Het aantal fraude op marktsites.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmathijs    posted on 04-05-2009 14:32
Het valt me op dat er bijna op elke marktsite advertenties zijn, waarbij ze bijv. een djm 800 aanbieden voor 820 euro. Je komt ze echt overal tegen en daarbij staan dan nog een hele lijst met voordelige producten en dat allemaal tegen bijna de helft van de officiele prijs.

Ik dacht zonet laat ik eens even bellen, want de adverteerder kwam uit drenthe stond in de advertentie.
Wordt er opgenomen door een of andere buitelander en vraagt of ik engels kan praten, maar zn hele advertentie staat in het nederlands.

Hij geeft aan dat ik alleen kan betalen met FedEx en Western Union, de enige maatschappijen waarbij je zeker weet je je geld en pakketje nooit meer terug ziet (geen garantie/verzekering).
En met Paypal willen ze niet betaald worden.

Dit lijken mij gewoon dikke oplichters.
Ik weet niet of het is toegestaan, maar hier een link naar zo'n advertentie:
http://www.adverteergratis.nl/i/instrumenten/muziek/p/2/CiD/12/SubCiD/95/AiD/382297.html

Is hier iets aan te doen?

Groeten Mathijs
User edit by djmathijs on 04-05-2009 @ 14:46:46 (8%)

What do you think about Het aantal fraude op marktsites. ??

Vote :   

Stefjuuh    posted on 04-05-2009 14:37
Mailtje met bovenstaand verhaal naar admin website!
Lawrenz    posted on 04-05-2009 14:40
"Zijn" Nederlands is het Nederlands van de vertaalmachines. "Welkom bij busytradeltd, waar wij verkopen allerlei elektronica tegen betaalbare prijzen". Klopt niet echt he?
Nope, zijn oplichters.
Edit: foto is zelfs van een CDJ800mk2 zie ik, dus er klopt echt niks van.
User edit by Lawrenz on 04-05-2009 @ 14:40:58 (38%)
tom-j    posted on 04-05-2009 14:42
ja dit zie ik ook vaak ja! ook sites waar je dingen kan kopen voor een wel heel lage prijs! je betaalt, krijgt vervolgens niks toe gestuurd en als je dan belt om verhaal te halen, bestaat het bedrijf niet en is de site ineens uit de lucht!
ik denk niet dat hier iets aan te doen valt, want zolang jij niet kan bewijzen dat je wordt opgelicht, kan je ze ook niks maken. en als je toch wat koopt om wel bewijs te hebben van oplichting en alles verdwijnt daarna kun je ze alsnog niks maken! en dat weten dit soort mensen maar al te goed, helaas!
DJDenz    posted on 04-05-2009 14:42
Zeker oppassen met dit soort advertenties. Het is de bedoeling dat bezoekers gaan bellen met de zogenaamde adverteerder. Vervolgens word je doorverwezen (zonder dat je het zelf merkt) naar een nummer waar je een bijhoorlijke telefoonrekening van krijgt!
Lead    posted on 04-05-2009 18:30
Zodra je Western Union als mogelijke betalingsmethode ziet is enige argwaan op zijn plaats. Western Union wordt veelal gebruikt als bestemming of herkomst van financieen verborgen moet blijven. Western Union is niet gegarandeerd, geld overmaken is dus geld kwijt en hopen dat je je spullen krijgt...
Let the BASS be louder
djrforce    posted on 04-05-2009 18:57
dit is zo groot probleem ik had laatst wat op marktplaats staan en nu worden ze zo brutaal dat ze mailtjes gaan sturen dat ze je item willen kopen. !!! me vader had er een fototoestel opstaan kreeg hij reactie of hij hem op wil sturen naar nigira en dat ze geld kwak met w unoin ofzo heel vaag allemaal maar uiteindelijk kost het je ltijd geld wat je kwijt bent 
Down_Town    posted on 04-05-2009 19:38
Ik heb geleerd dat iets dat te mooi lijkt om waar te zijn daadwerkelijk te mooi IS om waar te zijn.
De mens is hebzuchtig en er zijn er altijd zat die in dit soort dingen blijven trappen.

Gewoon je gezond verstand gebruiken.
mp    posted on 04-05-2009 20:08
ik heb geleerd alleen te kopen als ik het toestel kan zien en testen, en als ik ga, ga ik niet alleen maar met een roady/kameraad die 2x zo breed is als ik Happy, laughing altijd zeker spelen...
elke dag is een feest!!
DjVictorF    posted on 04-05-2009 20:35
Je moet  ALTIJD echt ALTIJD eerst het product bekijken en zelf testen! Roov van dit forum heeft 2 axis 9's aangeschaft en vervolgens had er 1tje kuren. Waardoor hij nu die axis 9 terug moet brengen en het hem meer gaat kosten intotaal dan een nieuwe.
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
tom-j    posted on 04-05-2009 20:38
Poster: DjVictorF
Je moet  ALTIJD echt ALTIJD eerst het product bekijken en zelf testen! Roov van dit forum heeft 2 axis 9's aangeschaft en vervolgens had er 1tje kuren. Waardoor hij nu die axis 9 terug moet brengen en het hem meer gaat kosten intotaal dan een nieuwe.

dan koopt hij toch gewoon een nieuweCool
maar dat is idd heel vervelend!
Delcone    posted on 04-05-2009 21:17
Stel dat je ze willen bestellen, is de levertijd 5 werkdagen en de pioneer producten moeten vooraf via bank worden betaald.

Dit klopt gewoon?
User edit by Delcone on 04-05-2009 @ 21:21:25 (84%)
Xtremer    posted on 04-05-2009 21:32
Ik koop al jaren niets meer via 2e hands sites of via het buitenland. Hou het lekker bij de muziekwinkels of andere winkels die je kunt opzoeken als er iets mis is. Niets mis met de service van webshops, maar ga om de 1 of andere reden toch liever naar een winkel:P.

Het mag toch wel duidelijk zijn dat dit pure fake is. Je ziet ze ook wel eens van deze posts voorbij komen op DJResource, gewoon pure onzin.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Sebasz    posted on 04-05-2009 21:49
Mensen die in van die buitelandse oplichtingtrucs trappen verdienen het gewoon Happy, laughing
tek-zotic    posted on 04-05-2009 22:34
Poster: Xtremer
Ik koop al jaren niets meer via 2e hands sites of via het buitenland. Hou het lekker bij de muziekwinkels of andere winkels die je kunt opzoeken als er iets mis is. Niets mis met de service van webshops, maar ga om de 1 of andere reden toch liever naar een winkel:P.

Het mag toch wel duidelijk zijn dat dit pure fake is. Je ziet ze ook wel eens van deze posts voorbij komen op DJResource, gewoon pure onzin.

dat is ook zever he, met iets van 2dehands sites is veelal niets mis, ik heb al zoveel 2dehands gekocht, wel altijd gaan testen natuurlijk, maar toch, heb nog nergens gehad waarbij ik ietst testte dat niet in orde was
Snoey    posted on 04-05-2009 22:40
Heb 3 jaar geleden een cdj100 gekocht die na 9 maanden er mee stopte (las geen cd's meer). Dus die heb ik bij het grofvuil gezet. 
www.soundcloud.com/ten-hooven
Estacy    posted on 04-05-2009 23:01
Ik zou zowiezo Pioneer via een officiele dealer kopen, je kunt ook beter via een betrouwbare winkel kopen dan via een particulier.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Basrose    posted on 04-05-2009 23:01
Poster: Snoey
Heb 3 jaar geleden een cdj100 gekocht die na 9 maanden er mee stopte (las geen cd's meer). Dus die heb ik bij het grofvuil gezet. 

je kon hem toch altijd nog als decoratie ophangen?? Happy, laughing
Estacy    posted on 04-05-2009 23:04
haha, en de logo's eraf slopen en aan de muur hangen? :p
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Snoey    posted on 04-05-2009 23:32
Poster: Basrose

je kon hem toch altijd nog als decoratie ophangen?? Happy, laughing

Dat ding is daar echt veel te lelijk voor. 
DJDenz    posted on 05-05-2009 00:03
Je kan het idd gewoon beter bij een goed aangeschreven winkel kopen ipv tweedehands.. je betaald dan wel meer, maar dan heb je geen fratsen en dat scheelt C(DJ)1000! Cool
Snoey    posted on 05-05-2009 00:51
3 jaar geleden was ik nog 16 en verdiende ik stukken minder dan ik nu doe. Ik wou van vinyl over op cd en dan is in zo'n situatie een 2e hands speler een betere oplossing dan niets. Dus dan is nieuw niet altijd beter. 
Luxx    posted on 05-05-2009 11:08
die gasten verkopen op hun advertentie ook een iPhone 4 Gig....ik wist niet eens dat ie bestond.. volgens mij waren de geheugen capaciteiten van de iPhones: 8, 16 & 32 gig...
www.mothermusic.nl

This is an old Topic

No new postings for 5.986 days.
 Post CommentThat would be 199.5 months
or a whopping 16.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

194 Users online: 56 Guests (138 Unknown)
Pages generated today : 10.813
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.484.586