Aanslag koninginnendag 2009 Apeldoorn, niet  (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 30-04-2009 14:46
Doden bij aanslag koninklijke optocht Apeldoorn
donderdag 30 april 2009 11:58

Tijdens het bezoek van de koninklijke familie aan Apeldoorn heeft zich een ernstig incident voorgedaan, waarbij zeker twee doden zijn gevallen. Een man in een zwarte auto reed dwars door de afzetting heen en kwam tot stilstand tegen een monument, een paar meter van waar de bus met daarin de leden van de koninklijke familie zich op dat moment bevond.

Chaos in Apeldoorn toen man dwars door mensenmassa reed
Schokkende beelden
Klik hier voor beelden van het drama

Omroep Gelderland meldt dat er vier doden zijn gevallen. De politie meldt vooralsnog twee doden en twaalf gewonden.

De auto, een Suzuki Swift met het kenteken FZ-VL-03, reed tegen twaalf uur in volle vaart door de mensenmassa heen, volgens ooggetuigen tot twee keer toe. De bestuurder, een blanke man, zou minstens tachtig kilometer per uur hebben gereden.

Verschrikkelijk
'Hij kwam uit het niets,' zegt een fotograaf die langs de weg stond. 'En sleepte tien tot vijftien mensen mee. Er ligt overal bloed en er worden mensen gereanimeerd. Het ziet er verschrikkelijk uit.'

Of er sprake is van een aanslag, is nog niet duidelijk maar ooggetuigen melden dat de man bewust op zoek was naar de bus met leden van de koninklijke familie, om daar op in te rijden.

Geschokt

De bestuurder is intussen uit de auto gehaald en is naar het politiebureau weggevoerd.Hij is wel gewond geraakt. Hij zou eerder op de ochtend, op een andere plek, al zijn tegengehouden door de politie. Hij keerde toen om, mogelijk op zoek naar een andere mogelijkheid om bij de bus te komen.

Omstanders probeerden hulp te bieden aan de gewonden, maar iedereen wordt door de politie op afstand gehouden.

De familieleden die in de bus zaten zagen het ongeluk en reageerden geschokt, zo was te zien op beelden van de NOS.

De activiteiten voor de rest van de dag zijn afgelast. 'De beelden die de koninklijke familie heeft meegekregen zijn aanleiding geweest om het offici?le programma af te breken,' zo luidde de verklaring van burgemeester Fred de Graaf van Apeldoorn

Wat een rand debiel figuur!! Cool

What do you think about Aanslag koninginnendag 2009 Apeldoorn, niet ??

Vote :   

Prozei    posted on 30-04-2009 15:17
ik denk dat iedereen het beste op de conferentie kan wachten en niet speculeren.
Esmee    posted on 30-04-2009 15:17
En niet alleen in apeldoorn ook alles in Rooterdam En A'dam wordt afgelast. Dus ook alles in amsterdam op t museumplein Unhappy
en zit ik dus thuis...
van mij mogen ze voor dit soort mensen de doodstrafinstellen in Nederland. En ze haalden hem nog uit die auto ook voordat de anderen allemaal geholpen waren :O
Ik zou eerst die kinderen helpen en andere gewonden, en dan maar eens kijken naar die man.
dJORD    posted on 30-04-2009 15:38
'verschrikkelijk,
ik denk dat dit een aanslag is
die gast die dat heeft gedaan 31 gewonden oner wie 6 zwaar 2 overleden die dader moet dood
in iedergeval hangt bij ons de vlag halfstok

grts 
RAS    posted on 30-04-2009 16:00
Als dit een aanslag is, dan is dit wel een hele domme aanslag. Bovendien is de route die de auto volgt een hele mooie boog. (zie NOS-site). Het lijkt er daardoor op dat de bestuurder niet bewust een bepaalde lijn heeft gekozen. Het zou dus kunnen dat hij buiten bewustzijn deze daad heeft begaan.

Maarja, het kan ook een idioot zijn die zich ter plekke bedacht dat ie koninginnedag niet zo leuk vond.
User edit by RAS on 30-04-2009 @ 16:01:15 (4%)
bambamstudio    posted on 30-04-2009 16:04
ja is een aanslag, zojuist op de persconferentie gehoord
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Convert    posted on 30-04-2009 16:15
En ik zat mooi konningendag te vieren plaatje verderop, ik wist niet dat dit was gebeurt. Waar kan ik de beelden zien? Is er een bron? Winking my eye
djjw    posted on 30-04-2009 16:17
Op fok, geen stijl..
Overal staan filmpjes en fotos
Convert    posted on 30-04-2009 16:21
ok thanx! heb die op NOS.nl net bekeken, want ik wist hier nog helemaal niks van toen ik aan het vieren was. Wat waarschijnlijk veel mensen niet weten op dit moment Winking my eye
ArCee    posted on 30-04-2009 17:13
Wat een zieke hond. Inderdaad, voor zo'n persoon bestaat eigenlijk maar 1 straf. In en in triest, maar voor mij vanuit mijn baan, onbegrijpelijk dat hij zover is kunnen komen. Door 2 afzettingen heen terwijl er 500 man politie en militaire politie op de been was + de beveiliging (gewapend) van het koninklijk huis? Hoeveel man heb je nodig om een randdebiel in een Swift te stoppen??
DJDenz    posted on 30-04-2009 17:17
Als het echt een aanslag is, waarom komt hij dan niet uit een andere hoek of stuurt hij naar rechts om in die bus te rammen?
Al lijkt me het zeer onwaarschijnlijk dat dit per ongeluk is gegaan, tenzij de bestuurder zijn bewustzijn is kwijtgeraakt.
User edit by DJDenz on 30-04-2009 @ 17:17:40 (1%)
Tomazos    posted on 30-04-2009 17:24
is nu op rtl nieuws,

de dader heeft bekend dat hij het met opzet deed

en het is zo te zien een zwarte Suzuki swift.. pak dan een rangerover ofzoCool
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 30-04-2009 @ 17:26:12 (100%)
niiicola    posted on 30-04-2009 17:26
Anders was het wel heel erg veel toeval!
Gewoon.
Tomazos    posted on 30-04-2009 18:04
Dit is wel goed voor NL denk ik,

deze man gaf aan dat hij werd ontslagen, geen geld voor zijn huur..

dit is iemand die het niet eens was met de kredietkrisis denk ik,
en ik zie dit beetje als een resultaat wat de krediet krisis op NL heeft, waar de regering niks aan doet!
DeteqBoy    posted on 30-04-2009 18:19
Poster: Tomazos
Dit is wel goed voor NL denk ik,

waar heb je het over, dit is helemaal niet goed :S

laten we anders ook iedereen neerschieten uit de regering om een punt te maken, echt heel goed....
User edit by DeteqBoy on 30-04-2009 @ 18:19:51 (77%)
ThijsG    posted on 30-04-2009 18:54
Ik zat ergens de rust op te zoeken in A'dam, komt zo'n junkie naar ons toe...begint meteen met: Er is een aanslag gepleegd op het koningshuis in Apeldoorn, wij geloven er niks van, bijna erom laggen, wordt iemand gebeld, hij zo laggend: die komt je vast dit nieuws vertellen. Dus wij dachten dat het een grap was. Ineens krijgt die jongen zn zus aan de lijn die ook met een heel verhaal over apeldoorn, toen waren we wel ff echt geshocked...
Tomazos    posted on 30-04-2009 19:24
Poster: DeteqBoy

waar heb je het over, dit is helemaal niet goed :S

laten we anders ook iedereen neerschieten uit de regering om een punt te maken, echt heel goed....

nee maar in nederland bij de regering werkt het zo: er moet eerst iets gebeuren voordat er wat word gedaan.
DjVictorF    posted on 30-04-2009 19:35
een vriend vertelde het en ik dacht dat hij een grapje maakte.. maarja hoor je het ook nog eens van andere mensen. Bij ons gaan overigens de feesten gewoon door.
Ik denk toch echt wel dat die man het bewust heeft gedaan! Tenzij die echt knetterstoned of dronken (of bijde) was.. Ik bedoel maar.. je moet wel echt HEEEEL stom en idioot in je hooft zijn om niet te zien dat je door allemaal mensen heen kan rijden!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Saskia    posted on 30-04-2009 19:39
Ik dacht eerst ook dat het een grapje was..
Maar ik snap eigenlijk niet waarom ze van alles in heel veel andere steden hebben afgelast..
Apeldoorn snap ik dan wel..
Prozei    posted on 30-04-2009 19:56
dit is precies een momentje van even apeldoorn bellen
Tekhead    posted on 30-04-2009 20:02
Vooraleerst, gecondoleerd aan alle Nederlanders vanuit Belgie. Wat een gek, een aanslag willen plegen op de koninklijke familie, wetende dat hij met dat auto-tje, en met zoveel onschuldige bezoekers als eigenlijk een buffer, tot bij die koninklijke familie zelf zou geraken zonder onschuldige burgerslachtoffers te maken. Mafketel toch.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Sound-Division    posted on 30-04-2009 20:07
Wat een ellende, wat een idioot!
Prozei    posted on 30-04-2009 20:09
Poster: Saskia
Ik dacht eerst ook dat het een grapje was..
Maar ik snap eigenlijk niet waarom ze van alles in heel veel andere steden hebben afgelast..
Apeldoorn snap ik dan wel..

dit omdat er een aanslag wordt gepleegd op de koninklijke familie.
we vieren op koninginnendag de verjaardag van een prinses.
en jij snapt niet waarom de festiviteiten worden afgelast.

als jij op je verjaardag in het ziekenhuis beland gaan jou vrienden toch ook niet jou verjaardag vieren.
DJDenz    posted on 30-04-2009 20:13
Ik denk dat de bestuurder nu zoiets heeft dat hij liever dood wil zijn, want hij zal er behoorlijk spijt van krijgen met de straf die die nu zal gaan krijgen. Weg ermee Cool
User edit by DJDenz on 30-04-2009 @ 20:13:19 (2%)
Saskia    posted on 30-04-2009 20:13
de konigin is ongedeerd, het is niet echt te vergelijken met mijn eigen verjaardag denk ik.
Bouncy    posted on 30-04-2009 20:17
Ik had in de late leeuw een foto gepost (excuses voor mensen die hem niet wilde zien) met een klein meisje die of was aangereden, of waar hij net voorbij is gereden. Op de foto is ook de rijdende auto te zien, de foto is vrij snel genomen!

De foto kwam voorbij op het IRC kanaal van n3rd.tv, en toen ik de foto zag dacht ik echt WTF? DIE KEREL IS ZIEK!
Een paar tellen later merkte ik dat ik kon inzoomen en toen zag ik echt van heel dicht bij het drama! Ik begon echt aggresief te worden, ik dacht echt van als ik er bij was geweest was ik die auto ingedoken en had ik die vent zo hard geslagen! Ik heb hier thuis ook nog tegen m'n meubel aan lopen schoppen enzo (maargoed dat m'n mixer tegen een stootje kan), ik was echt kwaad, hoe the fuck kun je zoiets doen? hoe ziek ben je dan?

K word trouwens ook gek van de media die steeds in herhaling valt, vanalles speculeert en geen enkele conclusie trekt. Je kunt geen zender op de tv aanzetten of het gaat er over!

En als het dan niet over de ramp gaat, gaat het wel over die varkensgriep uit mexico....

168 Users online: 8 Guests (160 Unknown)
Pages generated today : 22.693
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.411.067