Aanslag koninginnendag 2009 Apeldoorn, niet  (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 30-04-2009 14:46
Doden bij aanslag koninklijke optocht Apeldoorn
donderdag 30 april 2009 11:58

Tijdens het bezoek van de koninklijke familie aan Apeldoorn heeft zich een ernstig incident voorgedaan, waarbij zeker twee doden zijn gevallen. Een man in een zwarte auto reed dwars door de afzetting heen en kwam tot stilstand tegen een monument, een paar meter van waar de bus met daarin de leden van de koninklijke familie zich op dat moment bevond.

Chaos in Apeldoorn toen man dwars door mensenmassa reed
Schokkende beelden
Klik hier voor beelden van het drama

Omroep Gelderland meldt dat er vier doden zijn gevallen. De politie meldt vooralsnog twee doden en twaalf gewonden.

De auto, een Suzuki Swift met het kenteken FZ-VL-03, reed tegen twaalf uur in volle vaart door de mensenmassa heen, volgens ooggetuigen tot twee keer toe. De bestuurder, een blanke man, zou minstens tachtig kilometer per uur hebben gereden.

Verschrikkelijk
'Hij kwam uit het niets,' zegt een fotograaf die langs de weg stond. 'En sleepte tien tot vijftien mensen mee. Er ligt overal bloed en er worden mensen gereanimeerd. Het ziet er verschrikkelijk uit.'

Of er sprake is van een aanslag, is nog niet duidelijk maar ooggetuigen melden dat de man bewust op zoek was naar de bus met leden van de koninklijke familie, om daar op in te rijden.

Geschokt

De bestuurder is intussen uit de auto gehaald en is naar het politiebureau weggevoerd.Hij is wel gewond geraakt. Hij zou eerder op de ochtend, op een andere plek, al zijn tegengehouden door de politie. Hij keerde toen om, mogelijk op zoek naar een andere mogelijkheid om bij de bus te komen.

Omstanders probeerden hulp te bieden aan de gewonden, maar iedereen wordt door de politie op afstand gehouden.

De familieleden die in de bus zaten zagen het ongeluk en reageerden geschokt, zo was te zien op beelden van de NOS.

De activiteiten voor de rest van de dag zijn afgelast. 'De beelden die de koninklijke familie heeft meegekregen zijn aanleiding geweest om het offici?le programma af te breken,' zo luidde de verklaring van burgemeester Fred de Graaf van Apeldoorn

Wat een rand debiel figuur!! Cool

What do you think about Aanslag koninginnendag 2009 Apeldoorn, niet ??

Vote :   

Saskia    posted on 30-04-2009 20:23
wat ik echt overdreven vind want aan de gewone griep gaan ook heel veel mensen dood en aan kanker en erge ziektes, en daar hoor je niemand over.
Laidback    posted on 30-04-2009 20:33
politie en marechaussee laten wel even zien hoe hard je kan falen met bescherming!..

in engeland of america ed. had de Zoezoeffie al lang vol met gaten gezeten.. al voor de 1e barriere!
(en daar stonden niet veel mensen, dus schietacties hadden makkelijk gekunt, verderop niet meer door dichtheid van de menigte)

de auto was al eenmaal bij een barriere door de marechaussee weg gestuurd, op dat punt had dit allang gemeld moeten worden aan alle andere posten!

vervolgens staat iedereen in de bus op en kijkt.. de beveiliging van de bus zelf ligt helemaal open..
thank god dat dit alles was!.. het had ook een hele grote afleiding kunnen zijn voor iets veel groters!

speculaties, speculaties, speculaties!
kunnen we eeuwig mee doorgaan..
dit moet niet kunnen gebeuren!
User edit by Laidback on 30-04-2009 @ 20:33:58 (20%)
Ilja    posted on 30-04-2009 20:36
Ik heb grote medelijden met de slachtoffers en wens nabestanden veel sterkte toe. Maar  dit was een wanhoopsdaad die door het huidige regering is gecreerd.

Die man heeft na jaren werken zijn baan kwijtgeraakt ( onder het mom crisis die door BOS eerst werd tegen gesproken ). Hij kon op gegeven moment zijn huur niet meer betalen en werd net als veel andere burgers in de steek gelaten door het huidge zakkenvullers regering die alleen maar banken helpt die daarna niet meer uitlenen. Ik hoop dat hiermee koningin zal zien hoe het echt in NL gaat en eidelijk de huidige ruggegraatloze regering keihard bij de ballen grijpt. Want vele mensen worden wanhopig en hij was volgens mij niet op uit om mensen te doden maar op openbaar duidelijk te maken dat gewone burger in de steek wordt gelaten en hoe ironisch het ook klinkt in de naam van de koningin een deurwarder op zijn stoep krijgt die doodleuk zegt dat alles waar je jaren voor gewerkt hebt in een keer van jou wordt afgepakt en jij op straat gegooit wordt. 
Bouncy    posted on 30-04-2009 20:39
Poster: Laidback>
politie en marechaussee laten wel even zien hoe hard je kan falen met bescherming!..

in engeland of america ed. had de Zoezoeffie al lang vol met gaten gezeten.. al voor de 1e barriere!
(en daar stonden niet veel mensen, dus schietacties hadden makkelijk gekunt, verderop niet meer door dichtheid van de menigte)

Snap dat dan? als ze hier in nederland hun wapen gebruiken dan draaien ze zelf de cel in en met de eigenlijke crimineel gebeurd niks

niiicola    posted on 30-04-2009 20:41
Weet je wat ik zo raar vindt. Als je kijkt naar dit filmpje >>  http://www.youtube.com/watch?v=I6B3jOgky3M&annotation_id=annotation_300178&feature=iv&fmt=18 
Dan zie je de koninklijke familie in de bus. Maar als je goed kijkt zie je Beatrix gewoon rustig blijven zitten. Voorin! Kijk maar eens goed met die roze/rode hoed!
Misschien zie ik het verkeerd maar dat viel me meteen op.
Gewoon.
Saskia    posted on 30-04-2009 20:41
Het rechtsysteem in Nederland is om te huilen echt waar, verschrikkelijk slecht geregeld.
En de beveiling van vandaag was blijkbaar ook erg slecht dat een auto dit kan doen klopt echt niet..
niiicola    posted on 30-04-2009 20:43
Nou, wat wil je tegen een auto doen die 120 km/h rijdt.
Gewoon.
Saskia    posted on 30-04-2009 20:46
Bij de eerste keer toen hij ergens probeerde langs te komen dit melden, zodat er beter op gelet kon worden..
DJDenz    posted on 30-04-2009 20:47
Wat niiicola al zegt. Ik denk niet dat je blijft staan als er een auto met zo'n rotgang op je afkomt.
niiicola    posted on 30-04-2009 20:47
Dat hadden ze volgensmij ook gedaan!
Gewoon.
niiicola    posted on 30-04-2009 20:54
K zie net dat er een 5e dode is gevallenCool
Gewoon.
Saskia    posted on 30-04-2009 20:56
oh dat wist ik niet..
Echt?
Erg man.. Hoop dat die man geestelijk niet in orde was ofzo anders is het helemaal hopeloos..
niiicola    posted on 30-04-2009 20:57
Hij is niet geestelijk gestoord ofzo en was nog nooit in aanraking met de politie gekomen: Een doodgewone man dus.
Gewoon.
Saskia    posted on 30-04-2009 21:00
Echt ongelofelijk zoiets.. Arme mensen denk je een leuke koninginnendag te gaan hebben.. Zie je iemand waar van je houdt overlijden..
niiicola    posted on 30-04-2009 21:02
Ja ik snap het ook echt niet... Mensen vlogen METERS door de lucht... 5 doden... 21 gewonden... DIT IS TOCH NIET NORMAAL. Overal is koninginnedag verpest door 1 man.
Gewoon.
Laidback    posted on 30-04-2009 21:03
Poster: DJDenz
Wat niiicola al zegt. Ik denk niet dat je blijft staan als er een auto met zo'n rotgang op je afkomt.

worden onze marechaussees dan voor niks opgeleid ?
hoe denk je dat dit in Irak/Afghanistan gaat ?
nu kan je in nederland niet zomaar je pistool trekken, mensen erom heen etc.. maar als jij als goed opgeleide moordmachine Ambtenaar je werk aan het uitoefenen bent dan moet je dit aan zien komen en snel kunnen anticiperen!

hoe hard het ook klinkt; het is jou als nationaal beveiliger of een hele menigte.  dus ja... als dat voor de auto staan en schieten betekend.. dan is dat jou taak, ookal zet je daarbij jou eigen leven op spel! .. (lintjes en medailles zijn er ook niet voor niets)

banden doen het halve werk.. persoon komt als 2e .. de auto / het projectiel mag niet in de buurt van de menigte komen laat staan koningklijke aanhang!
User edit by Laidback on 30-04-2009 @ 21:04:32 (14%)
niiicola    posted on 30-04-2009 21:04
Ja dat klopt ook...

Hebben jullie trouwens ook al gehoord dat er een andere man in de auto zat en onderweg eruit is gesprongen?
Gewoon.
Saskia    posted on 30-04-2009 21:06
Wordt dat gezegd of is dat echt zo?
niiicola    posted on 30-04-2009 21:07
Meerdere ooggetuigen zeggen dat.
Gewoon.
Lawrenz    posted on 30-04-2009 21:08
Poster: Laidback
hoe hard het ook klinkt; het is jou als nationaal beveiliger of een hele menigte.  dus ja... als dat voor de auto staan en schieten betekend.. dan is dat jou taak, ookal zet je daarbij jou eigen leven op spel! .. (lintjes en medailles zijn er ook niet voor niets)

Schieten op een rijdende auto die een vaart heeft van zo'n 80 km/u met daar op de achtergrond de menigte? Lijkt me geen al te slimme keuze.

@ Niiicola: dat lijkt me gewoon een niet waar gerucht, ik denk dat het iemand is geweest die op de auto lag en weggleed.
niiicola    posted on 30-04-2009 21:09
Maar het was al voor de aanrijding met mensen.
BTW de auto reed 120.
Gewoon.
User edit by niiicola on 30-04-2009 @ 21:09:33 (100%)
Lawrenz    posted on 30-04-2009 21:47
Poster: niiicola
Maar het was al voor de aanrijding met mensen.
BTW de auto reed 120.

Er is geen snelheid bevestigt, de een zegt 200 km/u de ander 80.
Volgens mij werd er op de eerste persconferentie ook gevraagd naar de man die uit de auto sprong, maar ze waren er niet van op de hoogte. Was het echt zo dan was er al veel meer over gespeculeerd en aandacht aan besteed. Mensen zeiden ook dat ze schoten gehoord hadden; dat bleken de blokkades te zijn die de auto omver knalde.
Basz-Line    posted on 30-04-2009 23:34
Mensen: ik heb hier misschien wel het meest uitgebreide artikel erover:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/04/aanslag_op_koningin_beatrix.html
Ik post nu het 1e topic. LET OP: hier staan foto's bij die schokkend kunnen zijn, dus voor mensen met een zwakke maag of een hekel aan bloed: niet lezen.

User edit by Basz-Line on 30-04-2009 @ 23:34:13 (34%)
Sebasz    posted on 30-04-2009 23:40
Alberto Stegeman zou zeggen: Dat dít kan in Nederland!
Prozei    posted on 01-05-2009 00:16
Poster: Sebasz
Alberto Stegeman zou zeggen: Dat dít kan in Nederland!

Red mijn koninginnendag ofzo?

351 Users online: 202 Guests (149 Unknown)
Pages generated today : 90.064
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.887.101