Hoe belangrijk vindt jij de hot cue's (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

styloos    posted on 12-05-2009 18:26
Hooi iedereen,

Ik had laatst een heel discussie met iemand en die zei jaa hot cue's op de cdj 1000 zijn erg belangrijk want die heb je nodig tijdens het mixen dit en dat......

Zelf ben ik er niet mee eens want ik zelf gebruik bijna nooit hot cue's

Wat vinden jullie ervan en gebruiken jullie het zelf veel? 

aangepast
User edit by styloos on 12-05-2009 @ 18:29:01 (7%)

What do you think about Hoe belangrijk vindt jij de hot cue's ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 13-05-2009 22:11
Ik kan ze missen als kiespijn...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
ThijsG    posted on 13-05-2009 22:23
Poster: kuituhh
volgens mij heb ik ze ook op mijn rmp maar goed ik gebruik ze dus nooit anders zou ik dit wel zeker weten haha Happy, laughing

Volgens mij werken die dingen net als mijn OEMspelers. Brak. Je kan een loop opslaan maar als je op die knop drukt gat-ie niet naar die loop maar speelt-ie die loop in zijn eigen tempo los af. Dus door de andere track heen. En je moet ze al helemaal niet als hotcue's gebruiken want dan mag je de hele track door die knop ingedrukt houden omdat je niet meteen door kan spelen en het gaat wederom op zijn eigen tempo door je track heen. Ik hoop dat dit niet ook op RMP's is want ik haat dit systeem echt, anders was het zo leuk te gebruiken. 
Het systeem van de DNS3700 is ook lekker maar een echte hotcue'er(:p) wil natuurlijk de NS7 met 5 cue's(/loops?) die snel in te stellen en te verwijderen zijn.
MoXeGy    posted on 14-05-2009 10:49
ik weet dat op de rmp1 scratch wel hot ceu's/loops zitten die je kan gebruiken.
Toen ik mijn numark axis 4 had met 2 hot ceu's gebruikte ik ze vaak en kon ik soms ook iets creatiever mixen dan nu met een cdj800mk2 die ze niet heeft.
Cyspoz    posted on 15-05-2009 09:26
Als ik live mashups maak met acapella's maar ik er vaak gebruik van. Ik zet vaak het refrein onder een hotcue en misschien een verse of iets anders wat bijzonder is in de acapella. De rest zijn gewoon cue punten die allemaal zijn opgeslagen op de geheugenkaart.
Tijdens de mashup kan ik dan op ieder moment weer het refrein instarten of een ander grappig iets.
WalterRavensberg    posted on 15-05-2009 09:34
Niet elke speler heeft hot-cue's maar als je dan weer eens met een cdj1000 staat gebruik ik ze behoorlijk veel... ideaal om bv loops onder te zetten... Ik ben overigens erg benieuwd hoe de hot-cue's van de nieuwe denon 3700 zijn... die oudere 3500 vindt ik persoonlijk een 1e klas ruk-speler. Veel te traag en niet direct genoeg met benden...
Renzis    posted on 15-05-2009 10:36
Ik had ze eerst, maar nu met de cdj800's ook niet meer. Het is leuk om ze te gebruiken maar niet noodzakelijk.
Ik zou het wel veel gaan gebruiken als ik zelf de cdj1000's had, dan gewoon even loopjes en goede cue's op kaartje zetten.
cross-over    posted on 15-05-2009 10:45
Hot-cue's zijn naar mijn mening alleen makkelijk als ze echt snel inkomen.
Op een aantal spelers zijn ze net te traag om goed te werken en irriteer ik me omdat ze net een halve beat te laat zijn...CoolAls het allemaal goed werkt dan is het makkelijk om er?inderdaad loops of special-mix stukjes van bepaalde tracks op te zetten.
http://soundcloud.com/lau-daniels

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

362 Users online: 276 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 54.604
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.747.995