Hoe belangrijk vindt jij de hot cue's (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

styloos    posted on 12-05-2009 18:26
Hooi iedereen,

Ik had laatst een heel discussie met iemand en die zei jaa hot cue's op de cdj 1000 zijn erg belangrijk want die heb je nodig tijdens het mixen dit en dat......

Zelf ben ik er niet mee eens want ik zelf gebruik bijna nooit hot cue's

Wat vinden jullie ervan en gebruiken jullie het zelf veel? 

aangepast
User edit by styloos on 12-05-2009 @ 18:29:01 (7%)

What do you think about Hoe belangrijk vindt jij de hot cue's ??

Vote :   

LouisCasper    posted on 12-05-2009 18:27
Bedoel je dan de hot-cue's of het gewone cue'en?
http://www.louiscasper.com
the-melody    posted on 12-05-2009 18:27
Ik denk hot cue's want het gewone cue'en is erg belangrijk en kun je ni zonder ! 
styloos    posted on 12-05-2009 18:29
Srry hot cue's bedoelde ik 
Winston    posted on 12-05-2009 18:31
Als je het gebruikt is het belangrijk. Als je het niet gebruikt is het niet belangrijk. Maar je kunt wel vette dingen mee bv. stutteren, drummen of eerder starten met een break of opnieuw starten om de speelduur te verlengen.

Ik gebruik dat niet zo veel, maar ben wel van plan. Cool
Tic Toc
User edit by Winston on 12-05-2009 @ 18:33:45 (52%)
LouisCasper    posted on 12-05-2009 18:34
Ik draai normaal met m'n eigen CDJ-800 MK2's en daar zit het niet op, maar mis ze eerlijk gezegd totaal niet Winking my eye
Ik denk trouwens wel dat als ik ze zou hebben ik ze wel zou gaan gebruiken! Kun je, zoals Winston al zegt, hele leuke dingen mee doen!
http://www.louiscasper.com
ThijsG    posted on 12-05-2009 18:40
Ik vind het echt heel jammer dat ik ze niet heb, ik wil vaak graag ergens een hotcuetje instellen, vaak voor een mooier verloop van een getimede mix maar soms ook als wat leuke effectjes of bv. drummen zoals Winston dat al zei.
Snoey    posted on 12-05-2009 18:41
Een sampler met drumpads is een leuk alternatief volgens mij. 
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 12-05-2009 @ 18:42:02 (24%)
Winston    posted on 12-05-2009 18:47
Voor jou,Cool maar niet voor een ieder. Een sampler neemt extra ruimte, je moet het vaker gebruiken dan je zou doen als je het alleen met hot cues kan, anders is het een overbodige aankoop. En je hebt geen alternatieve startpunten.
Tic Toc
DJDenz    posted on 12-05-2009 19:34
Op m'n CDJ400 kan ik een cuepunt in het geheugen opslaan.. kan ook makkelijk zijn, maar gebruik het niet vaak.
Bozz    posted on 12-05-2009 19:42
Zoals meerdere mensen aangeven, ze zijn erg leuk om mee te spelen. Kan soms ook handig zijn om een nummer bijvoorbeeld wat in te korten of om bepaalde stukjes achterelkaar te plakken wat normaal niet kan Winking my eye
RAS    posted on 12-05-2009 19:44
De hotcue's/loops zijn de rede dat ik cdj-1000's heb gekocht. Anders had ik cdj-800's genomen. Ik gebruik ze dan ook met enige regelmaat. Als ik ergens anders ga draaien neem ik ook altijd m'n sd-kaartjes mee. Ik drum er alleen mee op m'n kamer als ik echt aan het klooien ben. Live nooit.

Ze zijn vooral handig om acapella's goed te kunnen sturen. Onder elke hotcue een ander stukje van de acapella zodat je het gevarieerd door een nummer kunt gooien. Daarnaast gebruik ik het wel eens om nummers in te korten of te verlengen. Incidenteel schakel ik er ook mee over van het ene nummer naar het andere (die nummers heb ik dan expres op dezelfde cd gebrand).
User edit by RAS on 12-05-2009 @ 19:45:00 (25%)
Basrose    posted on 12-05-2009 19:45
Ik vind het een goeie aanvulling maar ik vind het geen must...
nils7    posted on 12-05-2009 19:53
Het geeft wel een extra toevoeging en ik gebruik het soms wel...
Alleen is er laatst met synchroniseren iets mis gegaan waardoor ik van 500+ cd's naar 60 cd's ging... wheheh oops!
Gelukkig nog wel een back up gemaakt (niet zo recent) maar had er snel weer 400+ Winking my eye

Wat ik wel vreemd vind is dat als ik op een cd een loop heb opgeslagen op A. En na een tijdje er een tweede bij opneem (op de B ofzo) dan is die van A weg Unhappy :S
DJKIWI    posted on 12-05-2009 20:11
Ik gebruik de hot que's best vaak.
Een voordeel vind ik bijvoorbeeld:
Maak een hot que bij de te beginnen beat. De nu in te mixen track kan ik sneller met de pitch gelijk laten lopen. Ik laat de track zo'n 8 - 16 beats meelopen en stel de pitch in. Als ik ernaast zit dan kan ik binnen een fractie deze handeling opnieuw doen. Normaal moet je dan eerst terug naar je que-punt en weer enkele beats wachten tot je hem opnieuw kunt instarten. Met deze hot que kan dit gelijk.
Een andere mogelijkheid voor hot que die ik gebruik:
Ik maak een hot que aan het begin van een track en maak er een loop van (zo'n 8 tot 16 beats)
Ik maak een tweede hot que op de plaats van de track waar het nummer begint na het intro.
Omdat ik nogal eens een microfoon gebruik tussen de nummers door kan ik met de eerste hot que (met loop ) de track inmixen, gelijktijdig microfoon gebruiken, en de tweede hot que gebruiken als ik klaar ben met mijn praatje. Op deze manier manier hoef je een intro niet precies vol te praten.
RAS    posted on 12-05-2009 20:13
@nils: Het SD kaartje is ook niet helemaal bedoeld om cuepunten onder de hotcue's te bewaren (vermoede ik), maar om cue-punten in het geheugen te bewaren. Als je loops/cuepoints echt wilt bewaren, moet je die dus bewaren door op memory te drukken. Als je ze dan een later moment weer wil gebruiken kun je oproepen met 'call' en ze vervolgens onder de hotcue's zetten.

@Kiwi: Mooie toepassing Kiwi. Hoewel ik geen mic gebruik, gebruik ik de hotcue's ook met enige regelmaat om een loop te eindigen. De loop loopt dan gelijk met het vorige nummer. Zogauw het moment daar is start ik het nummer door met de hotcue.
User edit by RAS on 12-05-2009 @ 20:17:48 (68%)
Xtremer    posted on 12-05-2009 20:18
Gebruik ze best veel op feesten i.c.m. de SD's. Sla thuis leuke beginpunten op en neem me SD's mee naar een feest waar ik vervolgens prima me gang kan gaan. Verder is het gewoon makkelijk om direct te kunnen beginnen op het gewenste punt. En natuurlijk leuke samplesCool
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
styloos    posted on 12-05-2009 20:20
Ja ik ziet het veel mensen zijn lekker enthousiast..

maar gebruiken jullie het heel vaak tijdens het mixen of is het af en toe

wanneer ik op de cdj-1000 draait dan gebruik ik meer mijn dj tools => countdown's etc..
GD    posted on 12-05-2009 20:24
ik vind die dingen geniaal. Helaas heb ik ze niet op mijn 800's. Samen met de sd kaartjes de hoofdreden dat ik uiteindelijk nog 1000's ga aanschaffen.
erikselhorst    posted on 12-05-2009 22:42
Poster: DJKIWI
Een andere mogelijkheid voor hot que die ik gebruik:
Ik maak een hot que aan het begin van een track en maak er een loop van (zo'n 8 tot 16 beats)
Ik maak een tweede hot que op de plaats van de track waar het nummer begint na het intro.
Omdat ik nogal eens een microfoon gebruik tussen de nummers door kan ik met de eerste hot que (met loop ) de track inmixen, gelijktijdig microfoon gebruiken, en de tweede hot que gebruiken als ik klaar ben met mijn praatje. Op deze manier manier hoef je een intro niet precies vol te praten.

Het kan zijn dat je het vergeten bent te noemen, maar ik neem aan dat je de plaat wel eerste beatmatched voordat je er een loop van maakt?
Dit was één van de belangrijkste dingen die ik geleerd heb met betrekking tot loopen. Eerst matchen en dan pas loopen. De valkuil waar ik eerder altijd in liep, was dat m'n loop gelijk liep (omdat ik hem aanpaste aan de lopende plaat) en dat hij er vervolgens - wanneer ik hem uit de loop haalde - volledig naast liep...

Ontopic: Ik gebruik de hot cue's eigenlijk alleen wanneer ik mk3's heb om mee te draaien, omdat deze ook loops op kan slaan onder de hot cue's. Bij mk1's en mk2's kan dit niet.
kuituhh    posted on 13-05-2009 00:00
volgens mij heb ik ze ook op mijn rmp maar goed ik gebruik ze dus nooit anders zou ik dit wel zeker weten haha Happy, laughing

Draai hardstyle en weet eigenlijk niet goed waar voor ik loops zou gebruiken. Denk dat dat toch meer gedaan wordt in het genre genaamd House :P
Spin that Sh!t BAM!
RAS    posted on 13-05-2009 03:49
Poster: erikselhorst

Het kan zijn dat je het vergeten bent te noemen, maar ik neem aan dat je de plaat wel eerste beatmatched voordat je er een loop van maakt?
Dit was één van de belangrijkste dingen die ik geleerd heb met betrekking tot loopen. Eerst matchen en dan pas loopen. De valkuil waar ik eerder altijd in liep, was dat m'n loop gelijk liep (omdat ik hem aanpaste aan de lopende plaat) en dat hij er vervolgens - wanneer ik hem uit de loop haalde - volledig naast liep...

Ontopic: Ik gebruik de hot cue's eigenlijk alleen wanneer ik mk3's heb om mee te draaien, omdat deze ook loops op kan slaan onder de hot cue's. Bij mk1's en mk2's kan dit niet.

Het klopt wat je zegt: Eerst gelijk zetten, daarna pas loopen. Maar zelfs als je dat doet kan het zijn dat je loop iets sneller of langzamer is dan het nummer zelf. Gewoon goed opletten als je de loop verlaat en snel bijstellen.

Met mk2's kun je ook 'loops' opslaan, maar ben je er zelf iets drukker mee Happy, laughing. Je moet handmatig iedere keer op de hotcue-knop drukken Winking my eye. Zo loopte ik al met de cue-button toen ik alleen cdj-100's had :D
User edit by RAS on 13-05-2009 @ 03:50:40 (23%)
erikselhorst    posted on 13-05-2009 14:38
Poster: RAS
Met mk2's kun je ook 'loops' opslaan, maar ben je er zelf iets drukker mee Happy, laughing. Je moet handmatig iedere keer op de hotcue-knop drukken Winking my eye. Zo loopte ik al met de cue-button toen ik alleen cdj-100's had :D

LOL! "Handmatig loopen"

Op m'n stereotorentje van vroeger kon ik ook handmatig loopen, door op stop te drukken en vliegensvlug weer op play. Het nadeel was wel dat ik alleen aan het begin van een track kon loopen Cool
Stagiar    posted on 13-05-2009 19:31
Ik gebruik ze eigenlijk nooit.
Winston    posted on 13-05-2009 19:38
Poster: kuituhh
volgens mij heb ik ze ook op mijn rmp maar goed ik gebruik ze dus nooit anders zou ik dit wel zeker weten haha Happy, laughing

De RMP's hebben inderdaad hot starts. Ik zou geen cd players meer willen zonder.
Tic Toc
Mixt-Ape    posted on 13-05-2009 21:58
Ik gebruikte ze wel, toen ik nog een CDJ-1000 had...

380 Users online: 275 Guests (105 Unknown)
Pages generated today : 48.633
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.742.024