel vervelend wanneer de cd en hoesje samen zitten?

Winston    posted on 14-05-2009 17:13
@ Mathijs: Kartonnen hoesje kan er net niet in, omdat ze exact even groot zijn.
@Esmee: Ja, ik vindt cd+hoesje samen hinderlijk, kreukelt als de pest.
Tic Toc
User edit by Winston on 14-05-2009 @ 17:15:09 (100%)
erikselhorst    posted on 14-05-2009 17:22
De Slappa mappen hebben allemaal harde covers, daarom willen ze in het begin niet helemaal plat liggen. Wanneer je een aantal bladzijdes vol hebt met cd's en hoesjes gaat het prima. Het is dat jij het nu zegt, maar ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan... zo erg is het dus niet.Ik kan - volgens het boekje - boven op m'n mappen gaan. Ze schijnen dan n?g te beschermen. Heb het alleen nooit geprobeerd. Het grote voordeel, dat mij heeft doen besluiten om voor Slappa te gaan, zijn de gescheiden vakken voor cd's en hoesjes.
Jobe    posted on 14-05-2009 17:25
Ik vind Slappa ideaal. Hoesje apart van de CD.
Klopt dat de Slappa map in het begin niet helemaal 180 open gaat. De kant ligt nooit vlak op tafel, maar de cd's op een gegeven moment wel (vooral als je meer in het midden van de map komt).

Laat ik het zo zeggen, ik heb er geen last van Winking my eye
DjVictorF    posted on 14-05-2009 17:56
Ik gebruik zelf UDG en vind het echt kwaliteit! Heb alleen geen ervaring met de Case Logic
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Esmee    posted on 14-05-2009 18:51
laat ik het zo zeggen, ik heb nu +/- 70 cd's waarvan de meest gebruikte cd's van 2007 2008 wel ong. 40-50 cd's zijn. + originele cd's die ik in mn cd koffer laat, of ook in de map erbij dat weet ik nog even niet. Gaat hij met dat "gewicht"dan wel al meteen plat? of is dat gewoon omdat hij nieuw is?
thomassmith    posted on 14-05-2009 18:56
ik heb gewoon een chille zwarte map waar volgens mij 124 cdtjes in kunnen
naja somigge mensen vonden de bladzijden te slap. maarjah ik heb er al is een glas bier overheen gehad en dat ding hield zich prima:P en die bladzijden zijn nog heel dus t is een hele goeie map. de prijs die erbij hoort is t ook dubbel en dwars waard
Snoey    posted on 14-05-2009 18:58
Poster: Esmee
laat ik het zo zeggen, ik heb nu +/- 70 cd's waarvan de meest gebruikte cd's van 2007 2008 wel ong. 40-50 cd's zijn. + originele cd's die ik in mn cd koffer laat, of ook in de map erbij dat weet ik nog even niet. Gaat hij met dat "gewicht"dan wel al meteen plat? of is dat gewoon omdat hij nieuw is?

Een 320 map die 2 keer in een trollykoffer passen zijn prima. Die extra ruimte weegt niet zoveel extra om daar nou op te gaan besparen.?
Esmee    posted on 14-05-2009 19:04
de 320 map wordt mij de groot, dat zijn 6 cd's (12) per bladzijde, dan past hij niet meer in mn rugtas, ik ga geen trolley meenemen op de fiets CoolZe gaan gewoon gezellig mee in mn eastpack rugtas of mn schouder tas, even kijken welke hij t beste inpast. Desnoods in een plastic tas op mn snelbinders, T grootste punt dat ik van mn koffer af wil is omdat hij te groot is, en te vervelend op de fiets... mensen dachten dat ik met een beautycase zat op de fiets Cool En 320 neemt teveel ruimte achter me in. Dus het wordt de 240.
Snoey    posted on 14-05-2009 20:05
Nee niet die met 6 cd's per bladzijde. Sommige draaiplekken hebben daar niet eens de ruimte voor.
User edit by Snoey on 14-05-2009 @ 20:06:14 (100%)
Tomazos    posted on 15-05-2009 02:47
ik had eerst die slappa, met 6 per kant naast elkaar, is gwn kt, omdat er bij sommige discotheken geen ruimte voor is,

ik heb 2 Case logic mappen gekocht (320), en bij elkaar gevoegd
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Esmee    posted on 15-05-2009 08:21
ja precies,320 met 6 bladen wordt me te groot. Maar heb jij dan 640 cd's in 1 map nu? als je er 2 hebt samengevoegd?
Saskia    posted on 15-05-2009 09:36
haha ja dat heeftie
heb je geen foto daarvan gezien?
WalterRavensberg    posted on 15-05-2009 09:50
3 jaar geleden ben ik over gestapt naar UDG. Daarvoor had ik van die low-budget merken. Met slappa heb ik geen ervaring... maar over UDG ben ik zeer tevreden.

mijn UDG set:
- 2x CD Map elk 256cd's
- 1x Headphone bag voor m'n pioneer HDJ2000!!!!
- 1x UDG FlipFront Slanted Bag (tbv van bovenstaande)

dit setje is nu ruim 3 jaar oud en nog steeds in topconditie. Het gaat 2x per week mee naar een discotheek of cafe... en in de zomer enkele mee naar 't buitenland...
Esmee    posted on 15-05-2009 17:51
Poster: Saskia
haha ja dat heeftie
heb je geen foto daarvan gezien?

nee had ik niet gezien, ik zal eens ernaar gaan kijken

edit: waar moet ik t vinden (A) ik kan geen dj booth van hem vinden..
User edit by Esmee on 15-05-2009 @ 17:54:24 (47%)
djmathijs    posted on 15-05-2009 17:58
Bedankt voor alle reacties, het blijft nog steeds een moeilijke keus.
Want als ik bijv. een udg of case logic neem, dan weet ik de tracks niet die op de cd staan, hoe doen jullie dat altijd? Want een los briefje erbij insteken vind ik ook niet echt gemakkelijk?
Roov    posted on 15-05-2009 17:59
Ik steek gewoon een los briefje erbij of ik schrijf het op de CD zelf, als je hem erin doet heb je toch al gelezen welk nummer je wilt Winking my eye
djmathijs    posted on 15-05-2009 18:00
Maar als je 20 nummers hebt, gaat dat een beetje moeilijk om alles erop te schrijven.
Esmee    posted on 15-05-2009 18:12
ik doe ook 20 nummers per cd gemiddeld, of nja vaak hele cd vol (niet mp3 maar gewoon audio) gewoon hoesje maken is netter, leesbaarder, (bijmij te minste) overzichtelijker, en handiger :P
ik ben er korter mee bezig dan met schrijven, ensja, t kost wel papier...
drm denk ik dat ik graag slappa wil omdat ze daar gescheiden zitten
Snoey    posted on 15-05-2009 18:32
Vroeger maakte ik van dik papier hoesjes met de tracks erop geprint, tegenwoordig werk ik veel met mp3 cd's en print ik een A4 met de track en steek in een snelhechter.?

395 Users online: 303 Guests (92 Unknown)
Pages generated today : 54.538
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.747.929