Muiziekquiz organiseren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gupy    posted on 01-09-2005 16:01
Zaterdag heb ik een reünie van de lagere school, hierbij wil ik een muziekquiz organiseren met diverse muzieksoorten.

Wat zouden jullie doen, er vanuit gaan dat er geen MP3 beschikbaar is.

Gewoon een stukje van CD laten horen via bediening van mixer?

Of.. fragmentjes maken op minidisc?

Gupy

Mod edit by Nvie on 01-09-2005 16:04 (6%)
[MOD Edit] opmaak

What do you think about Muiziekquiz organiseren ??

Vote :   

Nvie    posted on 01-09-2005 16:03
cd's rippen en tracks/fragmentjes op cd branden?
ilseentje    posted on 01-09-2005 16:18
met minidisk gaat supper, zelf ook al gedaan daarmede.
geen knip of plakwerk op computer, duurt te lang, gewoon fragment van een tiental seconden met als bedoeling de vraag en daarachter de oplossing.
zou wel regelmatig een volleddig nummer laten horen.
anders wordt het wat saai en kan er is iets gedronken worden he...
gebruikte wel elke keer een mengpaneel. werkt gemakelijker.
Gupy    posted on 01-09-2005 16:24
Er is een complete DJ booth beschikbaar met idd minidisc. Zover ik weet kon je op minidisc erg goed korte fragmentjes kwijt tot 250 stuks ofzo.

Doe je dan 1: fragment -> 2: volledig nummer?
Basrose    posted on 01-09-2005 16:30
ligt eraan wat je erop zet he...

Gupy    posted on 01-09-2005 17:17
Poster: DJ-BasRose
ligt eraan wat je erop zet he...

JA, oké...is ook 74 minuten.
User edit by Gupy on 01-09-2005 @ 17:17:47 (8%)
Lukaz    posted on 01-09-2005 17:41
als er een instalatie beschikbaar is waaromdoe je dat dan niet? :P  ja tog?
ilseentje    posted on 01-09-2005 19:36
1. intro nummer 1 (is de vraag)
2. oplossing nummer 1 (refrein bv)
3. intro nummer 2
4. oplossing nummer 2
5. intro nummer 3
......
en op minidisk kan je inderdaad heel veel traks kwijt, hoeveel weet ik niet juist.
Bij minidisk kan je ook de tekst ingeven of als hij digitaal (met een speciaal kabeltje) aangesloten is neemt hij soms de tekst van de cd over. Op die manier scrolt uitvoerder en tittel voorbij op het display.
Niet tevreden over een track, eenvoudig wissen kan dan van die track
Nvie    posted on 01-09-2005 19:39
Ik wil ook een minidisk recorder :P
Lukaz    posted on 01-09-2005 19:42
het is natuurlijk altijd handig met quizjes enzo!  nu je het zegt Nvie ik wil er ook wel 1:P:P
Gupy    posted on 01-09-2005 19:43
Poster: ilseentje
1. intro nummer 1 (is de vraag)
2. oplossing nummer 1 (refrein bv)
3. intro nummer 2
4. oplossing nummer 2
5. intro nummer 3

Ja, bedankt...dat is wat ik zocht.
ilseentje    posted on 01-09-2005 19:50
graag gedaan
Lead    posted on 02-09-2005 09:04
Maar MD geeft dropout als je discs een aantalen jaren op de plank laat liggen. Ik dacht ook dat MD het ultime recordable medium was, maar toen ik pas een paar discs tegenkwam van een jaar of 10 oud toen merkte ik dat mijn mix niet meer continious was, maar hier en daar een hikje geeft...
Let the BASS be louder
Gupy    posted on 02-09-2005 11:37
Och...ik heb ze morgen nodig.Happy, laughing
ilseentje    posted on 03-09-2005 08:49
laat je weten hoe de kwis is geweest? ben nml wel benieuwd
User edit by ilseentje on 03-09-2005 @ 08:49:36 (3%)
Gupy    posted on 03-09-2005 09:33
Ja, dat zal ik doen...Happy, laughing

Hoe zouden jullie het quiz gedeelte zelf invullen....ik heb dadelijk alle muziek klaar en een man of 30 in één zaal.
Gewoon iedereen laten raden en diegene die het het eerst weet een punt geven, en dit bijhouden op een scorebord of zoiets.
Wordt dit niet erg rommelig als iedereen door erlkaar ligt te kwekken?
Ik zie het ook niet zitten om twee groepen te hebben, daar is de zaal te klein voor.

ccc    posted on 03-09-2005 12:03
Misschien is het een idee om alle mensen een bordje te geven ( net zoals bij een veiling). Diegene die je dan als eerst omhoog ziet gaan laat je het antwoord geven.
DJ_Mama    posted on 15-09-2005 10:28
Hoe is het verlopen? Daar zijn we nu wel benieuwd naar hoor...
Gupy    posted on 15-09-2005 11:38
Oh ja, excuses…

We hadden een zaaltje afgehuurd, met buiten een BBQ. Ik had al wat achtergrond muziek uit de jaren 80 opgezet en de sfeer was gematigd (wat ik prima vond voor een goed gesprek te houden)
Ergens om een uur 12 hadden de meeste wel genoeg gegeten en vond ik het tijd om wat meer actie te creëren.
Ik had een simpel mengpaneeltje, een mic, MD speler en een muziekcomputer (zo’n leaseding) ter beschikking.
Ik had vooraf een MD gemaakt met diverse muziek stukken. Eerst een fragment, daarna het refrein (of iets anders herkenbaar)

De eerste had ik simpel gehouden en niet echte knallers. Met continu op de achtergrond de muziekcomputer omdat het niet stil kan zijn als er een “DJ” achter de mixer staat. (basisprincipe)
De muziek was enkel tussen 1979 en 1985. Het raden van artiest was een punt waard en de titel ook. Dus max 2 punten per vraag.
Er waren er maar en stuk of 5 van de 30 die actief meededen. Maar met de goed gekozen refreintjes deden er steeds meer mee. Na een stuk of 10 fragmenten kwamen er toch langzaam wat meer richting de bar, en de fragmenten werden natuurlijk steeds leuker…en op het eind werd er zelf meegezongen.

Even uit m’n hoofd wat fragmenten die ik gekozen had.

M – Popmusic
Nena – 99 LB
Pink Floyd – Brick in the Wall (gitaarsolo was het refrein)
Jan Hammer – Miami Vice (artiest wist niemand)
ZZ Top – Legs
Queen – Liltle thing called love
Simple Minds – A live and kicking
Bon Joni – Living on a prayer
Peter Gabriel – Sledgehamer
Pat Banater – Love is a Battlefield

En zo had ik een en stuk of 50.

Maar, toen kwam het…enkele van de overrijpe vrouwelijke klasgenoten (laatbloeiers die nu pas op zoek gaan naar “kinky” discotheken, wilden natuurlijk flink “housen”.
Laat ik me daar nu net geen rekening mee gehouden hebben, ik had alleen 8 cd’s van de jaren tachtig.
Dus gingen we aan de aanliggende cafe, waar wel een “echte” DJ booth staat, met een Denon dubbelde CD speler en een Dateq Apollo.
Anyway…ze wilden natuurlijk allemaal dat ik ging draaien en dat zonder muziek bij te hebben…enkel op zo’n muziekcomputerConfused?
Dus ben ik maar lief naar m’n auto gewandeld, de wisselaar geplunderd en heb maar een uurtje of twee gedraaid, met natuurlijk m’n eigen muziek.
Iedereen vond het natuurlijk super gaaf dat er een echte “DJ” stond te draaien, maar zelf vond ik het niet zo spannend.

Al met al zeer geslaagd.

User edit by Gupy on 15-09-2005 @ 11:38:44 (3%)
DJ_Mama    posted on 15-09-2005 12:05
Toch leuk! Nog een beetje positieve reacties gekregen?

Enne laatbloeiers.....hoe laat pcies?
Gupy    posted on 15-09-2005 17:49
Gupy    posted on 15-09-2005 18:04
Zo laat dus....

Ging vooral om een paar dames die pas na hun 30 stevig op staan gaan, dus vandaar laatbloeiers.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

242 Users online: 143 Guests (99 Unknown)
Pages generated today : 20.232
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.927.524