pioneer overgenomen, Pro dj op de helling (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

mp    posted on 30-04-2009 21:58
heb een ietwat onrustwekkend bericht gekregen van vrienden,
Pioneer zou zijn overgenomen door Sharp electronics,
en ze zouden van plan zijn het hele dj gebeuren op te doeken en zich volledig op TV's en andere home audio te richten...

Dit is geen roddel die ik zomaar ergens heb opgevangen, maar heb een kameraad die voor pioneer werkt en hij wist het me te zeggen... dat zou ook de reden zijn van de prijsverhogingen bij pioneer

bij ons in belgïe raak ik zelfs niet via de groothandel aan CDJ400's
omdat zij vinden dat pioneer te duur is geworden .
de prijs/kwaliteit ligt ver buiten proportie gaven ze me als reden...

(de man waarvan ik het nieuws opving, is  intussen buitengegooid bij pioneer,wou zich waarschijnlijk wreken,en die groothandel is wel degelijk officieel distributeur van pioneer, hebben intussen terug 400's in stock...)

elke dag is een feest!!
User edit by mp on 01-05-2009 @ 10:36:51 (36%)

What do you think about pioneer overgenomen, Pro dj op de helling ??

Vote :   

Yorick    posted on 30-04-2009 21:59
ben benieuwd wat lead hier over te vertellen heeft..
timmy90    posted on 30-04-2009 22:02
dit zou een kleine ramp worden voor de dj werled denk ik...
Bouncy    posted on 30-04-2009 22:07
Naar welke standaard gaan we dan? die kutdingen van DENON? dat speelgoed van NUMARK?

Of gaan we allemaal massaal digitaal draaien met tijdcode en komen de draaitafels weer terug?

Lijkt me allemaal beetje ongeloofwaardig verhaal eigenlijk, maar het zou waar kunnen zijn, k denk het niet, maar dannog horen we het snel genoeg van lead!
Winston    posted on 30-04-2009 22:16
Even gegoogled. Gaat maar om 14% van de aandelen. Nadruk ligt op samenwerking. En dit gaat geeen gevolgen hebben voor de DJ producten.
Tic Toc
User edit by Winston on 30-04-2009 @ 22:25:56 (28%)
tek-zotic    posted on 30-04-2009 22:25
Poster: Bouncy
Naar welke standaard gaan we dan? die kutdingen van DENON? dat speelgoed van NUMARK?

Of gaan we allemaal massaal digitaal draaien met tijdcode en komen de draaitafels weer terug?

Lijkt me allemaal beetje ongeloofwaardig verhaal eigenlijk, maar het zou waar kunnen zijn, k denk het niet, maar dannog horen we het snel genoeg van lead!

woot woot back to the turntables :p
Laidback    posted on 30-04-2009 22:30
maar panasonic,sharp en pioneer zitten toch al een geruime tijd samen ? 

Pioneer Kuro's zijn ook gewoon Panasonic schermen in een ander jasje..

User edit by Laidback on 30-04-2009 @ 22:33:25 (2%)
Lawrenz    posted on 30-04-2009 22:33
Poster: Laidback

Pioneer Kuro's zijn gewoon Panasonic schermen in een ander jasje..

Inderdaad, en Pioneer en Sharp gingen samenwerken om Blu-Ray spelers te maken.
Laidback    posted on 30-04-2009 22:37
Poster: Lawrenz

Pioneer Kuro's zijn gewoon Panasonic schermen in een ander jasje..

Inderdaad, en Pioneer en Sharp gingen samenwerken om Blu-Ray spelers te maken.

.jep!

en daar slagen ze behoorlijk in!

tevens zijn de prijzen van de KURO lijn ook echt drastisch aan het zakken.. was het 50" model eerst nog tussen de 5500 en 6500 euro, staat hij nu al voor rond de 2500/3000 euro in je woonkamer! .. 

User edit by Laidback on 30-04-2009 @ 22:38:20 (7%)
_Ivan_    posted on 01-05-2009 00:17
gaan we gewoon weer met z'n allen op zaterdagmiddag naar de platenzaakHappy, laughing... of allemaal digitaal! 
Feel&.Celebrate.Life!
Winston    posted on 01-05-2009 00:27

.jep!

tevens zijn de prijzen van de KURO lijn ook echt drastisch aan het zakken.. was het 50" model eerst nog tussen de 5500 en 6500 euro, staat hij nu al voor rond de 2500/3000 euro in je woonkamer! ..

De naam PIoneer voor de DJ lijn houdt op te bestaan en wordt dan veranderd tot Sharpio. En we mogen straks sterk de heel erg betaalbare SharPio CDJ-1000MK4 verwachten. OP deze kun je zowel digitaal draaien of ouderwets met cd's/mp3 cd's.
Tic Toc
User edit by Winston on 01-05-2009 @ 00:29:51 (21%)
greup    posted on 01-05-2009 00:43
Poster: Winston

.jep!

De naam PIoneer voor de DJ lijn houdt op te bestaan en wordt dan veranderd tot Sharpio. En we mogen straks sterk de heel erg betaalbare SharPio CDJ-1000MK4 verwachten. OP deze kun je zowel digitaal draaien of ouderwets met cd's/mp3 cd's.

heb jij hier een bron van'?

Tekhead    posted on 01-05-2009 02:12
Een samenwerking tussen Sharp en Pioneer kan ik inkomen, voor o.a. R&D van nieuwe produkten, kwestie van beider kosten te drukken, maar een volledige overname door Sharp, daar zie ik het nut niet van in, want Pioneer en Sharp zijn maar voor een kleine deel concurrenten: Sharp produceert TV's en low budget home Audio, en heeft geen DJ producten in hun gamma, Pioneer heeft een DJ Gear gamma, en maakt geen TV's meer, wel nog home audio, Ik zou een volledige overname dan ook niet opportuun vinden (Sharp wss ook niet)
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Xtremer    posted on 01-05-2009 08:58
Juist, de Sharpio CDJ-1000 MK4Cool
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Lead    posted on 01-05-2009 09:05
Poster: mp
....Pioneer zou zijn overgenomen door Sharp electronics,
en ze zouden van plan zijn het hele dj gebeuren op te doeken en zich volledig op TV's en andere home audio te richten....

BULLSHIT ! (graag bron, want dit is ongeveer het tegenovergestelde van wat er aan de hand is)
Pioneer stopt met display producten en ProDJ zal echt niet zomaar worden opgegeven

Dit is geen roddel die ik zomaar ergens heb opgevangen, maar heb een kameraad die voor pioneer werkt en hij wist het me te zeggen...

Mag mij vertellen wie van mijn collega's LEUGENS en RODDELS loopt rond te bazuinen...

dat zou ook de reden zijn van de prijsverhogingen bij pioneer

bij ons in belgïe raak ik zelfs niet via de groothandel aan CDJ400's
omdat zij vinden dat pioneer te duur is geworden .
de prijs/kwaliteit ligt ver buiten proportie gaven ze me als reden...

Gezien deze laatste conlcusie die je trekt weet ik genoeg en heb je duidelijk niet iemand als bron die ECHT weet hoet het zit. Je hebt denk ik met een groothandel te maken die Pioneer niet heeft aangesteld als officieele distributeur.

Laten we ophouden met onzin en graag alleen dingen posten waar je zeker van bent.

Over plasma, Pioneer heeft altijd eigen panelen ontwikkeld en zeker GEEN Panasonics gebruikt.
Let the BASS be louder
Victor    posted on 01-05-2009 09:36
Pioneer gaat gewoon door met de dj-lijn, zie het officiële persbericht: http://www.pioneer.eu/eur/content/press/news/corporate_announcement_2009.html

De Pioneer plasma's waren inderdaad eigen ontwikkelingen maar werden het laatste jaar geproduceerd door Matsushita. Het zijn dus nooit gerebadgde Panasonics geweest, Pioneer maakte za alleen niet meer zelf. Zie bijvoorbeeld http://www.lcd-info.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=113&Itemid=2#mce_temp_url
Victor    posted on 01-05-2009 09:55

Nou nou, flinke woorden van iemand op wiens website ik de volgende foto zie (wat is dat daar voor speler?):

Misschien kan je verduidelijken welke ervaringen je hebt en wat bijvoorbeeld de nadelen zijn van een Denon DN-S3700 ten opzichte van een CDJ-800/1000.
User edit by Victor on 01-05-2009 @ 09:56:47 (10%)
Tomazos    posted on 01-05-2009 09:59
staat die foto serieus op ze site? Cool
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
mp    posted on 01-05-2009 10:32
ok, die gast is intussen afgedankt en wou zich volgens mij wreken op pioneer...
zal in het vervolg wel 2x uitkijken vooraleer ik zoiets lukraak overneem...
excuseer me voor deze post lead.
MP
elke dag is een feest!!
Bouncy    posted on 01-05-2009 11:53
Ja, die foto staat er nog wel op ja, die gast die je ziet ben ik niet, en inderdaad, het ziet er niet uit, k heb er al veel opmerkingen over gehad van klasgenoten, tijd om die foto's maar eens weg te halen...

EDIT:
dat gaf geen antwoord op jullie vraag, die numark dingen doen perfect hun werk, zijn ideaal voor dit soort kleine feestjes! Ze zijn behoorlijk hufterproof (rubber knoppen), alleen het uiterlijk (en cker als ze uit staan) is nogal speelgoed achtig! (komt mede door de rubberen knoppen denk ik zo). Verder zijn ze ook lang niet zo betrouwbaar, 1 deck houd er af en toe spontaan mee op als ik een cue punt instel!
User edit by Bouncy on 01-05-2009 @ 12:08:20 (100%)
Convert    posted on 01-05-2009 12:12
Poster: Lead
Over plasma, Pioneer heeft altijd eigen panelen ontwikkeld en zeker GEEN Panasonics gebruikt.

Ff offtopic, ik vind Panasonics eigenlijk wel beter dan Pioneer op gebied van plasma tv's etc. :P
Prozei    posted on 01-05-2009 14:41
Poster: Convert

Ff offtopic, ik vind Panasonics eigenlijk wel beter dan Pioneer op gebied van plasma tv's etc. :P

dan heb je ze nog nooit naast elkaar gezien
Xtremer    posted on 01-05-2009 14:51
Je moet sowieso nooit Plasmas in de Mediamarkt kijken, signaal is kut, dus de kwaliteit ookWinking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Convert    posted on 01-05-2009 14:57
Poster: Prozei

dan heb je ze nog nooit naast elkaar gezien

Bij zo'n zaak hier in de buurt, die verkocht ook Löwe ofzo die zijn helemaal nice Happy, laughing

Edit: Het is Loewe :P
User edit by Convert on 01-05-2009 @ 14:57:58 (14%)
soundcollector    posted on 01-05-2009 15:04

Op technologisch vlak staat denon verder als pio... Pio weet gewoon de belangrijke dingen te selecteren die je nodig hebt...

Denon geeft je gewoon alles van functies die er zijn...

Vind deze opmerking over Denon en Numark alweer redelijk laag. Tzal de leeftijd wel zijn zeker...
Winston    posted on 01-05-2009 15:05
Poster: Xtremer
Juist, de Sharpio CDJ-1000 MK4Cool

Als Lead niet zo snel was met zijn reactie zou ik nog meer leuke Sharpio DJ apparaten die in ontwikkeling zijn, kunnen verzinnen, die ik van mijn betrouwbare bron, de heer ingenieur Matsuko, hoofd van de R&D afdeling van het huidige, Pioneer in Japan krijg.  Cool
Tic Toc

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

193 Users online: 56 Guests (137 Unknown)
Pages generated today : 10.811
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.484.584

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use