Aanslag koninginnendag 2009 Apeldoorn, niet  (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 30-04-2009 14:46
Doden bij aanslag koninklijke optocht Apeldoorn
donderdag 30 april 2009 11:58

Tijdens het bezoek van de koninklijke familie aan Apeldoorn heeft zich een ernstig incident voorgedaan, waarbij zeker twee doden zijn gevallen. Een man in een zwarte auto reed dwars door de afzetting heen en kwam tot stilstand tegen een monument, een paar meter van waar de bus met daarin de leden van de koninklijke familie zich op dat moment bevond.

Chaos in Apeldoorn toen man dwars door mensenmassa reed
Schokkende beelden
Klik hier voor beelden van het drama

Omroep Gelderland meldt dat er vier doden zijn gevallen. De politie meldt vooralsnog twee doden en twaalf gewonden.

De auto, een Suzuki Swift met het kenteken FZ-VL-03, reed tegen twaalf uur in volle vaart door de mensenmassa heen, volgens ooggetuigen tot twee keer toe. De bestuurder, een blanke man, zou minstens tachtig kilometer per uur hebben gereden.

Verschrikkelijk
'Hij kwam uit het niets,' zegt een fotograaf die langs de weg stond. 'En sleepte tien tot vijftien mensen mee. Er ligt overal bloed en er worden mensen gereanimeerd. Het ziet er verschrikkelijk uit.'

Of er sprake is van een aanslag, is nog niet duidelijk maar ooggetuigen melden dat de man bewust op zoek was naar de bus met leden van de koninklijke familie, om daar op in te rijden.

Geschokt

De bestuurder is intussen uit de auto gehaald en is naar het politiebureau weggevoerd.Hij is wel gewond geraakt. Hij zou eerder op de ochtend, op een andere plek, al zijn tegengehouden door de politie. Hij keerde toen om, mogelijk op zoek naar een andere mogelijkheid om bij de bus te komen.

Omstanders probeerden hulp te bieden aan de gewonden, maar iedereen wordt door de politie op afstand gehouden.

De familieleden die in de bus zaten zagen het ongeluk en reageerden geschokt, zo was te zien op beelden van de NOS.

De activiteiten voor de rest van de dag zijn afgelast. 'De beelden die de koninklijke familie heeft meegekregen zijn aanleiding geweest om het offici?le programma af te breken,' zo luidde de verklaring van burgemeester Fred de Graaf van Apeldoorn

Wat een rand debiel figuur!! Cool

What do you think about Aanslag koninginnendag 2009 Apeldoorn, niet ??

Vote :   

Laidback    posted on 01-05-2009 00:59
Poster: Sebasz
Alberto Stegeman zou zeggen: Dat dít kan in Nederland!

ssssht!
dat is die man die bewezen heeft dat je IPV een Zoezoeffie swift ook gewoon een Leger Truck kan lenen in nederland!
ccc    posted on 01-05-2009 01:03
Ik vind het heel erg wat er gebeurt is, maar om daarom in alle plaatsen festiviteiten af te lassen vind ik overdreven.

Hier help je de slachtoffers heus niet mee en de nabestaanden ook niet.

Het heeft in mijn ogen alleen maar voor meer stress veroorzaakt.
Wat dus mede de reden is dat ik maar naar huis ben gegaan en dus nu al thuis ben.
ianroma    posted on 01-05-2009 01:10
Ze hebben niet alle festiviteiten afgelast. Er waren ook een hoop artiesten die niet meer wilden spelen.
Tekhead    posted on 01-05-2009 01:36
Hoorde net dat die gek, hersendood is, dus zeer kritiek ligt, maar hersendood Confused Wist niet dat die gek hersenen had ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Snoey    posted on 01-05-2009 02:46
Ten eerste had dit niet mogen gebeuren, slecht werk van de politie.

Ten tweede moet je tegenwoordig weten dat je niet naar openbare plekken moet gaan, waar de menigte op af komt. Vooral wanneer er zulke belangrijke mensen langsrijden is het risico groot op een aanslag. Daarom was het voor mij geen museumplein, want die komt ook nog wel een keer aan de beurt. 
www.soundcloud.com/ten-hooven
Tomazos    posted on 01-05-2009 05:16
Poster: Ilja
Die man heeft na jaren werken zijn baan kwijtgeraakt ( onder het mom crisis die door BOS eerst werd tegen gesproken ). Hij kon op gegeven moment zijn huur niet meer betalen en werd net als veel andere burgers in de steek gelaten door het huidge zakkenvullers regering die alleen maar banken helpt die daarna niet meer uitlenen. Ik hoop dat hiermee koningin zal zien hoe het echt in NL gaat en eidelijk de huidige ruggegraatloze regering keihard bij de ballen grijpt. Want vele mensen worden wanhopig en hij was volgens mij niet op uit om mensen te doden maar op openbaar duidelijk te maken dat gewone burger in de steek wordt gelaten en hoe ironisch het ook klinkt in de naam van de koningin een deurwarder op zijn stoep krijgt die doodleuk zegt dat alles waar je jaren voor gewerkt hebt in een keer van jou wordt afgepakt en jij op straat gegooit wordt. 

KIJK!, eindelijk iemand die me wel snapt!, en iedereen mij maar voor gek verklaren,
ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over dacht Happy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
niiicola    posted on 01-05-2009 09:24
DE DADER IS NET OVERLEDEN. Nu staat het dodental op 6!
Nu kunnen ze hem dus niks meer vragen.
Gewoon.
User edit by niiicola on 01-05-2009 @ 09:24:33 (72%)
DJADMIN    posted on 01-05-2009 10:10
Poster: Tomazos

KIJK!, eindelijk iemand die me wel snapt!, en iedereen mij maar voor gek verklaren,
ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over dacht Happy, laughing

Ik mag hopen dat jullie het geweld ten opzichte van 'onschuldige' mensen niet goedkeuren, want zo komt het wel over namelijk. Iedereen had daar kunnen staan.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
ArCee    posted on 01-05-2009 10:10
Slechtst mogelijke afloop vopor de nabestaande. Nu blijft de waarom dus altijd open staan.
Tomazos    posted on 01-05-2009 10:15
Poster: DJADMIN

Ik mag hopen dat jullie het geweld ten opzichte van 'onschuldige' mensen niet goedkeuren, want zo komt het wel over namelijk. Iedereen had daar kunnen staan.

zeker niet!, het is niet goed,
ik, jij, iemand anders, je zusje, broerdje, vader/moeder hadden er kunnen staan,

het gaat erom dat er eerst iets moet gebeuren, voordat de regering wat doet, en DAT is gewoon jammer!,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
djmamo    posted on 01-05-2009 11:40
Poster: Snoey
Ten eerste had dit niet mogen gebeuren, slecht werk van de politie.

Ten tweede moet je tegenwoordig weten dat je niet naar openbare plekken moet gaan, waar de menigte op af komt. Vooral wanneer er zulke belangrijke mensen langsrijden is het risico groot op een aanslag. Daarom was het voor mij geen museumplein, want die komt ook nog wel een keer aan de beurt. 

Dit gaat wel heel erg ver.
Dus door andere mensen kan ik dadelijk niet meer naar openbare evenementen omdat ze iets kwaadaardigs willen doen?

misschien ben je wel een beetje te para, als je daar in geloofd
www.moonentertainment.nl
Estacy    posted on 01-05-2009 11:49
Inderdaad een beetje para, als je op die manier denkt, dan is bijv. draaien in een discotheek toch ook gevaarlijk? straks gooit er iemand nog iets scherps naar de DJ! Of bijv. als je oma jarig is? dan kun je ook absoluut niet gaan! Nee, zo moet je niet denken. En ik denk niet dat het de schuld van de politie is, als een gek echt iets wil, dan doet hij dat gewoon.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Convert    posted on 01-05-2009 11:50
Het is inderdaad wel jammer dat ze hem niet meer kunnen verhoren, want het is wel heel raar dat hij het op de koninklijke familie had gemunt. Snipertje op het dak richt zo op een langzame rijdende OPEN bus en poef beatrix is weg, dus aanslag lijkt mij hier geen sprake van! Winking my eye
User edit by Convert on 01-05-2009 @ 11:51:20 (1%)
Jorrit    posted on 01-05-2009 11:56
Poster: Convert
Het is inderdaad wel jammer dat ze hem niet meer kunnen verhoren, want het is wel heel raar dat hij het op de koninklijke familie had gemunt. Snipertje op het dak richt zo op een langzame rijdende OPEN bus en poef beatrix is weg, dus aanslag lijkt mij hier geen sprake van! Winking my eye

Oh oke, dus als iemand niet de meest efficiente methode gebruikt, is het ook meteen geen aanslag? Is het al in je opgekomen dat niet iedereen 1,2,3 over een wapen kan beschikken, in tegenstelling tot de films die je waarschijnlijk te veel kijkt?

Nee het was vast geen aanslag, was vast een ongelukje dit....
Convert    posted on 01-05-2009 12:07
Nee, maar aanslag is wel heel overdreven. En heeft niks met films te maken... :S
DeteqBoy    posted on 01-05-2009 12:12
waarom overdreven...
Convert    posted on 01-05-2009 12:13
Hij had al problemen gehad met de huur en ik denk dat hij gewoon niet goed bij zo'n hoofd was op dat moment.
Basrose    posted on 01-05-2009 12:27
er is nooit een goede rede voor z'n actie denk ik.
En een hoop onschuldige mensen worden het slachtoffer van dit drama.
Convert    posted on 01-05-2009 12:40
Poster: Basrose
En een hoop onschuldige mensen worden het slachtoffer van dit drama.

Dat is inderdaad nog het ergste!
Synchronizer    posted on 01-05-2009 14:40
@Convert

Wat zijn beweegredenen ook waren; het was met voorbedachte rade dus een (poging tot) aanslag
Prozei    posted on 01-05-2009 14:43
Hij had al problemen gehad met de huur en ik denk dat hij gewoon niet goed bij zo'n hoofd was op dat moment.

of een brief met in der naam de koningin.
maar dat kan alles zijn van belasting tot een straatverbod
Mod edit by Prozei on 01-05-2009 14:46 (31%)
ccc    posted on 01-05-2009 14:51
Nee, maar aanslag is wel heel overdreven. En heeft niks met films te maken... :S

Zoiets wordt gewoon een aanslag genoemd.

Dat heeft niks te maken met dat overdreven is of niet. Zo heet dat gewoon.

User edit by ccc on 01-05-2009 @ 14:51:30 (4%)
Convert    posted on 01-05-2009 14:56
Hij was iid niet goed bij z'n hoofd.
Milo    posted on 01-05-2009 14:59
Jammer, die man is vanacht overleden... hij had in leven meoten blijven en moeten zien wat hij had aangericht!, klinkt misschien hard maarja als je aanslagen gaat plegen ben je natuurlijk ook neit echt normaal.. van mij had hij meoten blijven leven en moeten zien wat hij had aangericht..

ps was geen pretig gezicht om te zien :S op tv kan je nagaan wat voor trauma die mensen en kinderen hebben die daar stonden
User edit by Milo on 01-05-2009 @ 15:08:52 (46%)
Snoey    posted on 01-05-2009 15:23
Poster: Estacy
Inderdaad een beetje para, als je op die manier denkt, dan is bijv. draaien in een discotheek toch ook gevaarlijk? straks gooit er iemand nog iets scherps naar de DJ! Of bijv. als je oma jarig is? dan kun je ook absoluut niet gaan! Nee, zo moet je niet denken. En ik denk niet dat het de schuld van de politie is, als een gek echt iets wil, dan doet hij dat gewoon.

Para? We leven niet in Suriname, maar als je gek bedoelt: dan ben ik het daar niet mee eens. Ik vind dat je dan gebruikt maakt van je gezonde verstand. Wanneer er een staatshoofd is en er heel veel mensen op af komen, zeker wanneer het handhaven van de openbare orde lastig is, dan ben je een makkelijk doelwit voor mensen die zoiets van plan zijn. 
Draaien in een discotheek en me 'oma's verjaardag' missen een aantal belangrijke factoren voor 'terrorsiten' om een aanslag voor te bereiden.
www.soundcloud.com/ten-hooven

121 Users online: 10 Guests (111 Unknown)
Pages generated today : 15.796
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.404.170