Beste brandprogramma (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

nickbn    posted on 11-05-2009 17:29
Ik heb tegenwoordig last van een vreemd probleempje met Nero. Normaal kan ik prima mp3's branden op een audio cd en worden deze keurig netjes omgezet naar cda. trackfile en behoud ik informatie die weggeschreven staat in de id3 tags. Zo kan ik op mn cdj's gewoon zien hoe het nummer heet, plus de key en bpm.

Echter download ik nog wel eens wat van Beatport en schijnt Nero deze nummers niet op een Audio cd te kunnen zetten. Het toevoegen van de nummers duurt enorm lang, en bij het afspelen op de cdj hoor ik erg veel storende en knetterende geluiden. Nu lijkt het mij niet anders dan dat dit een soort vervelende (DRM?) achtige beveiliging is. 

Ik vroeg me bij deze af of jullie ook dit herkennen en hebben bij tracks van het internet en bij het branden hetzelfde vervelende riedeltje hebben. Een update van Nero helpt niet, maar ik heb geen weet van programma's waar je op dezelfde simpele wijze info kan toevoegen op de tracks. Dus 2 vragen in 1, Herkent iemand dit? en welk programma gebruiken jullie om je mp3's mee te branden op CD? 

What do you think about Beste brandprogramma ??

Vote :   

Roov    posted on 11-05-2009 17:35
Ik gebruik zelf iTunes dat gaat altijd goed!
timmy90    posted on 11-05-2009 17:36
burn 4 free vind ik goed...
Snoey    posted on 11-05-2009 17:42
Heel lang Nero gebruikt, maar iriteerde me steeds erger aan het programma. Nu gewoon met Windows media player, kan je teminste tracklist schrijven tijdens het branden. En je hebt geen lange wachttijden voor sommige mp3's.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Tomazos    posted on 11-05-2009 17:49
ik gebruik al jaren Nero, tracklistjes printen en de titel van je cd op de tracklist zetten zit ook in nero hoef je niks te schrijven, en Tag's maken, en branden duurd bij mij met een volle cd 1,5 minuut (op 32x, (maximale wat nero bij mij kan doen is 48x, maar brand nooit op snelst), en een Dvd branden kost +- 5 a 8 minute ofzo,

nog nooit probleme met nero gehad,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 11-05-2009 @ 17:49:53 (14%)
nickbn    posted on 11-05-2009 17:49
Poster: Snoey
Heel lang Nero gebruikt, maar iriteerde me steeds erger aan het programma. Nu gewoon met Windows media player, kan je teminste tracklist schrijven tijdens het branden. En je hebt geen lange wachttijden voor sommige mp3's.

Dat is nu ook mijn tijdelijke tussenoplossing voor dit moment, echter kun je geen info meeschrijven zoals je dat in Nero wel kon. Nu zie ik in mn display van cdj's alleen track 1, 2, etc, ipv extra id3 info
User edit by nickbn on 11-05-2009 @ 17:50:33 (79%)
Estacy    posted on 11-05-2009 17:53
Ik gebruik gewoon Nero, en dat gaat prima, dus ja...
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
walteur    posted on 11-05-2009 19:31
Nero Happy, laughing
Nandi    posted on 11-05-2009 19:54
iTunes, nooit problemen!
nils7    posted on 11-05-2009 20:36
Poster: nickbn
Ik heb tegenwoordig last van een vreemd probleempje met Nero. Normaal kan ik prima mp3's branden op een audio cd en worden deze keurig netjes omgezet naar cda. trackfile en behoud ik informatie die weggeschreven staat in de id3 tags. Zo kan ik op mn cdj's gewoon zien hoe het nummer heet, plus de key en bpm.

Echter download ik nog wel eens wat van Beatport en schijnt Nero deze nummers niet op een Audio cd te kunnen zetten. Het toevoegen van de nummers duurt enorm lang, en bij het afspelen op de cdj hoor ik erg veel storende en knetterende geluiden. Nu lijkt het mij niet anders dan dat dit een soort vervelende (DRM?) achtige beveiliging is. 

Ik vroeg me bij deze af of jullie ook dit herkennen en hebben bij tracks van het internet en bij het branden hetzelfde vervelende riedeltje hebben. Een update van Nero helpt niet, maar ik heb geen weet van programma's waar je op dezelfde simpele wijze info kan toevoegen op de tracks. Dus 2 vragen in 1, Herkent iemand dit? en welk programma gebruiken jullie om je mp3's mee te branden op CD? 

Heb ik ook last van... soms bij het toevoegen maakt ie ook van een track opeens 183 minuten ofzo!
Ik denk dat er iets mis gaat in het omzetten van mp3 naar .wav.
Als ik vantevoren converteer naar .wav is er niks mis.

Daarnaast heb ik een macje met toast welke het standaard gewoon doet.

Maar meestal fik ik en check ik pas op locatie of me nieuwe cd's (meestal een stuk of 2 a 3) het doen. En soms een mindere verrassing dan Unhappy
CoenBaas5300    posted on 11-05-2009 22:26
Ik gebruik zelf Roxio Creator 9, stond al op mijn pc toen ik hem kocht dusja lekker makkelijk en het werkt goed!
User edit by CoenBaas5300 on 11-05-2009 @ 22:27:22 (10%)
Tekhead    posted on 28-05-2009 03:52
Waarom zoeken, als het al meermaals hier geschreven : ITUNES, apple software gebruiken, no problems - just solutions !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Xtremer    posted on 28-05-2009 08:07
Ik gebruik al jaren Nero, heb iTunes geprobeerd, maar die behoud de volgorde niet van hoe ik het heb ingedeeld. Direct tijdens het branden Cover Designer starten en klaarSmile.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Ilja    posted on 28-05-2009 08:18
iTunes is super simpel en zalig, brandt zelfs podcasts met nummer indeling.
voltcontrol    posted on 28-05-2009 09:46
Ik brand al een tijdje niet meer voor dj doeleinden, maar Nero Portable werkte er altijd prima voor.
Windows media player is ook een prima optie zoals al eerder aangegeven door Snoey.

Bartjens    posted on 28-05-2009 09:56
Gewoon "Brand", snel en simpel voor op de Mac Cool
www.djbrowbeat.com
Saskia    posted on 28-05-2009 11:03
Ik gebruik ook nero, maar waar staat dat cover design dan?
DJDenz    posted on 28-05-2009 11:09
Nero Cover Designer kan je als het goed is apart installeren, net als heel veel andere losse programma's van Nero (als je tenminste niet alleen de losse burning rom hebt)
Saskia    posted on 28-05-2009 11:10
Ik weet even niet zo snel welke versie ik heb. Dan installeer ik dat nog wel erbij Happy, laughing
DJDenz    posted on 28-05-2009 12:28
Gefelicteerd nog Saskia. Zie dat je net 18 geworden bent? Cool

OT: Ik geloof dat Cover Designer er vanaf versie 6 al inzit.
Saskia    posted on 28-05-2009 12:56
jaa ben zondag jarig geweest Happy, laughing
oh okee, ik zal straks eens kijken
LLCoolP    posted on 28-05-2009 17:05
Poster: Saskia
jaa ben zondag jarig geweest Happy, laughing
oh okee, ik zal straks eens kijken

Nog gefelicitaart dan h?!
Join the party and become famous!
T_G    posted on 28-05-2009 19:43
gewoon Nero, en gewoon tijdens het branden het covertje maken en printen, ooh neej joh hij is al klaar.
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
baath    posted on 28-05-2009 19:57
Poster: nickbn

Echter download ik nog wel eens wat van Beatport en schijnt Nero deze nummers niet op een Audio cd te kunnen zetten. Het toevoegen van de nummers duurt enorm lang, en bij het afspelen op de cdj hoor ik erg veel storende en knetterende geluiden. Nu lijkt het mij niet anders dan dat dit een soort vervelende (DRM?) achtige beveiliging is.?

Ik vroeg me bij deze af of jullie ook dit herkennen en hebben bij tracks van het internet?en bij het?branden hetzelfde vervelende?riedeltje hebben.?Een update?van Nero helpt niet, maar ik heb geen weet van programma's waar je op dezelfde simpele wijze info kan toevoegen op de tracks. Dus 2 vragen in 1, Herkent iemand dit? en welk programma gebruiken jullie om je mp3's mee te branden op CD??

is het niet gewoon het probleem dat je nummers van beatport nog gene id3 tag hebbne Winking my eye dat probleem kom ik bij hun nummers nog wel is tegen en met tag&rename netjes id3 tag geven en heb er totaal geen probleem mee Happy, laughing

voor mij is nero nog altijd beste brandprogramma op een windows bak.
op me apple pak ik altijd maar itunes
OneSixty    posted on 28-05-2009 19:59
nu zelf ook nero, makkelijk as hell & hij maakt al een tracklist :p
deed ik eerst altijd handmatig in word.. wat een werk :p
Mathiz    posted on 28-05-2009 20:41
ik gebruik toast titanium op men maccie en soms ook itunes ?het duurt wel even voor ik men cover juist heb maar ben nogal kieskeurig dus?

307 Users online: 243 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 132.253
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.479.031