HP cable solderen aan nieuwe jack aansluiting
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 09-05-2009 22:40
Hallo,
 Men zoontje heeft de schaar ter handen genomen en per ongeluk de kabel doorgeknipt en stekker onherstelbaar beschadigd, en nu wil ik er een andere jack op aansluiten, en vraag me af welke kleur ik aan welk punt of oogje moet solderen.
Het betreft een Stereo jack van Sennheiser, en de cable is een coiled cable, met zwart - blauw - en rood draadje, en ik denk dat de rode aan het middenpunt (kop v.d. jack) komt, de zwarte aan de buitenste mantel van het pennetje, en de blauwe de ground is, klopt dit ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

What do you think about HP cable solderen aan nieuwe jack aansluiting ??

Vote :   

jannickv    posted on 09-05-2009 23:42
kan je de jack die er aanhing niet even ontleden? :D
Verder heb ik hier geen verstand van... dus dit kan een heel domme oplossing zijn :p
Tekhead    posted on 09-05-2009 23:58
Er zijn geen domme oplossingen, alleen domme mensen. Logische redenering om te ontleden, heb ik geprobeerd, maar is een gegoten en geperste jack, kan je dus niet onbeschadigd strippen, heb geprobeerd maar alle solderingen zijn afgebroken, jammer maar helaas. 
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
janek    posted on 10-05-2009 01:54
Hi , rood ist rechts , blauw links en zwart de aarde
Kan zjn dat de draden geplastificeerd zijn ,dan moet je de lak eraf krassen ( heel voorzichtig )
dan met soldeervet licht de punten vetten en een soldeerpunt op je kabel zetten , evenals de stekker , want het kan zijn dat de tin anders niet houdt !!
 groet

Jan

This is an old Topic

No new postings for 5.955 days.
 Post CommentThat would be 198.5 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

222 Users online: 112 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 81.735
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.772