EFX 500 aansluiten op laptop help aub help
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Cocoroco    posted on 03-05-2009 11:56
Beste Dj's !

khad de volledige pioneer set met de effector model EFX 500 ,  het
mengpaneel DJM 300-S  en de twee cdj 100 gekocht na 7jaar werkte er één niet meer en dan ligt alles stil CoolNu heb ik onlangs (eindelijk!) de cdj 200  van pioneer gekocht CoolCool
En ben niet meer te stoppe Cool maar heb al heel lang willen opnemen op cd of mss gwn op laptop om derna iets te kunne bijwerken van de mix (vroeger altijd met cassetjes maar nu ik een laptop heb , zullen er wel andere mogelijkheden zijn  Confused

Zou iemand mij alstublief kunnen helpen met hoe ik een laptop kan aansluiten op mijn mengpaneel ofwel op mijn effector EFX 500 daar kan ook wat aangesloten worden maar ik zou niet weten welke kabel of wat in iets te steken  ,ConfusedConfused
Welke kabels heb je nodig ?? heb je een geluidskaart nodig(laptop) Confused en hoe kun je opnemen ConfusedConfused

Beste groete aan alle Dj's , DJ's PAra SIEMPRE !!!!  Cool

What do you think about EFX 500 aansluiten op laptop help aub help ??

Vote :   

djmathijs    posted on 03-05-2009 12:04
Zover ik weet heb je op je mixer een send en return, hierop kun je de efx aansluiten. En dan via de master/main of record output kun je hem dmv. een tulp > mini jack (3,5mm) aansluiten op je laptop.
brecht    posted on 03-05-2009 12:06
Beetj onduidelijk...

Maar het feit van opnemen kan via een tweede master uitgang op je mengpaneeltje of rec. uitgang.

Wat heb je nodig van kabel:
stereo male jack on one end and two RCA jacks on the other.

Hopelijk kan dit je wat helpen. Rood wit in het mengpaneel dus. En dat zwart ficheke steek je in de micro ingang van je laptop.

Mvg

@ DJmathijs, sorry, ik was net bezig met ook een reactie, idd zoals je zegt!
User edit by brecht on 03-05-2009 @ 12:07:08 (22%)
Mixt-Ape    posted on 03-05-2009 12:56
Het gaat wel beter als je 'dat zwart ficheke' in de lijningang steekt in plaats van de microfooningeng denk ik...tenminste, bij mij toch.
EDIT: Om op te nemen installeer je een programma zoals bv Audacity (da's trouwens gratis) en off you go!
User edit by Mixt-Ape on 03-05-2009 @ 13:01:32 (77%)
Cocoroco    posted on 03-05-2009 13:25
bedankt dj's !

kheb niet de identieke kabel liggen wel rood en zwart en een output zoals de foto hierboven
maar als ik hem in de microfoon steek gebeurd er niets noch als ik hem in de koptelefoon  steek dan ja hoor je geen muziek meer van de laptop....

het zou wss aan de kabel liggen Confused(mrgn één kope!) of moet ik  iets instelle op de laptop ?
zou ik normaal het geluid van mijn mengpaneel moeten horen op de laptop dan  ?

waar is  de lijningang op de laptop Confused?

kheb alleen een micro ingang een koptelefoon ingang en vier usb ingangen kan ik daar iets me doen Confused
ArTy    posted on 03-05-2009 13:33
DJM-300 Master 2 -> Laptop microfoon

Op de laptop moet je natuurlijk wel je microfoon ingang inschakelen.
Dit kan je doen bij confiduratiescherm -> Geluiden en apparaten -> audio.
Cocoroco    posted on 03-05-2009 13:43
@mixt ape  programma audacity  kan ik niet dwnld ,  zijn er nog andere ??
Cocoroco    posted on 03-05-2009 13:57
kga naar configuratiescherm dan naar geluid en ik zie verder  dat de muziek van de instalatie speelt op de laptop maar khoor er niets van , het speelt wel , maar niet uit de audio van laptop ConfusedConfused??
wat moet ik juist doen ? of nog bij instellen , of heb ik een program nodig ??

alvast gracias  dj's
Mixt-Ape    posted on 03-05-2009 14:34
Hoe komt het dat je audacity niet kan downloadenConfused
Cocoroco    posted on 03-05-2009 15:21
ja ik snap het ook niet Confused, ik  kom wel op de site derna op sourceforce.net en als ik daar iets aanklik duurd het lang en vervolgens komt : kan de pagina niet weergeven
heb windows vista en kan wel dwnld maar de audacity niet ?? of mss lig het aan de site ??
ps kheb nog steeds geen geluid van mijn instalatie op mijn laptop , komt het omda ik eerst een program nodig heb of iets bij instellinge moet doen of pff snap het toch ni zo  ,Confused

Groetjes
ArTy    posted on 03-05-2009 15:33
JE moet niet verwachten dat het geluid uit je laptop komt als je hem via de mic ingang aansluit he. Open je geluidsrecorcer eens (bij Bureau-accessoires) en druk op record. Doe dan de fader van je djm omhoog en start de cd speler. Stop de recorder weer na een seconde of 30 en speel het opgenomen bestand af. Hoor je dan je muziek, dan werkt die anders moet je iets veranderen aan je instellingen.
User edit by ArTy on 03-05-2009 @ 15:34:39 (3%)
Cocoroco    posted on 03-05-2009 16:53
arty tis gelukt ! bedankt Cool
maar wel schels geluid ,  kmoet mijn master level
op het derde laagste strepke draaie (da bijna niks is meer is van geluid)  en mijn versterker vollenbak zette voor iets te kunnen horen en voor het op de laptop toch nog iets beter te laten klinke  , of zou ik dat schels geluid anders kunne regelen via de laptop ergns  ??
zon audacity program zou da helpe ??

THNX

This is an old Topic

No new postings for 5.902 days.
 Post CommentThat would be 196.7 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

38 Users online: 4 Guests (34 Unknown)
Pages generated today : 1.293
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.225.710