Poster: justjustin

Heeft iemand ervaring met deze "Korg NanoPAD"
Of die een beetje lekker werkt en ook goed functioneerd op verschillende apparatuur...
Ja zeker. Ik heb deze Korg NanoPAD(zwarte versie) en ik kan je meteen vertellen dat hij lekker werkt. Ik heb hem gebruikt bij Ableton Live en Traktor Scratch. Bij Abelton gebruikte ik de pads voor het starten en stoppen van de tracks, aanzetten van verschillende effecten, daarbij kun je het X-Y-pad als wet/dry en feedback/time instellen. En bij het instellen van de loopsectie.
Bij Traktor gebruikte ik hem voor eigenlijk dezelfde functies en ook dat werkte goed. De pads reageren goed op de aanslag die je ze geeft. En ook het X-Y pad vind ik vrij precies. In vergelijking met de PADKontrol van Korg vind ik hem niet gelijk(ook logisch) maar zeker werkt hij goed en zonder ze direct naast elkaar te gebruiken zul je het verschil niet merken.
Korg biedt ook gratis aanvullende drivers en software aan via de site. Maar ook zonder deze werkte het goed op mijn Macbook. Kortom een (hele) goede midi-controller voor niet te veel geld. Toppertje