[M] Mrs. G-ezz - Short mix topic
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ashley    posted on 06-05-2009 17:17
Hi guys! Happy, laughing

Nadat winston mij erop had gewezen dat het misschien handig is een topic aan te maken voor mijn mixjes, heb ik dat toch maar gedaan.

De bedoeling is dat ik hier eens per maand een nieuw linkje post met een nieuw mixje erin.
Ik zou dan graag willen dat er wat commentaar op geleverd wordt met tips wat ik moet verbeteren.

ik heb gister een mixje online gezet, en ik zou graag willen dat jullie die bekijken:

Mrs. G-ezz - short mix april : http://www.youtube.com/watch?v=puUjVyCyhEg

Verder staan er nog wat oudere mixjes bij m'n youtube channel.
Graag meningkjes en/of opbouwende kritiek!

Greets,

Ashley
Maar wat nou als het lukt, mama?

What do you think about [M] Mrs. G-ezz - Short mix topic ??

Vote :   
Winston    posted on 06-05-2009 17:48
Ben bezig te luisteren zo meteen een reactie.
Tic Toc
User edit by Winston on 06-05-2009 @ 19:52:28 (100%)
voyager    posted on 06-05-2009 17:51
Klinkt lekker ! :D

De overgangen zijn ook lekker in elkaar gezet top(Y)
Snoey    posted on 06-05-2009 18:00
Ik had al een reactie geplaatst in de late leeuw, maar ik zal hem hier dan maar even posten.

Beatmatchen kan je. 

Maar je mag wel werken aan je timing, de timing wanneer je een plaat mixt  en de timing met de EQ. 

Het is bijvoorbeeld erg gaaf om de EQ van de low tijdens een overgang over te gooien op een bepaald punt. Zo krijg je meer drive in je mixes en worden je overgangen niet saai.

Ik weet alleen niet even snel een house Dj die ik als voorbeeld kan gebruiken met wat ik bedoel. Ik heb wel een filmpje van Tiesto toen ik zelf net begonnen was met draaien. Deze overgang ging ik exact namixen om het EQ te leren. Wanneer de kick van advanced (plaat2) erin komt gooit hij ze om. Je leert gelijk ook hoe hij met de EQ speelt door soms het laag 1 tel eruit te trekken.

http://www.youtube.com/watch?v=KVAHe1wkzaA

Mads Arp - Slow it down (Mathilda Remix)
Marcel Woods - Advanced (Original Mix)      

De timing van het mixen wat ie daar doet is gedurft, want die is niet zoals het boekje. Toch is die overgang tof, maar werkt niet met alle platen zo. Mischien dat ik ooit zelf een youtube filmpje maak over timing en EQ'en. 
www.soundcloud.com/ten-hooven
Ashley    posted on 06-05-2009 18:26
Bedankt Snoey, voor deze goede kritiek + uitleg Happy, laughing hier heb ik wat aan
ik snap wat je bedoelt, en ik ga er zeker mee oefenen! rover had me hier gister op msn ookal een soort gelijk commentaar over de EQ gegeven, en ik ga er dus zeker mee aan de slag.
Maar wat nou als het lukt, mama?
Snoey    posted on 06-05-2009 18:28
Geen dank Winking my eye

Ik wacht het resultaat wel af en dan zal ik weer even kritisch naar luisteren. 
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 06-05-2009 @ 18:29:04 (4%)
Winston    posted on 06-05-2009 19:51
O.k. speciaal voor jou commentaar op de "april 2009 short mix".

Ooit had ik in een manual van Numark een "introduction to dj-ing" gelezen. Hier werd gezegd dat het technische werk van een DJ bestaat uit 3 taken: programming, mixing en remixing. Dit zijn dan ook de punten waarop ik mixjes beoordeel.

Programming (track keus en set opbouw)
Alleen de laatste track vond ik leuk. Bij de kunstbende mix was wel alles leuk. Maar muzieksmaak is natuurlijk persoonlijk.

Omdat het een korte mix is, is er nog geen echte set opbouw. Bij deze mix kan je een beetje praten over setopbouw, omdat de tracks qua stijl een beetje verschillen. Maar ik vindt toch dat er een klein beetje sprake is van reaching bij de eerste overgang.

Mixing (overgangen vloeiend en naadloos)
In tegenstelling tot de kunstbende mix heb ik geen beatmatch foutjes gehoord.

Het commentaar van o.a. Snoey is inderdaad terecht. Je maakt alleen gebruik van een normale fade van volume en/of eq bij elke overgang en de overgang wordt daardoor minder vloeiend. Al klinkt het lang niet slecht. Bij een langere set zou het wel saai worden.

Ik had wat basic eq tips gegeven in het Pioneer gear dutch topic "lastige overgang van DJM-400 naar DJM-800". Ik weet niet of je dat had gelezen. Maar als je liefjes vraagt stuur ik je wat advanced eq-ing tips via de p.m.
Trouwens in de laatste video van sanderk zie je ook hoe hij met zijn eq werkt. Jammer dat je de mixer niet beter in beeld ziet.

Remixing (gebruik van loops, samples, efx, e.a. tricks)
O.k. je bent nog niet zover. Cool
Tic Toc
User edit by Winston on 06-05-2009 @ 21:29:06 (3%)

This is an old Topic

No new postings for 5.985 days.
 Post CommentThat would be 199.5 months
or a whopping 16.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

248 Users online: 57 Guests (191 Unknown)
Pages generated today : 15.678
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.489.451