O.k. speciaal voor jou commentaar op de "april 2009 short mix".
Ooit had ik in een manual van Numark een "introduction to dj-ing" gelezen. Hier werd gezegd dat het technische werk van een DJ bestaat uit 3 taken: programming, mixing en remixing. Dit zijn dan ook de punten waarop ik mixjes beoordeel.
Programming (track keus en set opbouw)Alleen de laatste track vond ik leuk. Bij de kunstbende mix was wel alles leuk. Maar muzieksmaak is natuurlijk persoonlijk.
Omdat het een korte mix is, is er nog geen echte set opbouw. Bij deze mix kan je een beetje praten over setopbouw, omdat de tracks qua stijl een beetje verschillen. Maar ik vindt toch dat er een klein beetje sprake is van reaching bij de eerste overgang.
Mixing (overgangen vloeiend en naadloos)In tegenstelling tot de kunstbende mix heb ik geen beatmatch foutjes gehoord.
Het commentaar van o.a. Snoey is inderdaad terecht. Je maakt alleen gebruik van een normale fade van volume en/of eq bij elke overgang en de overgang wordt daardoor minder vloeiend. Al klinkt het lang niet slecht. Bij een langere set zou het wel saai worden.
Ik had wat basic eq tips gegeven in het Pioneer gear dutch topic "lastige overgang van DJM-400 naar DJM-800". Ik weet niet of je dat had gelezen. Maar als je liefjes vraagt stuur ik je wat advanced eq-ing tips via de p.m.
Trouwens in de laatste video van sanderk zie je ook hoe hij met zijn eq werkt. Jammer dat je de mixer niet beter in beeld ziet.
Remixing (gebruik van loops, samples, efx, e.a. tricks)O.k. je bent nog niet zover.