De Late Leeuw Chat Corner (Deel 20) (5/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Laidback    posted on 01-05-2009 22:35
En alweer editie 20 van de Late Leeuw!

De Officiele Nonsense uitlaat klep van djresource!
DE plek om ff lekker Dom Te Lullen over van alles en nog wat, serieus of on-serieus!
Geniet ervan, roddel awayyy! Let's Get The 20th part started!

maar eerst nog wel even de vaste regels:
  • GEEN Dubbel Postings 
  • GEEN Download Links naar illigale content
  • Houd het in de hand! we zijn hier met ze alle voor elkander!
  • Niet rijden onder invloed
  • Houd je aan de maximum snelheid
  • Vrij Veilig

Leesvoer Tip: Hier de voorgaande delen, voor als je eens een week of wat niets te doen hebt kun je ze doorlezen 

Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 1 
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 2
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 3
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 4
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 5
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 6
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 7
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 8
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 9
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 10
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 11
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 12
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 13
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 14
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 15
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 16
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 17
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 18
Bullet ArrowLate Leeuw Chat deel 19

moet zeggen dat ik nooit had gedacht dat dit het best lopende topic van Djresource zou worden!..
my god, 20 delen en er komt geen einde aan CoolCool

ik zeg, Late Leeuw. 

Happy Birthsday ! 

User edit by Laidback on 01-05-2009 @ 22:42:25 (19%)

What do you think about De Late Leeuw Chat Corner (Deel 20) ??

Vote :   

ccc    posted on 04-05-2009 22:09
Poster: DAW
Bij cable is de afstand (lengte van de kabel) van je modem naar de hoofdaansluiting erg belangrijk. (waar de groene kabel het huis binnen komt) De tap positie van je EV (eind versterker bij jou in de straat) bepaald hoe lang deze max mag zijn. Daarom krijg je het advies om je modem op 30 a 60 centimeter hiervandaan aan te sluiten.

Kijk anders eens in je modem als dit mogelijk is wat de wat het siginaal ruisverhouding is als je niet weet waar dit te bekijken bel dan met de helpdesk en laat hen daar naar kijken, maar check als eerste je eigen bekabeling en spliters indien je spliters gebruikt sluit de moden eens aan met andere spliter of rechtstreeks zonder spliter Winking my eye

Ik denk dat ik mijn eerste bericht wat verkeerd verwoord heb. Cool

Ik bedoelde te idioot voor woorden positief. Mijn snelheid is met bijna een hele mb omhoog gegaan.

Ik download een dvd nu in 15 minuten. Cool
User edit by ccc on 04-05-2009 @ 22:09:53 (6%)
DAW    posted on 04-05-2009 22:11
Haha....  had al zo'n idee ... zag geen Mbit staan :D
http://EOSfotografie.nl
Basrose    posted on 04-05-2009 22:33
ik wil nog steeds een keer me modem tweaken om er nog wat meer uit te halen alleen dat is een lastig verhaal ben ik achter :P
MoXeGy    posted on 04-05-2009 22:34
gelukkig hebben we hier glasvezel, 100mbit :P
Basrose    posted on 04-05-2009 22:36
Poster: MoXeGy

pff ik ben jaloers!
DAW    posted on 04-05-2009 22:40
Poster: Basrose
ik wil nog steeds een keer me modem tweaken om er nog wat meer uit te halen alleen dat is een lastig verhaal ben ik achter :P

Modem tweaken? Dat is echt een fabeltjes. Wat men bijvoorbeeld bij Cable providers probeerd, is om een andere config file in te laden van een duurder abbo. (om op deze manier sneller te kunnen Inetten) Dit is niet mogelijk bij *DSL, aangezien dit in de wijkcentrale gebeurd (en de afstand tot aan je huis medebepalend is dit in tegen stelling met Cable) En dit noemt men niet tweaken maar hacken en dat is strafbaar.

Ken het Cable network niet zo heel goed meer, aangezien ik al er al weer een aantal jaar uit de ISP branch ben. Het was voor een jaar of vijf terug nog mogelijk op het oude eurodocsis platform, aangezien men hier toen werkte met config files in de modems. Er waren toen nog wel meer dingen mogelijk die het daglicht lastig kunnen verdragen. :P

User edit by DAW on 04-05-2009 @ 22:49:56 (64%)
Basrose    posted on 04-05-2009 22:49
Het is eigenlijk best bizar... ik heb een abbo tot 24 mbit (adsl 2) en heb een hele tijd op 18mbit gezeten... het laatste half jaar zit ik op 16mbit en kom never nooit meer terug op de 18... niet dat het superveel uitmaakt maar het is toch iets wat in mn hoofd blijft hangen :P

ik zeg tijd dat er glasvezel komt hier :P
User edit by Basrose on 04-05-2009 @ 22:51:15 (5%)
DAW    posted on 04-05-2009 22:51
Hebben we het over Cable of *DSL. Tussen beide zit een enorm verschil kwa techniek en de max te behalen snelheden
User edit by DAW on 04-05-2009 @ 22:52:31 (100%)
Basrose    posted on 04-05-2009 22:52
dat staat er adsl2 Happy, laughing
Boyd    posted on 04-05-2009 22:54
Ja dat vind je computer. Cable gaat via het zelfde als je TV binnenkomt. En DSL is het systeem via de telefoonlijn. Om het even simpel te zeggen.
DAW    posted on 04-05-2009 22:55
Lees dan eens de link die ik geplaatst heb in de eerste post over dit onderwerp daarin word uitgelegd hoe de snelheid van ADSL tot stand komt. Dit heb ik ooit geschreven voor de trainingen die ik gaf bij de diverse call centers Winking my eye

En 24Mbit staat niet per definitie voor ADSL2+
User edit by DAW on 04-05-2009 @ 22:56:48 (35%)
Estacy    posted on 04-05-2009 22:56
Ik heb eerlijk gezegd geen idee van mijn verbinding, maar hij werkt snel, dus ik vindt het prima!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
ccc    posted on 04-05-2009 22:56
Poster: MoXeGy

Dat is wel heel erg lekker. :P

Maar goed. Ik ben nu van 3.6 naar 4.6 mb download snelheid gegaan en ik merk niet veel verschil.

Eerst deed ik 20 minuten over een dvd en nu nog maar 15. Dus ja wat is die 5 minuten nu. :P
Basrose    posted on 04-05-2009 22:56
Lees dan eens de link die ik geplaatst heb in de eerste post over dit onderwrp daarin word uitgelegd hoe de snelheid van ADSL tot stand komt. Dit heb ik ooit geschreven voor de trainingen die ik gaf Winking my eye

Ja die info kende ik al... vind het alleen vervelend dat de situaties veranderen :P En dit kan vele oorzaken hebben.
Basrose    posted on 04-05-2009 22:59
Poster: ccc

Dat is wel heel erg lekker. :P

Maar goed. Ik ben nu van 3.6 naar 4.6 mb download snelheid gegaan en ik merk niet veel verschil.

Eerst deed ik 20 minuten over een dvd en nu nog maar 15. Dus ja wat is die 5 minuten nu. :P

ik las dat upc ook lekker bezig is met de snelheden... een beetje concurrentie is altijd goed Happy, laughing
DAW    posted on 04-05-2009 23:04
De oorzaken zijn vaak heel simpel... bij de gebruiker thuis en in het ergste geval het stukje koper tussen je huis en wijcentralen (stukje koper is in beheer van KPN of in de Dslam is wat mis) Maar zoals jij het beschrijft met de snelheden denk ik eerder dat je het in je eigen bekabeling etc moet zoeken.

En men kan in sommige gevallen ook te hard intrainen en hierdoor kan je snelheid ook zakken.

Tevens hebben de meeste Telco's niet de volle bandbreedte in gebruik van ADSL2+, maar hebben ze dit afgeregeld op 20Mbit. Max kan men op ADSL2+ tot 25Mbit, maar dit zal men nagenoeg niet halen aangezien men dan in de wijkcentralen moet wonen :P

edit

Poster: Basrose

ik las dat upc ook lekker bezig is met de snelheden... een beetje concurrentie is altijd goed Happy, laughing

Nadeel van Cable is dat ze vaak duurder zijn dan *DSL providers... maar wel de max snelheid kunnen garanderen dit wat bij *DSL weer niet mogelijk is.

Edit

dan ben je pas echt dronken!! HAHA
http://www.youtube.com/watch?v=tZxDj3YTDVY
User edit by DAW on 04-05-2009 @ 23:16:55 (58%)
MoXeGy    posted on 04-05-2009 23:22
had hem al gezien, haha dan ben je echt dronken ja.Cool
ccc    posted on 04-05-2009 23:41

dan ben je pas echt dronken!! HAHA
http://www.youtube.com/watch?v=tZxDj3YTDVY

Helemaal geweldig hahahaha.
DjVictorF    posted on 05-05-2009 00:34
http://www.youtube.com/watch?v=x9IZB33aM_8&feature=channel
deze is ook wel leuk!

edit: wat een drukte hierCool
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
User edit by DjVictorF on 05-05-2009 @ 13:05:53 (33%)
Snoey    posted on 05-05-2009 17:50
in afrika moeten ze soms 50 km lopen naar een waterput om water te halen......waarom ga je niet bij de waterput wonen?
www.soundcloud.com/ten-hooven
Estacy    posted on 05-05-2009 17:52
@ Snoey, of een dom blondje in een Smart... Een spin die over het web surft... met je baard vastzitten in een snorfiets
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
tom-j    posted on 05-05-2009 17:53
Poster: Snoey
in afrika moeten ze soms 50 km lopen naar een waterput om water te halen......waarom ga je niet bij de waterput wonen?

misschien omdat ze eerst geen waterput hadden en hun water haalden uit een smerige rivier. maar toen kwam Marco Borsato met zijn plan en toen bouwden ze een waterput op een centraal put zodat alle mensen uit omliggende dorpen daar schoon water konden halen! maar waarom dan niet meer bouwen en dichterbij??
Snoey    posted on 05-05-2009 18:01
Dan kunnen ze als nog zich vestigen bij de waterput als dat dan toch levensbehoefte nummer 1 is.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Ashley    posted on 05-05-2009 18:06
guys check this out: http://www.youtube.com/watch?v=puUjVyCyhEg Happy, laughing commentje?
Maar wat nou als het lukt, mama?
tom-j    posted on 05-05-2009 18:07
Poster: Snoey
Dan kunnen ze als nog zich vestigen bij de waterput als dat dan toch levensbehoefte nummer 1 is.

ga jij ook om de beatport server of je platen zaak wonen? nee toch! terwijl er wel levensbehoefte nr 1 is: muziek Cool

nee, maar ergens heb je wel gelijk......
User edit by tom-j on 05-05-2009 @ 18:09:23 (7%)

91 Users online: 20 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 44.752
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.433.126