Poster: DJKIWI
Een andere mogelijkheid voor hot que die ik gebruik:
Ik maak een hot que aan het begin van een track en maak er een loop van (zo'n 8 tot 16 beats)
Ik maak een tweede hot que op de plaats van de track waar het nummer begint na het intro.
Omdat ik nogal eens een microfoon gebruik tussen de nummers door kan ik met de eerste hot que (met loop ) de track inmixen, gelijktijdig microfoon gebruiken, en de tweede hot que gebruiken als ik klaar ben met mijn praatje. Op deze manier manier hoef je een intro niet precies vol te praten.
Het kan zijn dat je het vergeten bent te noemen, maar ik neem aan dat je de plaat wel eerste beatmatched voordat je er een loop van maakt?
Dit was één van de belangrijkste dingen die ik geleerd heb met betrekking tot loopen. Eerst matchen en dan pas loopen. De valkuil waar ik eerder altijd in liep, was dat m'n loop gelijk liep (omdat ik hem aanpaste aan de lopende plaat) en dat hij er vervolgens - wanneer ik hem uit de loop haalde - volledig naast liep...
Ontopic: Ik gebruik de hot cue's eigenlijk alleen wanneer ik mk3's heb om mee te draaien, omdat deze ook loops op kan slaan onder de hot cue's. Bij mk1's en mk2's kan dit niet.