Een buurmeisje heeft me gevraagd om een mixje van een aantal nummers in elkaar te zetten. Lees: een aantal stukjes van bepaalde nummers samenveogen tot 1 nummer van ongeveer 2 minuten. Nu is mijn vraag welke software kan ik hier het beste voor gebruiken?
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Het beste is er niet denk ik.... Dat ligt er helemaal aan wat je fijn vindt.
Ableton Live is erg fijn omdat bij de 'live lessons' veel van het programma wordt uitgelegd. Maar cubase vind ik zelf ook erg fijn om mee te werken omdat je hierbij naar mijn mening meer overzicht hebt, alhoewel anderen het hier waarschijnlijk niet mee eens zullen zijn. Dus dat ligt helemaal aan jezelf!
Er zijn nog meer programma's natuurlijk. Als je het live zou willen doen kan je het ook met dingen zoals Virtual DJ, Traktor Scratch, BPM Studio, en anderen doen...
Ableton en Cubase hou ik persoonlijk liever voor het produceren. Voor het mixen gebruik ik SAW Studio, WaveLab en Pro Tools. Echt heerlijke programma als je ermee weet om te gaan. Cool Edit Pro (intussen van Adobe geloof ik) is een mooi beginnersprogramma. Verder is het een kwestie van tijd en oefenen
als je even wat in elkaar wil mixen kan dat live opzich met alles, anders zou ik het goedkoop houden. Lees: gratis. en download Pacemaker (ja dat is ook een programma), mss werkt het niet top voor je maar kost je niks, anders garageband als je een apple hebt, werkt gewoon goed daarvoor.
Ableton Live , FL Studio , Reason , Cubase 5. Ik vind Ableton , FL & Cubase het best. Verder heb je nog My Garage Band van MAC. Nog nooit uitgeprobeert maar zal ik zeker nog keer doen.
Voor het opnemen gebruik ik heel simpel Audacity, vast niet onbekend bij de DJR bezoekers. Vervolgens wil ik dit netjes achterelkaar zetten. Je kan dit slordig knippen en plakken, maar het moet allemaal wel een beetje netjes op elkaar aansluiten. Misschien dat jullie iets meer aan deze info hebben
@Bozz: uhm, waarom gebruik je je CDJ-1000MK3's en DJM-800 niet om de nummers aan elkaar te rijgen, terwijl je het in audacity opneemt? Of moeten in die 2 minuten meer dan 8 nummers?
Tic Toc
User edit by Winston on 12-05-2009 @ 22:36:18 (36%)
Poster: Winston @Bozz: uhm, waarom gebruik je je CDJ-1000MK3's en DJM-800 niet om de nummers aan elkaar te rijgen, terwijl je het in audacity opneemt? Of moeten in die 2 minuten meer dan 8 nummers?
omdat van bepaalde nummers maar zeer kleine stukjes gebruikt worden...dit is veel te veel werkt met cue'en, hotcue'en en beatmatchten :/
Download gewoon een trail versie van Ableton Live. Je kan daar naar hartelust knippen en plakken en mixen. De trail versie kan je 14 dagen gebruiken. Je moet dan via TAB omschakelen naar de arrangement view. Dat is de plek om een mix te maken.
Ik werk zelf ook met ableton en doe dit soort "werk" ook redelijk vaak. Als je het programma gaat gebruken en je hebt hulp nodig? Dan mag je me gerust PM'en/Toevoegen op msn.
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
This is an old Topic
No new postings for 5.952 days. Post CommentThat would be 198.4 months or a whopping 16.3 years You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...